Toon posts:

Strepen door het beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,
Ik heb sinds een week een medion 8828. Ongeveer 1 week nadat ik hem heb gekocht kwam ik terug (ik had me pc aan laten staan) en toen stond me scherm zwart. Ik kreeg hem niet aan de praat dus deed ik hem uit en weer aan. Toen ik hem opstartte had ik allemaal strepen in allerlei kleuren op me scherm en liep hij uiteindelijk vast nog voordat hij helemaal was opgestart. Ik kan hem nu wel in veilige modus opstarten, maar dan heb ik nog steeds allemaal strepen op me scherm. Iemand mischien een idee hoe ik dit kan oplossen BVD.

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-05 21:33
Je hebt je pc een week aan laten staan?

Met een klein beetje moeite had je kunnen vinden dat je videokaart hoogstwaarschijnlijk kapot is (door de hitte). Gelukkig is je pc net nieuw, dus kan je garantie claimen.

Maar de volgende keer wel beter zoeken, he!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Grote kans dat je videokaart defect is en je nu last hebt van artefacts. Dit kan komen omdat je videokaart te heet is geworden. Je kunt andere koeling proberen, anders is het ding defect.

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Terw_Dan schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 21:38:
Grote kans dat je videokaart defect is en je nu last hebt van artefacts. Dit kan komen omdat je videokaart te heet is geworden. Je kunt andere koeling proberen, anders is het ding defect.
Niet te veel aan rommelen. Zo te lezen is je systeem net nieuw. Gewoon terug naar de winkel gaan en het probleem voorleggen. Waarschijnlijk komen hun dan ook tot de conclusie dat het grafisch gedeelte defect is.

• Duroth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-04-2016

Duroth

No rest for the tweaked

Overigens hoop ik dat je die Medion niet van een Aldi-aanbieding of iets dergelijks hebt (Aldi heeft vaker dat merk staan), want dan kan het nog moeilijk worden garantie te claimen...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Duroth schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 22:42:
Overigens hoop ik dat je die Medion niet van een Aldi-aanbieding of iets dergelijks hebt (Aldi heeft vaker dat merk staan), want dan kan het nog moeilijk worden garantie te claimen...
Waarom zou dat?
Oppakken en terugbrengen, als iets defect is mag de winkel het voor je oplossen.

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik heb me pc maar een paar uur aan laten staan, dit kan het toch niet wezen. Ik heb hem nu 1 week, en de dag dat hij stuk ging stond hij mischien 5 uurtjes (hoogstens) aan. Ik wil eerst kijken of ik het zelf kan oplossen omdat ik hem anders gelijk weer zon tijd kwijt ben. Hij is idd van de aldi aanbieding :(

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 19:57:
Maar ik heb me pc maar een paar uur aan laten staan, dit kan het toch niet wezen.
Als die kaart te warm is geworden dan kan het daar prima aan gelegen hebben.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-05 20:40

Nik

Heb je een andere videokaart? Of eventueel een onboard chip? Probeer die dan. Anders is het toch een gevalletje garantie claimen.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik heb gewoon de video kaart die erbij is geleverd. Wat is een onboard chip ?

Verwijderd

Draait de ventilator van de grafische kaart nog wel?
Niet teveel stof die problemen kan veroorzaken.

Laatste keer dat ik problemen had daarmee lag het aan de voedingsconnector. De symptomen waren of vastlopers of strepen/korrelig beeld. De voeding gaf een verkeerde spanning en was te erg beschadigd geraakt.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2008 21:20 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 21:04:
Nee, ik heb gewoon de video kaart die erbij is geleverd. Wat is een onboard chip ?
Dat je geen losse grafische kaart hebt maar dat hij in het moederbord zit verwerkt. De aansluiting voor de beeldscherm zit dan ook vast aan het moederbord. Naast de andere poorten.
Pagina: 1