Toon posts:

VIA K8T800 s754 - geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views

Verwijderd

Topicstarter
Naar lang uitzoeken en geen boekjes te hebben kom ik er niet meer uit, Ik wil mijn geheugen vergroten naar 2 gb. Alleen ik kom er niet uit of het wel en wat er mogelijk is? Ik heb het gevoel dat 1 bankje geheugen niet meet optimaal werkt, voornamelijk omdat ik een fout krijg dat er te weinig geheugen is. Kan iemand mij helpen wat ik max in deze mobo kan doen. Misschien kijk ik verkeerd.

mijn pc:

amd 3000+ 64bit
mobo: via k8t800
geheugen: 1024mb ( 2x 512 mb) ddr pc3200

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

'VIA K8T800' is de chipset. Het moederbord heeft een naam zoals bijvoorbeeld 'ASUS K8V-MX'. ;)
Verder gaat er gewoon DDR1 PC3200 geheugen in dit moederbord. Zoals er overigens nu ook al inzit. Dus kijk wat er vrij is aan sloten en ga naar de lokale pcboer om geheugen te kopen. Dat zal ongeveer 25E per 512MB kosten.

Als de geheugen-module niet goed meer is, zal je eerder een foutmelding krijgen dan een mededeling dat er te weinig geheugen is. Jouw probleem zal eerder software-gerelateerd zijn vermoed ik. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je reactie,

Ik krijg idd een foutmelding, soms start mijn pc niet eens op, ik wil gewoon een kleine upgrade doen naar 2 gb. De vraag is nu of mijn mobo dit ondersteunt, sorry dit is mijn mobo, de K8T Neo.

ik draai het trouwens met een amd 3000+ 64bit de vraag is of het met 2 bankjes van 2 gb goed gaat?

• _the_crow_
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 10:40:
bedankt voor je reactie,

Ik krijg idd een foutmelding, soms start mijn pc niet eens op, ik wil gewoon een kleine upgrade doen naar 2 gb. De vraag is nu of mijn mobo dit ondersteunt, sorry dit is mijn mobo, de K8T Neo.

ik draai het trouwens met een amd 3000+ 64bit de vraag is of het met 2 bankjes van 2 gb goed gaat?
Als je geen 64-bit versie van een operating system (bijv Windows) draait, dan heeft 2x2GB totaal geen zin. Verder hoef je de modules niet per twee te schakelen aangezien je daar geen snelheidswinst van hebt (geen dualchannel).
Dus afhankelijk wat je met de computer doet, zou ik 1x1GB of 2x1GB bij de goede 512MB module zetten. Hoewel 2x1GB erbij alleen handig is voor de wat zwaardere applicaties zoals fotobewerking bijvoorbeeld. Gezien de prijs per module zou ik misschien eerder voor 1x1GB bij de 'goede' 512MB kiezen. Alleen als beide modules kuren vertonen zou je sowieso misschien voor 2x1GB kunnen gaan. Maar ongeacht dat is het een vrij duur geintje voor DDR1. :)

Maar voordat je dat doet, zou ik de huidige modules er één voor één in doen en dan testen met Memtest. Voordat je misschien een voorbarige conclusie trekt.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• dion_b
  • Laatst online: 02:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Naar lang uitzoeken en geen boekjes te hebben
Zo lang zoeken dat je de website van de fabrikant niet gevonden hebt en daar niet gewoon de ontbrekende boekjes gedownload hebt?

Sowieso is de bedoeling dat als je zegt gezocht te hebben, je meldt waar je zocht, op welke zoektermen en wat je toen vond.

Dat hoort toch wel tot de basiszelfwerkzaamheid die we hier verwachten. Zie ook de PMG FAQ voor tips om uit te zoeken welk geheugen je moet hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door dion_b op 13-02-2008 10:50 ]

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.