X-box met Fedora X

Pagina: 1
Acties:
  • 385 views

• mac-er
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-12-2025
Hallo,

Ik heb van iemand een oude xbox gekregen waarvan de harde schijf defect was.
Aangezien ik deze toch graag wil gaan gebruiken voor een testserver voor zeer lichte websites heb ik de harde schijf vervangen met een nieuwe van 12 GB (oude schijf die ik nog had liggen).

Het probleem is dat ik nu Fedora X wil gaan installeren.

Na wat zoekwerk heb ik deze pagina gevonden: http://www.xbox-linux.org/wiki/XFedora_HOWTO

Het probleem is nu dat ik hiervoor een cd / dvd voor nodig heb. Deze moet namelijk vanuit het Xbox menu worden gestart. Het probleem is nu dat ik het Xbox menu niet krijg omdat er nu een lege schijf in zit.

Hoe kan ik nu toch X Fedora installeren?

Karsten,

To Apple or not to Apple? That's the banana!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
karstenmeijers schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 22:18:
Hallo,

Ik heb van iemand een oude xbox gekregen waarvan de harde schijf defect was.
Aangezien ik deze toch graag wil gaan gebruiken voor een testserver voor zeer lichte websites heb ik de harde schijf vervangen met een nieuwe van 12 GB (oude schijf die ik nog had liggen).

Het probleem is dat ik nu Fedora X wil gaan installeren.

Na wat zoekwerk heb ik deze pagina gevonden: http://www.xbox-linux.org/wiki/XFedora_HOWTO

Het probleem is nu dat ik hiervoor een cd / dvd voor nodig heb. Deze moet namelijk vanuit het Xbox menu worden gestart. Het probleem is nu dat ik het Xbox menu niet krijg omdat er nu een lege schijf in zit.

Hoe kan ik nu toch X Fedora installeren?

Karsten,
Op internet zoeken hoe je de hd moet instellen zodat hij niet leeg is ?

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:52
geforce5_guy schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 22:22:
[...]

Op internet zoeken hoe je de hd moet instellen zodat hij niet leeg is ?
zoek iemand met ook een xbox, kopieer zijn HDD en basta :)

edit: misschien is er online wel een image te vinden?

[ Voor 9% gewijzigd door sjongenelen op 12-02-2008 22:25 ]

you had me at EHLO

• mac-er
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-12-2025
TheNymf schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 22:23:
[...]

zoek iemand met ook een xbox, kopieer zijn HDD en basta :)

edit: misschien is er online wel een image te vinden?
Hallo,

Ik ken niemand die verder nog een oude xbox heeft. Verder weet ik ook niet waar ik deze zou kunnen vinden. Ik heb hier namelijk al naar gezocht.

Is het niet gewoon mogelijk om met een bootable cd de xbox op te starten en hiervandaan de fedora installatie te starten?

Karsten,

To Apple or not to Apple? That's the banana!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Consoles horen niet in Overige Hardware, hulp bij operating systems erop te krijgen is sowieso software...

Move OH -> NOS

Oslik blyat! Oslik!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-01 16:29

Croga

The Unreasonable Man

HDD van een ander er in zetten gaat niet werken. Die is gelocked op die andere XBox.
Als de originele HDD van de XBox naar z'n galemiezen is, kun je niets legaals meer met die XBox. Vergeet het maar rustig dus.

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-01 13:35
Als het een >= v1.6 xbox is, kun je alvast ophouden, want die hebben last van een overscan op het beeld. Niet mee te erken dus. Tenzij je hem als servert gaat gebruiken :).

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-01 04:37
Is het niet gewoon een kwestie van een installatie dvd image downloaden, branden en installeren, zoals Slayer's Evox 2.6. Deze zet het menu en allemaal erop en daarna kun je zelf gaan doen wat je maar wil. Deze is niet via de legale kanalen te verkrijgen dus even zoeken ;)

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-01 16:05
Je krijgt dit geheel pas weer aan de werk zodra je je xbox aanpast.
Geen enkele manier dat je dit nog weer werkend krijgt anders zonder de originele harde schijf. (je kan ook geen cd/dvd's opstarten, als het goed is ook geen originelen)

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-01 04:37
warcow schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 20:21:
Je krijgt dit geheel pas weer aan de werk zodra je je xbox aanpast.
Geen enkele manier dat je dit nog weer werkend krijgt anders zonder de originele harde schijf. (je kan ook geen cd/dvd's opstarten, als het goed is ook geen originelen)
Ik neem aan dat je met aanpast even modden hebt vertaald :P want inderdaad je kan er alleen pas weer wat mee als de xbox is 'gemod'.

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-01 04:56

zomertje

Barisax knorretje

Dit gaat steeds meer de niet meer zo legale kant op. Iets wat we niet willen op GoT.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.