Toon posts:

cannot copy : data error (cyclic redundancy check)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Deze foutmelding krijg ik telkens als ik een file wil kopieeren, precies op het moment dat hij eigenlijk klaar is, krijg ik die melding.

Via google werd ik ook niet veel wijzer, ook op mijn Mac krijg ik een foutmelding.

Wie weet wat dit te betekenen heeft?

ThnX

//edit:
A "CRC" error is most often caused by bad media - it could be any of the following:

1. A dirty disc,
2. A scratched disc
3. A poor quality disc (cheap media if it happens during the "Burn" section of your work)
4. A bad disc from the Mfgr.
Dit kwam ik tegen op Google, inderdaad, de schijf is gekrast.

Maar valt hier nog wat aan te doen, of is het puur pech?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2008 21:58 ]

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 21:56:
Hallo,

Deze foutmelding krijg ik telkens als ik een file wil kopieeren, precies op het moment dat hij eigenlijk klaar is, krijg ik die melding.

Via google werd ik ook niet veel wijzer, ook op mijn Mac krijg ik een foutmelding.

Wie weet wat dit te betekenen heeft?

ThnX
Gebruik je Windows 3.1 of W95?

Verwijderd

Topicstarter
Haaglander schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 21:57:
[...]

Gebruik je Windows 3.1 of W95?
Nee, XP MCE, check edit in TS.

• darkjeric
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
Wat Haaglander suggereerde was dat je best wat meer info geeft over je situatie. Je kunt moeilijk verwachten dat wij vanaf hier zien welke PC jij hebt, welk OS, waar je de file van wilt halen enz. Dit pas je ook best aan de TS ipv in tussenliggende posts, zodat latere bezoekers meteen alles kunnen lezen in de TS...

Voor wat mijn mening waard is (ik denk dat je het vanaf een CD/DVD probeert te kopiëren): je schijfje is te beschadigd voor de laser, aangezien ook je Mac (god weet welke...) ook hetzelfde zegt.

Je kunt proberen de disc schoon te vegen met een doekje, ofwel kun je een apparaatja à la Disc Doctor gebruiken (weet niet of ze dit nog produceren imho). Dat schuurde een laagje plastic weg waardoor soms het krasje gewoon weg was. Dit kan natuurlijk niet wanneer de krasjes te diep zijn...

• VR46
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-02 12:49
Dat wijst er hoogstwaarschijnlijk op dat het bestand zich precies op een bad sector op de hardeschijf bevind. Kopiëren kan je dan wel vergeten.
Dit geeft tevens aan dat de schijf niet al te lang meer te leven heeft waarschijnlijk. Het is dan ook verstandig om dit te checken.
Ik neem hierbij aan dat je het over een hardeschijf hebt (?, het kan ook op een CD voorkomen, dan kan je weinig doen, hoogstens het onderstaande xcopy maniertje proberen)
Wat je kan proberen is via de commandline de opdracht xcopy /c uit te voeren; bestanden worden gekopiëerd terwijl fouten over worden geslagen.
Wat je vervolgens kan doen is een programma als Spinrite op de schijf loslaten (mits dit een hardeschijf is), ik heb dit wel eens geprobeerd en na een nachtje draaien is het me gelukt alle data te herstellen en bad sectors te herstellen.

CD? -> probeer hier even rond te kijken
Als je goed zoekt valt er trouwens meer dan genoeg te vinden via google...

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
cbernardini schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 22:07:
Dat wijst er hoogstwaarschijnlijk op dat het bestand zich precies op een bad sector op de hardeschijf bevind. Kopiëren kan je dan wel vergeten.
Dit geeft tevens aan dat de schijf niet al te lang meer te leven heeft waarschijnlijk. Het is dan ook verstandig om dit te checken.
Ik neem hierbij aan dat je het over een hardeschijf hebt (?, het kan ook op een CD voorkomen, dan kan je weinig doen, hoogstens het onderstaande xcopy maniertje proberen)
Wat je kan proberen is via de commandline de opdracht xcopy /c uit te voeren; bestanden worden gekopiëerd terwijl fouten over worden geslagen.
Wat je vervolgens kan doen is een programma als Spinrite op de schijf loslaten (mits dit een hardeschijf is), ik heb dit wel eens geprobeerd en na een nachtje draaien is het me gelukt alle data te herstellen en bad sectors te herstellen.

CD? -> probeer hier even rond te kijken
Als je goed zoekt valt er trouwens meer dan genoeg te vinden via google...

Succes!
Nee, het gaat om een DVD. Dual Layer. Ik kijk even naar de link die je gegeven hebt. :P

• darkjeric
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
Laat dan alleszins de Disk Doctor weg als het om een DL DVD gaat! Je maakt er de laagjes ongelijk mee, waardoor de laser niet meer juist kan focussen!

Vanaf een DVD is er weinig te doen met data die corrupt geworden is door krasjes etc. Zeker een DL is daar extreem vatbaar voor...

Verwijderd

Topicstarter
darkjeric schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 22:10:
Laat dan alleszins de Disk Doctor weg als het om een DL DVD gaat! Je maakt er de laagjes ongelijk mee, waardoor de laser niet meer juist kan focussen!

Vanaf een DVD is er weinig te doen met data die corrupt geworden is door krasjes etc. Zeker een DL is daar extreem vatbaar voor...
Dan houdt het op ben ik bang. Thnx zover.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Soms kan je CD/DVD's nog laten polijsten. Bij ons hier in Haarlem kan dat bij een of andere gameshop :P

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als je het ook op je mac hebt, gaat er dan niet een lampje branden dat je het misschien wel eens hardwarematig moet zoeken ? :)

Het is immers niet OS specifiek, dus waarom je het dan *als je het nota bene ook nog op je mac hebt* in Windows Clients neerplant snap ik niet helemaal.

Áls je het dan in Windows Clients neerzet, let dan in ieder geval erop dat je minstens de Windows versie ook in je topictitel zet zoals gebruikelijk is - daarvoor hoef je niet eens de Windows Clients - Policy te lezen - een blik op de overige topics waar dat wel gedaan is moet al genoeg zijn :)

Naar OM dus.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-02 12:15
Hij zei toch dat het een dvdrDL was ;)

Klinkt misschien raar, maar schoon wrijven met tandpasta (soort polijsten) wil ook wel eens helpen!

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
Heb dit wel eens gezien bij kapot geheugen.
Draai eens een memtest86 boot cdtje.

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:12
in het nederlands dit geeft uitleg

gewaarwordingshorizon

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Giant87 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 22:49:
Hij zei toch dat het een dvdrDL was ;)
Da's nog steeds geen OS :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1