Vergeet het. Sluiten maar dit topic.
[ Voor 121% gewijzigd door YellowOnline op 13-02-2008 00:03 ]
[ Voor 121% gewijzigd door YellowOnline op 13-02-2008 00:03 ]
PSN: djmurcielago
Verwijderd
🌞🍃
Verwijderd
Super, die browser cache.Ik weet het, dit is behoorlijk subjectief, maar wat vinden jullie goeie zoekrobotten? Ik heb mijn buik vol van Google om de volgende redenen:
1) Censuur (" Als reactie op een klacht die we hebben ontvangen in het kader van de Amerikaanse DMCA (Digital Millennium Copyright Act), hebben we 1 resulta(a)t(en) van de pagina verwijderd. Indien gewenst, kunt u op ChillingEffects.org de DMCA-klacht lezen op basis waarvan de resultaten zijn verwijderd.")
2) Content filtering ("Gebruik handmatig filter (Alleen extreme afbeeldingen filteren - standaard)")
3) Geeft voorkeur aan resultaten in het Nederlands
Deze drie zijn eventueel te verhelpen met instellingen die Google onthoudt dmv. cookies. Alleen: ik wil helemaal geen cookies op mijn PC. Van geen enkele website.
4) Google springt nogal creatief met zoekopdrachten om. Als ik zoek op laptop+reddish krijg ik allerlei hits van laptop+red. Dat is NIET wat ik gevraagd heb.
5) Google kan niet overweg met interpunctie en speciale karakters. Als ik wil zoeken op "TX-1" wil ik geen hits krijgen voor "TX1".
De meesten zullen vast vinden dat ik moeilijk doen maar ik wil gewoon een zoekrobot die doet waar ie voor dient en zich niet moeit met mijn zoekopdrachten. De verkleutering in PC-wereld begint écht op mijn systeem te werken.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2008 07:45 ]
Dan blijkt TS niet te weten dat quotes eromheen zetten dan wel werkt (bij Google althans).Verder vond de TS het vervelend dat hij niet letterlijk kon zoeken op "reddish", want google maakt daarvan dat alles met "red" weleens interessant zou kunnen zijn. En hij kon niet letterlijk zoeken op VH-1, want Google maakt daar VH1 van.
als ze taalinstelling naar engels gezet wordt, wordt dat opgeslagen in een cookie volgens mijBitage schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 08:00:
[...]
Dan blijkt TS niet te weten dat quotes eromheen zetten dan wel werkt (bij Google althans).
Zoeken naar VX-1 levert idd VX1 etc op, maar zoeken op "VX-1" levert meer gewenste resultaten op. Zelfde geldt voor reddish (alhoewel die zonder quotes ook gewoon de goede resultaten geeft).
(1) Of één result minder of een proces aan je broek, wat zou jij doen als je Google was?
Voor de rest zou de TS gewoon zijn taalinstellingen kunnen wijzigen naar Engels, prob. (3) weg.
Mja, ik zal wel weer teveel OT gaan
Voor de meeste mensen zal dit gedrag wel de gewenste resultaten opleveren. Als ik de achternaam van Joran niet goed weet en ik denk dat dit "Sloots" is, en ik ga met die zoekterm bij Google op zoek, dan "buigt" de zoekmachine dit om naar een goede (juiste) spelling en zoekt daar gelijk op.4) Google springt nogal creatief met zoekopdrachten om. Als ik zoek op laptop+reddish krijg ik allerlei hits van laptop+red. Dat is NIET wat ik gevraagd heb.
Nouja, snap het hele gezeur van de TS over taalinstellingen en cookie's e.d. niet. Hij wil geen koekjes maar gaat wel naar fora zoals ook GoT? Nogal krom. Bovendien kun je specifieke sites ook gewoon in je disallowed cookies list gooien (in Firefox: Extra -> Opties -> Privacy -> Cookies: Uitzonderingen).LeVortex schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 08:10:
[...]
als ze taalinstelling naar engels gezet wordt, wordt dat opgeslagen in een cookie volgens mij![]()
en dat wil deze topicstarter dus niet
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq