problemen met harde schijf

Pagina: 1
Acties:

• Tiesje
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-01-2023
Hallo,
ik heb een ghost-image teruggezet op een verkeerde harde schijf. Deze harde schijf had ik verdeeld in 2 partities waarvan ik er een had versleuteld met TrueCrypt. Uiteindelijk hield ik maar 1 schijf over (paritiedeling was weg). Ik heb op een gegeven moment geprobeerd e.e.a terug te draaien door middel van het programma "getdataback". Ik kwam niet meer bij de gegevens van de versleutelde truecrypt partitie. uiteindelijk heb ik geprobeerd met het programma "active partition recovery" geprobeerd om e.e.a. te herstellen. Dit lukte niet en ik zie nu dat ik maar de beschikking heb over 1 gig van deze harde schijf terwijl de harde schijf 232 gig groot is. Met partion magic zie ik dat de schijf de werkelijke grootte toont maar ik kan er niets meer mee. Wie weet een oplossing (bij voorkeur ook nog voor mijn verloren bestanden onder het truecrypt probleem.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik denk dat je je truecrypt files niet makkelijk meer terug kunt krijgen. Doordat ze geencodeerd zijn kan een recoveryprog er waarschijnlijk niet veel mee.

Om de schijf weer te gebruiken zou ik gewoon een zerofill tooltje gebruiken (desnoods via debug zelf een zerofill uitvoeren), dan moet je de volledige ruimte weer herkennen.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

hidden volume ?
http://www.truecrypt.org/docs/?s=hidden-volume

die tooltje werken natuurlijk niet op een encrypted volume, en al helemaal niet zonder sleutel

dit is het enige wat ikk nog kan verzinnen

http://www.truecrypt.org/docs/rescue-disk.php

maar als je er al een hele sloot data overheen hebt geboinkt .... then ur f*qued

[ Voor 30% gewijzigd door Fish op 12-02-2008 21:58 ]

Iperf

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak, vragen over Opslagmedia & I/O Controllers horen daar en niet hier.

Move OH -> OM

Oslik blyat! Oslik!