Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Internet Explorer] Download direct openen (zonder dialog)

Pagina: 1
Acties:

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:37
Ai, lastige titel. Vooral als je er zo veel mogelijk in probeert te vermelden ;)
Als dit topic beter in een ander forum past, dan hoop ik dat een hij verplaatst kan worden naar een passender forum.

Anyhow.. Ik heb een webpagina, en op die webpagina kan men bestanden downloaden. Dit zijn bestanden in eigen ontworpen formaat.

Nu wil ik het als volgt hebben: Zodra men op de link klikt, dat het bestand meteen gedownload & geopend word zonder dat de gebruiker op Openen / Opslaan kan klikken.

Ik weet dat het mogelijk is, aangezien je bijvoorbeeld de .asx extensie (voor Windows Media playlists) ook meteen geopend krijgt, zonder dat je de vraag krijgt of je hem wil openen of opslaan. Zoals bijvoorbeeld bij de Radio 538 stream. (volgens de headers is het content type video/x-ms-asf)

Het is een eigen formaat bestand, waarbij de client een file associatie heeft.

Ik heb het register al uitgeplozen, gekeken hoe ze dat met .asx files e.d. doen, maar ik kom er niet echt uit. Google bied ook geen hulp (of ik zoek op de verkeerde keywords :P)

De "client tool" maakt gebruik van een IE Browser element, dus zal ook die registry/settings hanteren.

Nu kwam op op deze pagina (weliswaar Vista, maar goed..) en heb dit geprobeerd (een REG_NONE aanmaken met de juiste extensie maar helaas. Krijg nog steeds de vraag.

Ik hoop dat iemand me een duwtje in de goede richting kan geven.. Thanks!

[ Voor 9% gewijzigd door Sypher op 12-02-2008 23:10 ]

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Euh, dit lijkt me redelijk simpel. Ik heb geen XP dus ik kan je niet stap voor stap helpen, maar:

1) Je maakt de extensie aan in je systeem, zodat Windows ze kent
2) De eerste keer dat je een bestand met die extensie download kies je de optie "Always do this action for this file type" of iets dat er op lijkt.

Als je natuurlijk wil dat dat gebeurt op elke willekeurige PC, dan zit er niets anders op dan zelf een .reg bestandje te maken dat daar voor zorgt. Alle veiligheidssystemen van de gebruiker zullen dan wel alarm slaan natuurlijk.

Eerst maak je volgende sleutel aan, waarbij je <.ext> natuurlijk vervangt door jouw extensie, <omschrijving> door jouw omschrijving en <programma> door het volledige (!) pad naar het programma dat standaard dit soort bestand dient te openen.

code:
1
2
HKEY_CLASSES_ROOT\<.ext>\Default = "<omschrijving>"
HKEY_CLASSES_ROOT\<omschrijving>\shell\open\command\Default = "<programma> %1"

Om de browser nu nog wijs te maken dat hij dat automatisch moet openen ga je iets gelijkaardigs moeten doen per soort browser. De vier om rekening mee te houden zijn: Internet Explorer, FireFox, Opera en Safari (ik beperk me tot diegene die onder Windows draaien). Dat moet je zelf maar opzoeken.

• Sypher
Bedankt voor je reactie.
Echter heb ik de file associaties al wel werkende. Zodra het bestand geopend of opgeslagen en daarna geopend word, verwerkt mijn tooltje het.

Het punt nu is dus Internet Explorer te verplichten het bestand te openen, zonder te zeuren.
De "Always ask before opening this type of file" is schijnbaar enkel voor de latere melding van "Weet u echt heel zeker dat u file xyz wilt openen?", en heeft zover ik weet dus niet veel van doen met mijn probleem. Goed, het heeft er wel mee te maken, maar is niet de oplossing

• Sypher
Schopje.

• Sypher
Is er echt niemand die dit weet? :'(

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heb je al gekeken naar de Windows Explorer opties voor filetypes? Vergelijk die van jou eens met een willekeurig andere (zoals .asf) ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Sypher
Ja, die staan precies hetzelfde ingesteld.
Pagina: 1