Ik ondervind de laatste tijd wat problemen met mijn pc.
De afgelopen dagen duurde het lang voordat de pc vanuit het welkomscherm de explorer had gestart.
Zeker 5 minuten.
Gisteren kreeg ik voor het eerst een blauw scherm met de melding 'KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR'.
Er stond dat ik de pc opnieuw moest opstarten als dat voor de eerste keer gebeurde.
Zo gezegd, zo gedaan en de pc deed het weer. Na een kwartier kreeg ik weer het blauwe scherm met dezelfde foutmelding.
Toen opnieuw opgestart, alleen de pc kon de Pri-Master niet detecteren.
Weer opnieuw opgestart (een keer of 10) maar helaas, het bleef hetzelfde probleem.
Ik kreeg elke keer in rode letters ***For best reliability & performance please change the stand-alone slave drive to Master. System Halt.***
Toen de pc nogmaals opnieuw opgestart, hij kon de Pri-Master dit keer wel vinden.
Helaas kreeg ik 15 minuten geen reactie toen de PC de Pri-Slave aan het detecteren was, en heb ik de pc uitgezet.
Na een half uur weer aangezet, toen deed alles het wel, maar gaf hij aan dat het keyboard en de muis niet goed aangesloten waren.
Wéér opnieuw opgestart en toen deed hij het wel.
Enig idee wat er met de pc kan zijn?
Word het tijd voor een nieuwe, deze is al 8 jaar oud..
Ik heb voldoende vrije schijfruimte, en ik defragmenteer mijn pc regelmatig.
Eventjes gekeken met Everest:
De afgelopen dagen duurde het lang voordat de pc vanuit het welkomscherm de explorer had gestart.
Zeker 5 minuten.
Gisteren kreeg ik voor het eerst een blauw scherm met de melding 'KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR'.
Er stond dat ik de pc opnieuw moest opstarten als dat voor de eerste keer gebeurde.
Zo gezegd, zo gedaan en de pc deed het weer. Na een kwartier kreeg ik weer het blauwe scherm met dezelfde foutmelding.
Toen opnieuw opgestart, alleen de pc kon de Pri-Master niet detecteren.
Weer opnieuw opgestart (een keer of 10) maar helaas, het bleef hetzelfde probleem.
Ik kreeg elke keer in rode letters ***For best reliability & performance please change the stand-alone slave drive to Master. System Halt.***
Toen de pc nogmaals opnieuw opgestart, hij kon de Pri-Master dit keer wel vinden.
Helaas kreeg ik 15 minuten geen reactie toen de PC de Pri-Slave aan het detecteren was, en heb ik de pc uitgezet.
Na een half uur weer aangezet, toen deed alles het wel, maar gaf hij aan dat het keyboard en de muis niet goed aangesloten waren.
Wéér opnieuw opgestart en toen deed hij het wel.
Enig idee wat er met de pc kan zijn?
Ik heb voldoende vrije schijfruimte, en ik defragmenteer mijn pc regelmatig.
Eventjes gekeken met Everest:
Computer: Operating System Microsoft Windows XP Professional OS Service Pack Service Pack 2 Internet Explorer 6.0.2900.2180 (IE 6.0 SP2) DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c) Computer Name CP495851-B (Suuz.) Motherboard: CPU Type AMD Athlon-PECM, 900 MHz (9 x 100) Motherboard Name ASRock K7VM2 (3 PCI, 1 AGP, 1 AMR, 2 SDR DIMM, 2 DDR DIMM, Audio, Video, LAN) Motherboard Chipset VIA VT8375 ProSavageDDR KM266 System Memory 224 MB (PC3200 DDR SDRAM) BIOS Type AMI (08/28/03) Communication Port Communications Port (COM1) Communication Port ECP Printer Port (LPT1) Display: Video Adapter S3 Graphics ProSavageDDR (32 MB) 3D Accelerator S3 SuperSavageDDR Monitor Dell E771p [17" CRT] (51RNH157B356) Multimedia: Audio Adapter VIA AC'97 Enhanced Audio Controller Storage: IDE Controller VIA Bus Master IDE Controller Floppy Drive Floppy disk drive Disk Drive Maxtor 5T020H2 (20 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100) Disk Drive Maxtor 54610H6 (45 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100) Disk Drive Lexmark USB Mass Storage USB Device Optical Drive LG CD-RW CED-8120B (12x/8x/32x CD-RW) Optical Drive PIONEER DVD-ROM DVD-114 (10x/40x DVD-ROM) SMART Hard Disks Status OK |
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2008 09:27 ]