sitecom WL-122 verbinding ók toch geen internet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjirp
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-01-2023
Zoals velen heb ook een probleem met de sitecom router,

een groter probleem is de varialble die erin zit,

Het probleem:
Wel verbinding met Sitecom WL-122 router maar geen internet.

Oplossing die ik gebruik:
Restarten van router (stroom uit en aan).
als dit niet werkt eerst 1 / 2 uurtjes wachten.
als het nog niet werkt in de Sitecom configuratie (192.168.1.254) de verbindings type veranderen naar static, 1 minuut wachten, terugzetten op dynamic, alles werkt weer.
(met een beetje geluk werkt het nu van 4-5 dagen, beetje pech 5 minuten).

Dit gebeurd, zoals aangegeven, minstens eens per week.

nu is de oplossing deels bekend, maar ik zoek een structuerele oplossing, weet iemand hier iets voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het nog een beetje wollig verhaal ... begrijp het nog niet helemaal goed. Wanneer heb je nu wel of geen internet? en welke configuratie pas je aan?

heb je al gekeken naar iets van een firmware update? of een verwant apparaat wat voor storing zorgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjirp
Ik kan wel connectie maken met de router. Ook geeft die aan dat ik internet verbinding heb.

Om de zoveel tijd kan ik, terwijl ik connectie heb niet op het internet. Hiervoor pas ik de DHCP van de router aan naar "Static" om het meteen weer terug te zetten naar "dynamic". en ik kan weer interneten zonder problemen. (totdat het probleem zich weer voordoet en ik deze oplossing weer moet uitvoeren).

Firmware is up-to-date met versie 2.0.1.

zelf gebruik ik een realtek kaardje in mijn PC.

Verder word er geen LAN gebruikt. alleen draadloss (vaak 1, soms 2, heeeeel soms 3 laptops)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

het lijkt erop dat je router geen ip adres meer krijgt van je modem. Ik neem aan dat je een modem -> sitecom hebt. Kan je niet gewoon de hele router functie van je sitecom omzeilen zoals hier continue wordt aangeraden.

• Tjirp
TrailBlazer schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 22:20:
het lijkt erop dat je router geen ip adres meer krijgt van je modem. Ik neem aan dat je een modem -> sitecom hebt. Kan je niet gewoon de hele router functie van je sitecom omzeilen zoals hier continue wordt aangeraden.
"zoals hier contineu word aangeraden". kan het niet vinden hoor;)

in ieder geval, hoe doe ik dat (I know im stupid) DHCP uitzetten oid? me modem geeft geen wireless af, dus er moet zowiezo iets komen vanaf de router.

edit:
zelf een ip kiezen, werkt niet.
Wireless zero-config uitzetten, werkt niet.
channel van wireless wijzigen, helpt niet.
proberen static wlan ip te gebruiken, helpt niet.

ik zie verder geen hints van oplossing op dit forum :(

[ Voor 17% gewijzigd door Tjirp op 14-02-2008 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjirp
geen reacties... (ja bump ja)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjirp
(heel stiekem nogmaals)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je eens geprobeerd je pc, direct aan te sluiten op je modem? of staat deze bridged ? wat voor verbinding heb je ? adsl of kabel? wat voor modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vehjt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-09-2024
Op het eerste gezicht lijkt het op een DHCP probleem. Dit probleem hoeft niet bij de router te liggen, maar kan ook bij het modem liggen. Check eens of je modem ook up-to-date is qua firmware e.d.

Forensische IT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjirp
Modem is ingebouwd door KPN bij het aanbouw van het pand, pand is 2 jaar oud en er ligt glasvesel, de modem heb ik geen software voor een ook geen toegang toe. (kan alleen de router benaderen).

het direct aansluiten van de Pc geeft dezelfde problemen.

ik ga volgende week vrijdag (even wachten op salaris) een nieuwe router kopen, een goeie. meteen ook een nieuwe kaart voor in mijn Pc. ik hoop dat dit het probleem gaat verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vehjt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-09-2024
Als het "direct aansluiten van de PC op het modem" hetzelfde probleem geeft weet je dus dat het niet aan je router ligt. Zoek eens op wat voor modem het precies is, en ga even googlen naar standard passwords+kijk naar wat voor IP hij standard heeft. (waarschijnlijk zit je nu op een 192.168.x.x IP reeks met de router en je PC, maar heeft de modem een 174.x.x.x soort van reeks).
Zorg voor een statisch IP met dezelfde reeks als het modem als je er achter bent wat voor IP hij heeft, en probeer daarna de webinterface van het modem te bereiken net als je normaal doet met je router (dus: http://<ipadres>)

probeer de standard passwords e.d.

hoop dat je dr een beetje uit komt.

Forensische IT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Knipperd er een oranje lampje? Dan heb je last van een dode router. Heb daar een keer last van gehad toen ik bij iemand anders een netwerk aan het installeren was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjirp
@blackwizz nope.
RinkyBoy schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 09:01:
Als het "direct aansluiten van de PC op het modem" hetzelfde probleem geeft weet je dus dat het niet aan je router ligt. Zoek eens op wat voor modem het precies is, en ga even googlen naar standard passwords+kijk naar wat voor IP hij standard heeft. (waarschijnlijk zit je nu op een 192.168.x.x IP reeks met de router en je PC, maar heeft de modem een 174.x.x.x soort van reeks).
Zorg voor een statisch IP met dezelfde reeks als het modem als je er achter bent wat voor IP hij heeft, en probeer daarna de webinterface van het modem te bereiken net als je normaal doet met je router (dus: http://<ipadres>)

probeer de standard passwords e.d.

hoop dat je dr een beetje uit komt.
Probleem hier is dat de modem ingebouwd is in het pand. ik heb geen idee hoe ik die moet benaderen.

Router/PC is 192.168.1.254.
Hoe kan ik achter het ip adress van de modem komen?
Pagina: 1