• 3mph
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-08-2024
Hallo,

Ik werk bij een klein bedrijf waar we veel grote en kleine producten leveren. Over het algemeen zijn dit redelijk zware producten in de vorm van cilinders, pompen en aggregaten. (soms wel van 2 ton)
Veel van de spullen die we binnenkrijgen voor reparatie zijn erg vuil en zitten soms onder de olie en smeer.

Aangezien het bedrijf voorheen nooit foto's van haar producten heeft gemaakt, leek het me zeker een goed idee dit te doen voor het portfolio op de website. Echter wil ik dit graag op fotodoek doen..
Ik heb al bij de stoffenhandel e.d. gekeken en lees vooral over stof.. Zelf dacht ik aan zeil, maar dit reflecteert soms, maar dit is wel makkelijk ivm het schoonmaken e.d.

Nu is de vraag, wat moet ik kopen? Zeil deukt ook in bij zware producten, maar is makkelijk schoon te houden..

Groeten!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-01 13:36
Een ruimte compleet wit beschilderen en de kanten afronden? Dan kan je het product er met een heftruck inrijden, daarna even de vloeren cleanen en je hebt een fatsoenlijke foto.

• 3mph
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-08-2024
Tja, het lastige daarvan is dat je de ruimte moet hebben, en sommige producten er met een bovenloopkraan ingehesen moet worden..

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-01 13:36
Voor die paar producten die je echt niet op een vaste fotolocatie kunt krijgen zou ik gewoon overwegen om te gaan knippen in Photoshop. Een vaste fotolocatie is voor veel producten echter vaak een stuk sneller, zeker omdat je daar meteen verlichting e.d. goed kunt positioneren.

Verwijderd

Natuurlijk begrijp ik het gemak van een (vaste) locatie en dergelijke. Ik vraag me echter af of het in dit geval niet veel leuker en handiger is om dit soort producten een beetje meer in een omgeving te zetten.

Ik zou zelf inzetten op foto's van de producten, waarbij je door middel van de juiste diafragma keuze, de achtergrond een beetje laat blurren. (bestaat daar ook een Nederlands woord voor?)
Zeil, stof of wat dan ook geeft dan wellicht wel een egale achtergrond, maar zoals je zelf al aangeeft, zeil zal vaak spiegelen, stof wordt smerig en krijg je ook niet meer schoon. (Tenminste ik verwacht hier zware smeerolie en dergelijke en dat is niet eenvoudig uit je stof te krijgen. De monteurs zullen bij jullie ook wel niet in witte pakken rondlopen. :*) )

• Nolani
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:48
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 13:20:
Ik zou zelf inzetten op foto's van de producten, waarbij je door middel van de juiste diafragma keuze, de achtergrond een beetje laat blurren. (bestaat daar ook een Nederlands woord voor?)
Vervagen ofzo?

Ik werk (in de vakantie) bij een bedrijf welke cilinders (en hun systemen etc.) maakt. Als ik op de website kijk, zie ik alleen maar foto's van de producten in actie (dus in de kranen/vrachtwagens).
Ik denk dat je zo veel meer laat zien dan met een foto van een cilinder op zich zelf.

Of past dat niet bij het bedrijf?

Anders zou ik inderdaad voor photoshop gaan, eventueel schieten met een witte achtergrond.....
Want producten van 2 ton naar de studio brengen is niks, wellicht wel andersom.

Flickr!

Pagina: 1