Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 10:40:
bedankt voor je reactie,
Ik krijg idd een foutmelding, soms start mijn pc niet eens op, ik wil gewoon een kleine upgrade doen naar 2 gb. De vraag is nu of mijn mobo dit ondersteunt, sorry dit is mijn mobo, de K8T Neo.
ik draai het trouwens met een amd 3000+ 64bit de vraag is of het met 2 bankjes van 2 gb goed gaat?
Als je geen 64-bit versie van een operating system (bijv Windows) draait, dan heeft 2x2GB totaal geen zin. Verder hoef je de modules niet per twee te schakelen aangezien je daar geen snelheidswinst van hebt (geen dualchannel).
Dus afhankelijk wat je met de computer doet, zou ik 1x1GB of 2x1GB bij de goede 512MB module zetten. Hoewel 2x1GB erbij alleen handig is voor de wat zwaardere applicaties zoals fotobewerking bijvoorbeeld. Gezien de prijs per module zou ik misschien eerder voor 1x1GB bij de 'goede' 512MB kiezen. Alleen als beide modules kuren vertonen zou je sowieso misschien voor 2x1GB kunnen gaan. Maar ongeacht dat is het een vrij duur geintje voor DDR1.
Maar voordat je dat doet, zou ik de huidige modules er één voor één in doen en dan testen met
Memtest. Voordat je misschien een voorbarige conclusie trekt.