[Mail] E-mail 'blijvend' markeren als ongelezen*

Pagina: 1
Acties:

• mixmstan
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-12-2019
Eindelijk overgestapt op een Mac (iMac 24"). Ondanks de grote verschillen met Windows-pc's al aardig m'n draai gevonden.
Een vraag blijft onopgehelderd: ik wil graag dat mijn mailberichten als ongelezen gemarkeerd blijven staan totdat ik ze daadwerkelijk open. Ik weet wel hoe ik de bestanden weer als ongelezen kan markeren maar zodra ik er met de cursor overheen loop, verdwijnt de markering weer. Ik werk met het meegeleverde programma Mail (versie 3.1).

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Eh, als je de mail weergeeft gaat 'ie op 'gelezen', en dat gebeurt niet door er alleen met je cursor (da's dat ding dat je met de muis beweegt, voor de duidelijkheid) overheen te bewegen.

Dubbelclick de scheiding tussen de lijst en de berichten, dan gaat 'ie weg. Mails worden dan pas getoond (en dus als 'gelezen' gemarkeerd) als je ze dubbelklikt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• eaalb
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:46
Wat ik zelf gebruik is de methode van de mails "flaggen". Zet een vlaggetje voor de mail die je nog moet beantwoorden en maak dan een "smart folder" die alle mails weergeeft waar een vlaggetje voor staat (die gemarkeerd zijn). Klik je vervolgens op die map dan zie je alle mails die je nog moet beantwoorden! :)

Toegegeven, een optie die mails blijvend als "ongelezen" markeert zou misschien handiger zijn... :X

• kpr
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-01 09:16

kpr

Als je het berichtvenster helemaal naar beneden sleept zodat je alleen nog een lijst van berichten over hebt, dan is een mail pas gemarkeerd als je m geopend hebt. Nadeel is wel dat je geen preview van je bericht meer hebt.

• mixmstan
@CyBeR / @kpr
Via verschillende wegen, komen jullie tot dezelfde oplossing. Nadeel is inderdaad dat daarmee de preview is verdwenen. Blijft jammer dat Mail niet de mogelijkheid van Outlook biedt. Eens kijken of de tussenoplossing van @eaalb bevalt.

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Outlook markeert vziw een bericht ook als gelezen als ie in 't preview venster getoond is :?

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:22

Nutral

gamer/hardware freak

Anders kun je toch gewoon office 2008/office 2004 installeren ? daar zit outlook in.

• mixmstan
@TheRookie. Klopt op zich, maar je kunt in Outlook die functie uitzetten.
@Nutral. Ik heb ook Outlook op m'n iMac staan, die gebruik ik voor mijn zakelijke mail (via vpn met bedrijfsnetwerk). Het Mail-programma gebruik ik voor priv'e-mail. Dan blijft de post mooi gescheiden.

• Knopsje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:21
Die verschillende mail in outlook zou je nog kunnen oplossen door in outlook 2 accounts aan te maken, een voor je zakelijke mail, en eentje voor je prive mail.
Pagina: 1