Resolutie probleem samsung 206bw

Pagina: 1
Acties:

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-05 17:17
Hallo,

mijn eerste topic dat ik start dus ik hoop dat ik alle relevante informatie heb gegeven.
Ik gebruik een samsung 206bw met een laptop via dvi. Het bios scherm en Windows start up worden gewoon goed weergegeven. Dan komt het inlogscherm. Dit staat niet helemaal op het scherm, en ik dien met de muis het beeld " heen en weer te bewegen" voor het resterende beeld. Wanneer ik dan in Windows kom, staat Windows ingesteld op 1680*1050, de goede resolutie dus. Kijk ik in de OSD van de monitor, zie ik dat de monitor op 1280*1024 staat. Heel vervelend dus.

mijn oplossingen:
1. Aansluiten via analoge aansluiting, dit verhelpt het probleem. Echter is het beeld wazig en ik krijg een soort van storingsstrepen over het beeld.
2. Aansluiten op een andere pc, gedaan. Via DVI doet ie het geheel niet, en via analoog is het beeld weer totaal uitgerekt. Echter met de resolutie 1440*990....

Beide pc's draaien Windows xp. De laptop heeft een nvidia go7600 aan boord en mijn pc een ati radeon 9600. Beide draaien alle updates van Windows en de nieuwste video drivers.

Het aparte is dat als ik de kabel in de laptop laat zitten, deze dan met de verkeerde resolutie opstart. Trek ik de kabel eruit en wacht ik even voordat ik m er weer in doe, dan is het beeld weer gewoon goed...Na een stand-by of een hibernate is de resolutie ook nog goed. Er lijkt dus iets goed mis te gaan tijdens het opstarten van Windows. Ik heb goed lopen zoeken maar eigenlijk geen mensen gevonden met hetzelfde probleem. Wie o Wie heeft er een oplossing voor mij?

• hellboy123
een bescheiden trapje omhoog ;)

• Musho
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-04 11:37
Draai je nog de plug&play driver voor monitoren? Zo ja, dan zou ik het eens even proberen met de drivers speciaal voor de 206BW:

http://www.samsung.com/nl...t%2Frmenu%5Fmonitor%2Esec

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 20:45
Waarschijnlijk een driverprobleem. Ik had het eerst ook met mijn LCD scherm, die werkte ook alleen met VGA. Installeren van de driver voor het scherm hielp niet, maar dit wel:
download de laatste drivers voor je videokaart. Verwijder je huidige drivers, reboot, installeer de nieuwe, reboot en klaar (als het goed is ;)).

[ Voor 12% gewijzigd door The__Virus op 15-02-2008 13:57 ]

• hellboy123
The__Virus schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 13:57:
Waarschijnlijk een driverprobleem. Ik had het eerst ook met mijn LCD scherm, die werkte ook alleen met VGA. Installeren van de driver voor het scherm hielp niet, maar dit wel:
download de laatste drivers voor je videokaart. Verwijder je huidige drivers, reboot, installeer de nieuwe, reboot en klaar (als het goed is ;)).
helaas, heb dit ook al geprobeerd. Zowel de videodrivers als de beeldscherm drivers heb ik al opnieuw geinstalleerd.

Ik denk dat het toch een hardwarematig probleem is, ik ga maar een RMA aanvragen :)

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
Je kan met een of ander programma zelf resoluties toevoegen, mischien dat dit helpt. Ik weet alleen niet hoe dat programmatje heet helaas...

EDIT: http://www.hardware.info/...ghlight=monitor+resolutie
handig link met osftware die ik bedoelde, maybe heb je er wat aan.

[ Voor 36% gewijzigd door SOEPSTENGEL13 op 15-02-2008 20:11 ]

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-04 12:04
Powerstrip is het programma dat jij zoekt, hiermee kan je handmatig resoluties forceren en refreshrate veranderen, dit werkt nagenoeg altijd bij dit soort problemen ;)

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem bij mijn externe monitor.
Op de laptop is het gewoon goed (1680 bij 1050), maar bij de externe monitor moet ik scrollen.
Lagere resoluties doen het wel gewoon.
Het probleem is softwarematig, ik krijg dit wanneer ik nieuwe drivers installeer met een modified inf file.
Ik weet alleen nog niet hoe ik het kan verhelpen, moet nog ff met drivers klooien.

btw rma zal niet helpen, aangezien het softwarematig is.

• hellboy123
Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 07:39:
Ik heb precies hetzelfde probleem bij mijn externe monitor.
Op de laptop is het gewoon goed (1680 bij 1050), maar bij de externe monitor moet ik scrollen.
Lagere resoluties doen het wel gewoon.
Het probleem is softwarematig, ik krijg dit wanneer ik nieuwe drivers installeer met een modified inf file.
Ik weet alleen nog niet hoe ik het kan verhelpen, moet nog ff met drivers klooien.

btw rma zal niet helpen, aangezien het softwarematig is.
hhmm oke. Ik zal het programma powerstrip even proberen wanneer mijn laptop weer terug is van zn RMA reisje(scheur in de behuizing :/ ) Alvast bedankt voor de oplossingen!

Verwijderd

Heb je al driver van laptopvideo2go.com geprobeerd?

http://www.laptopvideo2go...index.php?showtopic=16927
Deze werkt bij mij goed zonder modded inf op win xp 32 bit. Zodra ik de modded inf installeer, werkt de resoultie niet goed meer. Het probleem is dat ik met een andere driver (169.61) 350 punten meer haal in 3dmark06 zonder oc =\

Verwijderd

Net de laatste driver gedownload 174 en het werkt weer normaal!

• The__Virus
Toch drivers dus ;). Vaak is het een beetje proberen met verschillende drivers. Het beste is echter om eerst de driver te verwijderen, er daarna met Driver Cleaner eroverheen te gaan en daarna de nieuwe te installeren, dan zou het toch echt moeten werken :). Maar mooi dat het opgelost is :).

Verwijderd

Ja, maar de laatste kwam vandaag pas uit ;)

EDIT het lijkt erop dat hij nog steeds niet werkt :'(

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2008 00:56 ]

• The__Virus
En eerst wel? En probeer eens deze driver te verwijderen, driver cleaner erover en dan opnieuw installeren? Dan misschien dat Powerstrip gebruiken als het nog niet voorbij is. Anders is het vast wel een RMA zaak, maar test voor de zekerheid ook nog op een andere pc!

Verwijderd

The__Virus schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 06:57:
En eerst wel? En probeer eens deze driver te verwijderen, driver cleaner erover en dan opnieuw installeren? Dan misschien dat Powerstrip gebruiken als het nog niet voorbij is. Anders is het vast wel een RMA zaak, maar test voor de zekerheid ook nog op een andere pc!
RMA wordt het sowieso niet aangezien het probleem softwarematig is!

btw ik ben niet de TS, ik weet heus wel hoe drivers werken. Ik zoek alleen een goede driver om te o'cen. ;)

• hellboy123
Ik ben wel de TS,

Ik weet nog wel toen ik Vista op mijn laptop had ik nooit problemen had met resoluties. Wanneer ik mijn laptop weer terug heb zal ik vista installeren en dan kijken of het wel goed gaat. Ik denk inderdaad dat het softwarematig is, maar het vreemde is dat het vroeger wel gewerkt heeft. Drivers opnieuw installeren (en alles met driversweeper verwijderen) geeft ook totaal geen resultaat meer.
Pagina: 1