[PHP] Site verificatie tool met online logo

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een klein systeempje bouwen waarmee ik mensen op een pagina een logo kan laten weergeven als ik dit toesta.

Dit is opzich prima te doen met PHP, Databeestje en wat javascript en de pagina waarop dat logo moet staan te verifieren aan de hand van de URL enz.

Nu weet ik wel wat ik wil maken en dit is ook te doen, dat heb ik al wel bepaald, maar ik vraag me af of ik het wiel niet nogmaals ga uitvinden.

Ik heb op de bekende sites als SF.net en Freshmeat gekeken maar weet niet echt hoe je dit zou moeten noemen. Het is geen rating script of tool, meer en verificatie oplossing.

Ik wil hier niet echt een script request plaatsen, maar na wat discussie met mensen zijn er ook andere mogelijkheden dan mijn PHP/MySQL/Javascript plan. Ik wil eens bekijken hoe andere projecten dit aanpakken eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wat heeft het voor nut? Ik maak een screenshot van je logo en post hetzelfde logo op mijn site zonder echte verificatie. En dan? :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Waarom Javascript? Gewoon de referer checken bij het opvragen van een plaatje en aan de hand daarvan bepalen of de afbeelding wel of niet weergegeven mag worden. Vergeet dan niet om bij een lege referer de afbeelding ook weer te geven om mensen met een ultiem brakke firewall of virusscanner niet uit te sluiten.
-NMe- schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 20:23:
Wat heeft het voor nut? Ik maak een screenshot van je logo en post hetzelfde logo op mijn site zonder echte verificatie. En dan? :)
"Save Image As..."?

[ Voor 29% gewijzigd door AtleX op 12-02-2008 20:25 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-NMe- schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 20:23:
Nou je kan er wat text doorheen laten printen natuurlijk.

Als je voorwaarden opstelt kun je iets tegen iemand die persoon doen die daar niet toe gemachtigd is.

@Atlex, inderdaad, dat is de manier... maar iets geavanceerder mag wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

-NMe- bedoelt dus dat het je _nooit_ zal lukken om een bepaald plaatje binnen je site te houden en alleen aan mensen te laten zien aan wie jij wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

AtleX schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 20:25:
Waarom Javascript? Gewoon de referer checken bij het opvragen van een plaatje en aan de hand daarvan bepalen of de afbeelding wel of niet weergegeven mag worden. Vergeet dan niet om bij een lege referer de afbeelding ook weer te geven om mensen met een ultiem brakke firewall of virusscanner niet uit te sluiten.
Ook referrers zijn te faken. Trouwens, daarmee check je toch alleen de bezoeker van de site, en niet de site zelf? Of begrijp ik de TS dan verkeerd?
"Save Image As..."?
Dat is eventueel enigszins tegen te houden. :+
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 20:27:
[...]

Als je voorwaarden opstelt kun je iets tegen iemand die persoon doen die daar niet toe gemachtigd is.
Diezelfde voorwaarden zijn ook mogelijk zonder dat logo, lijkt me?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 18:24

TheBorg

Resistance is futile.

Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 20:27:
Datum/tijd is gebruikelijk bij een Site Seal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TheBorg schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 20:38:
[...]

Datum/tijd is gebruikelijk bij een Site Seal.
Yep, zat ik ook aan te denken.

Ik ga nog eens zoeken op SF.net, moet iets zijn. SiteSeal komt al in de buurt met zoekwoorden.
Pagina: 1