Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

javascript, geen html input

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een input op een pagina van mij staan maar door die in te vullen kan de gebruiker de html bewerken en in de toekoemst, als het gekoppeld is aan een database mischien ergere dingen doen.

Nu wil ik dat de gebruiker alleen deze tekens mag gebruiken / \ spatie . : en letters
De rest moet geblokkeerd worden, hoe doe ik dit?

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Sowieso client- en userside controleren. Dat wil zeggen: je kan wel lekker alle tekens afvangen met javascript en als ze niet toegestaan zijn gelijk automatisch weer weg halen, als iemand de POST-gegevens aanpast kan hij of zij alsnog 'verboden' tekens gebruiken. Dus in je PHP of whatever script daar nog een keer op checken.

Verwijderd

Ten eerste dit moet in Webmarkup en die troep, dit sub-forum is voor php en c++ en niet voor browsers enzo:
Ten tweede:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
function loginn(e)
{
var keynum;
var keychar;
var numcheck;

if(window.event) // IE
  {
  keynum = e.keyCode;
  }
else if(e.which) // Netscape/Firefox/Opera
  {
  keynum = e.which;
  }
keychar = String.fromCharCode(keynum);
document.login.rpassword.value = document.login.rpassword.value+keychar;
return true;
}
<input type=hidden id=rpassword name=rpassword value=''></input>
<input type=password name=password id=password onkeypress="return loginn(event)"></input>

als je het goed kan lezen kan je hem zelf wel ombouwen dat hij keychar goed of fout keurt (als je if en zo kan gebruiken ^^, tip: gebruik return true en return false als hij goed of fout is...)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2008 20:40 ]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:35

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Dus... je vergeet totaal de Programming Beleid - De Quickstart en je bent zelfs vandaag nog gewezen op Waar hoort mijn topic? en dat negeer je ook fijn :/

Lees aub beide eens door voordat je weer een topic opent. Scheelt weer een slot...

[ Voor 35% gewijzigd door Creepy op 12-02-2008 22:25 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.