geen rechten en te weinig ruimte error bij externe share

Pagina: 1
Acties:

• blacknoise
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10-2024
Dit ding is al wel 1000 keer aan bod gekomen op GOT, maar alle problemen waren net iets anders als de mijn en ik kon mn oplossing er niet tussen vinden.
Ik heb een externe freecom harddrive pro van 500gb die aangesloten op mn desktop. Als ik die vanaf mn laptop via t netwerk wil openen, krijg ik het bericht dat ik geen machtigingen heb en er onvoldoende serverruimte is om de opdracht te verwerken.

De externe schijf zelf wordt wel gwoon gezien door de laptop.
De externe schijf is NFTS geformatteerd (kan niet naar FAT32 vanwege te grote files)
De externe schijf heeft 1 partitie van rond de 456 GB
Interne schijven van de desktop kan ik gwoon via mn laptop in komen en bewerken enz.
Beide comps hebben xp prof, de desktop engels en de laptop NL
De verbinding gaat via een linksys wrt45gs router (desktop via ethernet en laptop via wifi)

• blacknoise
iemand? please?? anders kan ik deze schijf nooit delen :'(

Verwijderd

Welke beveiligingsinstellingen heb je op je share staan?

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:58

allure

Titaan fase 2/3

Hebben beide pc`s dezelfde gebruikers?

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:16

rimpeldinky

nani?

- share je de hele drive of alleen een folder op de drive (om een of andere reden werkt een hele drive soms niet, ben het al een keer eerder tegen gekomen)
- probeer je op de adminshare te komen (als die er is)? of op een losse share?
- hoe is deze qua rechten? (everyone full controll @share niveau en modify @ ntfs?)

*burp*

• blacknoise
ik heb geen beveiligings instellingen op de share staan voor zover ik weet. Ik ben de enige op mijn netwerkje en ik wil t liefst alles delen zonder wat voor restricties dan ook.
- Ik deel de hele schijf.
- Alle pcs hebben dezelfde gebruiker
- Adminshare, is dat zoiets als n share van je systeemschijf? Dit is een externe hd zonder een installatie van windows oid, dus ik denk een een losse share.

- controll @share niveau en modify @ ntfs - geen idee hoe ik dit kan instellen, Ik heb rechtermuisknop properties, sharing, en zon waarschuwings textje weggeklikt, en dan share this folder on the network aangeklikt, en allow network users to change my files, en toen op ok.
Pagina: 1