Toon posts:

[Adope première] export->DiVX ;-)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik heb een vraagje wij hebben thuis een DV-camera, en een DV-in kaart, en ook première 5.1 maar je kunt alleen exporteren als AVI (en nog wat onzin, zoals gif), mijn vader krijgt vandaag iets zodattie ook kan exporteren al MPEG.

Heeft een van jullie een bestandje, zodat je met première ook kan exporteren als DiVX ;-)?

Of hoe kan ik anders van AVI of MPEG, DiVX ;-) maken? (Want het neemt nogal wat ruimte in :P!)

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-12-2025

Obi

Je kunt met Premiere niet direct DivX maken.

Je moet gewoon je film in .avi saven, en dan de (inderdaad erg grote) file met FlaskMPEG naar DivX omzetten.

Verwijderd

Of met VirtualDub!

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt...

edit:
nevermind, kep uhm al

Verwijderd

Doe een search .. zucht |:(

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Dus gewoon met Premiere Divx selecteren als codec en geluid gewoon als PCM Wav houden. Dit geluid codeer je later als mp3 met virtualdub. DivX werkt verder prima met Premiere..

Verwijderd

Kan Premiere direct naar DivX dan?

Anders exporten naar MPEG en Flasken naar Divx + PCM en dan in VDub MP3-en

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 17 februari 2001 03:30 schreef Wekkel het volgende:
Dus gewoon met Premiere Divx selecteren als codec en geluid gewoon als PCM Wav houden. Dit geluid codeer je later als mp3 met virtualdub. DivX werkt verder prima met Premiere..
Die staat er niet (standaart) tussen, is dat ergens te downloaden ??

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

DivX is een video codec. Als je deze installeert, komt deze ook in de lijst te staan bij exportcodecs in Premiere.. Premiere (5.5) wil echter niet geluid in MP3 exporteren, dan krijg je een foutmelding. Het videogedeelte gaat prima in DivX, het geluid moet je even afwerken met Virtualdub.

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-03 20:51
Ik wil eigenlijk ook eerst naar AVI exporteren met Premiere 5.1c, alleen hij zegt als de file groter wordt dan 2.097.195 kB dat "Disc full" is.
Het bestand wordt opgeslagen op een netwerkschijf. Heeft iemand een idee hoe dit komt?
(De schijf is absoluut niet vol! De betreffende schijf is geformateerd met NTFS)

Verwijderd

Dan is je Premiere zou oud dat hij nog er vanuit gaat dat een AVI nooit groter kan worden dan 2 GB.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Net zo oud als de datum van het topic dat hiermee omhoog wordt gekicked :) Je kan natuurlijk de aparte stukjes film (tot 2 Gb) later weer aan elkaar plakken met Virtual Dub.

• ernstblaauw
Ik exporteer nu direct met DivX 5.0.5, maar ik had ergens gelezen dat de instellingen dan niet goed werden overgenomen en dus altijd de standaard instellingen werden genomen om te exporteren, maar dat moet ik nog even bekijken. (Ik kan niet meer terugvinden waar ik dat gelezen had)
(De film is nu 1x geëxporteerd naar DivX, maar aangezien ik geen verstand heb van instellingen was hij niet erg mooi. Morgen kan ik het resultaat zien van de tweede poging)

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 14:24
[opmerking] ... die 2 gb limiet is een limiet aan de FAT schijfindeling, heeft niks met 'oude' premiere te maken. NTFS-indeling voor video-bewerking is een betere keus, dan heb je dat probleem niet. [/opmerking]

je moet wel wat meer bergen verzetten wil je 'kwaliteit' divx encoding doen. Je zult sowieso 2-pass encoding moeten gebruiken, maar dat zal premiere wel niet willen (al kan het wellicht wel?) met 1-pass (wat je al geprobeert hebt) krijg je altijd matige kwaliteit.

je zou ook een MJPEG codec kunnen gebruiken als tussenstap. zoek maar eens op google hierover. je exporteert de handel dan naar MJPEG en krijgt een veel kleinere avi file. die kun je dan omzetten naar divx met de tools die daar voor gemaakt zijn (niet premiere zelf dus..)

[ Voor 66% gewijzigd door BuG2FiX op 12-08-2003 10:44 ]

Verwijderd

BuG2FiX schreef op 12 August 2003 @ 10:41:
[opmerking] ... die 2 gb limiet is een limiet aan de FAT schijfindeling, heeft niks met 'oude' premiere te maken. NTFS-indeling voor video-bewerking is een betere keus, dan heb je dat probleem niet. [/opmerking]
Als je de moeite had genomen om daadwerkelijk het topic te lezen dan had je gezien dat de schijf al NTFS was. Er zijn ook veel oudere versies van programma's die domweg uitgaan van FAT en dus een file maximaal 2 GB laten zijn, ongeacht het filesysteem.

Ik vind het prima dat je advies geeft maar lees dan eerst het topic. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2003 11:58 ]

• ernstblaauw
je moet wel wat meer bergen verzetten wil je 'kwaliteit' divx encoding doen. Je zult sowieso 2-pass encoding moeten gebruiken, maar dat zal premiere wel niet willen (al kan het wellicht wel?) met 1-pass (wat je al geprobeert hebt) krijg je altijd matige kwaliteit.

je zou ook een MJPEG codec kunnen gebruiken als tussenstap. zoek maar eens op google hierover. je exporteert de handel dan naar MJPEG en krijgt een veel kleinere avi file. die kun je dan omzetten naar divx met de tools die daar voor gemaakt zijn (niet premiere zelf dus..)
Premiere wil alleen maar 1-pass encoding doen; bij multipass, 1st krijg ik een videofile van 4 MB, bij Multipass, n-th krijg ik een error.

Ik ga nu wel exporteren naar MJPEG, en kijken hoe dat werkt.

edit:
Ik kan alleen de MiroVideo DC30+ MJPEG codec selecteren. Kan ik die wel op een andere computer (zonder DC30+ capture kaart) comprimeren tot een DivX-je?

edit2:
Ik heb dus drie opties bij DivX 5.0.5:
- 1-pass
- Multipass, 1st
- Multipass, n-th

Ik neem aan dat ik dan dus die laatste moet hebben voor de beste kwaliteit?

[ Voor 59% gewijzigd door ernstblaauw op 12-08-2003 13:10 . Reden: quote, toevoegingen ]

Pagina: 1