• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Vergeet het. Sluiten maar dit topic.

[ Voor 121% gewijzigd door YellowOnline op 13-02-2008 00:03 ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Dus jij zoekt gewoon een recht-toe recht-aan zoekmachine? Geen enkel probleem. Probeer MSN, Yahoo, Hotbot, Lycos of Altavista.
Uiteraard probeert Google met je mee te denken, alleen lukt dat niet bij iedereen goed. Maar wat heb je dan geprobeerd? En waar gaat dit topic eigenlijk over?
Je kunt toch gewoon een andere zoekmachine pakken? Of denk ik nu te moeilijk?

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Je wilt geen cookies want? En vervolgens wel eisen gaan stellen aan hoe zoekmachines volgens jou moeten werken. Volgens mij ben je alle realiteit uit het oog verloren.

Denk je nou echt dat er real-time gezocht moet kunnen worden op exotische combinaties waarvan jij misschien vindt dat ze gevonden moeten kunnen worden? Heb je enig idee wat er bij het indexeren van internetcontent komt kijken?

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Waarom reageer je niet normaal in een nieuwe reactie? Het plaatsten van een nieuwe post kost geen zak met geld ofzo :S

🌞🍃

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 12:23

Bergen

Spellingscontroleur

Hmm ja jammer dat de topicstart weggeëdit is, nou wil ik ook weten wat hij vroeg. :)

Verwijderd

Achja, sommige mensen kunnen er niet tegen als je kritiek hebt. Het komt er op neer dat de topicstarter geen cookies op zijn machine wil. Maar hij gaf er geen reden bij, en dat vind ik een beetje zielig, want niet alle cookies zijn evil. En als je weet hoe cookies werken, weet je dat ook, e kun je onmogelijk tegen alle cookies zijn. Zoekmachines kunnen dus bijvoorbeeld al niet je voorkeuren vasthouden betreft taal en aantal resultaten enzo.

Verder vond de TS het vervelend dat hij niet letterlijk kon zoeken op "reddish", want google maakt daarvan dat alles met "red" weleens interessant zou kunnen zijn. En hij kon niet letterlijk zoeken op VH-1, want Google maakt daar VH1 van.

Ja, zoekmachines indexeren zodat de overgrote meerderheid er iets aan heeft. Ik zou ook liever een zoekmachine hebben waarin ik een regular expression kan invoeren en waarbij ik dan real-time resultaten terugkrijg. Maar ik begrijp dan ook meteen wel waarom dat niet gaat. De TS heeft moeite te begrijpen om welke gigantische hoeveelheden gegevens het gaat, en hoe belangrijk indexering daarbij is. Het filteren bij het indexeren is mogelijk nog belangrijker.

Maar uit dit kinderachtige gedoe blijkt wel weer genoeg. My best guess: meneer lijkt aan paranioa of schizofrenie, is bang dat grote, boze bedrijven iedereen in de gaten houden. Ook via cookies voor taalinstellingen enzo. En verder wil hij geen informatie géven aan het internet, hij wil alleen informatie eraf lurken, en dan vooral op zijn manier. Whatever.

Originele quote:
Ik weet het, dit is behoorlijk subjectief, maar wat vinden jullie goeie zoekrobotten? Ik heb mijn buik vol van Google om de volgende redenen:

1) Censuur (" Als reactie op een klacht die we hebben ontvangen in het kader van de Amerikaanse DMCA (Digital Millennium Copyright Act), hebben we 1 resulta(a)t(en) van de pagina verwijderd. Indien gewenst, kunt u op ChillingEffects.org de DMCA-klacht lezen op basis waarvan de resultaten zijn verwijderd.")
2) Content filtering ("Gebruik handmatig filter (Alleen extreme afbeeldingen filteren - standaard)")
3) Geeft voorkeur aan resultaten in het Nederlands

Deze drie zijn eventueel te verhelpen met instellingen die Google onthoudt dmv. cookies. Alleen: ik wil helemaal geen cookies op mijn PC. Van geen enkele website.

4) Google springt nogal creatief met zoekopdrachten om. Als ik zoek op laptop+reddish krijg ik allerlei hits van laptop+red. Dat is NIET wat ik gevraagd heb.
5) Google kan niet overweg met interpunctie en speciale karakters. Als ik wil zoeken op "TX-1" wil ik geen hits krijgen voor "TX1".

De meesten zullen vast vinden dat ik moeilijk doen maar ik wil gewoon een zoekrobot die doet waar ie voor dient en zich niet moeit met mijn zoekopdrachten. De verkleutering in PC-wereld begint écht op mijn systeem te werken.
Super, die browser cache.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2008 07:45 ]

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-12 16:04
Verder vond de TS het vervelend dat hij niet letterlijk kon zoeken op "reddish", want google maakt daarvan dat alles met "red" weleens interessant zou kunnen zijn. En hij kon niet letterlijk zoeken op VH-1, want Google maakt daar VH1 van.
Dan blijkt TS niet te weten dat quotes eromheen zetten dan wel werkt (bij Google althans).
Zoeken naar VX-1 levert idd VX1 etc op, maar zoeken op "VX-1" levert meer gewenste resultaten op. Zelfde geldt voor reddish (alhoewel die zonder quotes ook gewoon de goede resultaten geeft).

(1) Of één result minder of een proces aan je broek, wat zou jij doen als je Google was?
Voor de rest zou de TS gewoon zijn taalinstellingen kunnen wijzigen naar Engels, prob. (3) weg.

Mja, ik zal wel weer teveel OT gaan :Z

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:10
Bitage schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 08:00:
[...]

Dan blijkt TS niet te weten dat quotes eromheen zetten dan wel werkt (bij Google althans).
Zoeken naar VX-1 levert idd VX1 etc op, maar zoeken op "VX-1" levert meer gewenste resultaten op. Zelfde geldt voor reddish (alhoewel die zonder quotes ook gewoon de goede resultaten geeft).

(1) Of één result minder of een proces aan je broek, wat zou jij doen als je Google was?
Voor de rest zou de TS gewoon zijn taalinstellingen kunnen wijzigen naar Engels, prob. (3) weg.

Mja, ik zal wel weer teveel OT gaan :Z
als ze taalinstelling naar engels gezet wordt, wordt dat opgeslagen in een cookie volgens mij :Y)
en dat wil deze topicstarter dus niet 7(8)7

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-11 21:03
4) Google springt nogal creatief met zoekopdrachten om. Als ik zoek op laptop+reddish krijg ik allerlei hits van laptop+red. Dat is NIET wat ik gevraagd heb.
Voor de meeste mensen zal dit gedrag wel de gewenste resultaten opleveren. Als ik de achternaam van Joran niet goed weet en ik denk dat dit "Sloots" is, en ik ga met die zoekterm bij Google op zoek, dan "buigt" de zoekmachine dit om naar een goede (juiste) spelling en zoekt daar gelijk op.
Voor die (kleinere) groep die echt "Sloots" bedoelen zijn de quotes nodig en dit valt dan onder wat meer "geavanceerd" gebruik.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-12 16:04
LeVortex schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 08:10:
[...]

als ze taalinstelling naar engels gezet wordt, wordt dat opgeslagen in een cookie volgens mij :Y)
en dat wil deze topicstarter dus niet 7(8)7
Nouja, snap het hele gezeur van de TS over taalinstellingen en cookie's e.d. niet. Hij wil geen koekjes maar gaat wel naar fora zoals ook GoT? Nogal krom. Bovendien kun je specifieke sites ook gewoon in je disallowed cookies list gooien (in Firefox: Extra -> Opties -> Privacy -> Cookies: Uitzonderingen).
Pagina: 1