Toon posts:

[exchange 03] sbs ip change - webmail dood

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende:

Ik heb het subnet moeten omnummeren omdat er een B2B vpn verbinding moet komen. Ik heb hierbij het ipadres van de sbs server van 192.168.0.0 naar 192.168.10.0 genummerd.

Na alles door te hebben gelopen (dns, exchange, enz.) en hebben aangepast naar het nieuwe ip lijkt alles te werken.

Toen ik echter de webmail ging testen leek deze niet bereikbaar.
Ik ben gelijk gaan kijken onder IIS en kwam tot de conclusie dat er vergeleken met een andere sbs server heel wat dingen missen. Maar hier is niks aan veranderd, voor de ipchange werkte alles nog goed en nu erna niet meer.

Als ik in iis op exchange klik en vervolgens bladeren (dan moet hij normaal de site weergeven) krijg ik de fout: dit programma kan de webpagina niet weergeven

Ben ik ergens vergeten het ip adres aan te passen?

ik heb trouwens het ip adres op de sbs server met de hand aangepast omdat de vorige beheerder alle sbs tools verwijderd heeft.

zelf gedaan:

gegoogeld
het grote exchange 2003 boek doorzocht
vergelijken met een andere sbs server

hebben jullie een id?

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:26
Als je op de server zelf naar http://localhost/exchange gaat doet hij het dan ook niet?

Verwijderd

Topicstarter
MADG0BLIN schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 09:37:
Als je op de server zelf naar http://localhost/exchange gaat doet hij het dan ook niet?
nee, de OWA is helemaal niet te bereiken op geen werkstation en geen server

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-01 16:00
Heb je al gekeken in de IP security settings binnen IIS? Ik heb zo'n vermoeden dat je die richting op moet zoeken. Ben je ook al door de Event Viewer heen gelopen?

Verwijderd

Topicstarter
GenetiX schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 09:47:
Heb je al gekeken in de IP security settings binnen IIS? Ik heb zo'n vermoeden dat je die richting op moet zoeken. Ben je ook al door de Event Viewer heen gelopen?
ja ik heb de logboeken door gelopen, maar daar staat niks wat met iis te maken heeft

ip security staat goed, als dit niet goed (toegang verleend) zou staan zou je de melding krijgen dat je niet gemachtigd bent.

• brandon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-02 17:24
iis services al gestop en gestart (of reboot), maar inieder geval het eerste al gedaan na ipchange

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-01 16:00
Draait je IIS uberhaupt wel?

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-03 22:23
Hoe staat IIS ingesteld? Luister de WWW op alle beschikbare IP adressen of alleen op het oude ip?

Verwijderd

Topicstarter
brandon schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 09:56:
iis services al gestop en gestart (of reboot), maar inieder geval het eerste al gedaan na ipchange
de server is een keer gereboot en ik heb meerdere keren de IIS services geherstart

Verwijderd

Topicstarter
jjbstolk schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 09:57:
Hoe staat IIS ingesteld? Luister de WWW op alle beschikbare IP adressen of alleen op het oude ip?
IIS staat ingesteld op het nieuwe ip adres

dus in IIS
standaardwebsite -> eigenschappen

Identificatiegegevens van de website
ip adres 192.168.10.10

Verwijderd

Topicstarter
ja deze draait

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is opgelost

het lijkt erop dat mijn voorganger e.e.a. heeft ingesteld (om het even netjes te houden)

ik heb het volgende gedaan

in iis
standaard website
exchange -> eigenschappen

nieuw
groep van toepassingen -> ExchangeApplicationPool

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-03 17:12

Beaves

Usque ad Finem

Je moet ook niet binnen IIS dit doen, maar via Exchange Manager zelf. Daarbinnen kan je de sites (opnieuw) aanmaken die dan weer automatisch binnen IIS tevoorschijn komen.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Beaves schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 10:39:
Je moet ook niet binnen IIS dit doen, maar via Exchange Manager zelf. Daarbinnen kan je de sites (opnieuw) aanmaken die dan weer automatisch binnen IIS tevoorschijn komen.
zou je kunnen aangeven waar ik dit kan doen. dit voor als het probleem nog een keer terug komt.

alvast bedankt

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-03 17:12

Beaves

Usque ad Finem

Binnen de Exchange System Manager, Servers, de betreffende server, Protocols, HTTP.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

error

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2008 08:49 ]

Pagina: 1