Hallo iedereen,
Ik zit de laatste tijd met enkele vragen in men hoofd waar ik graag jullie mening over zou willen horen. Het is mischien niet echt een duidelijke post maar ik zal proberen het zo duidelijk mogelijk te houden.
Ik zit de laatste tijd met enkele vragen in men hoofd waar ik graag jullie mening over zou willen horen. Het is mischien niet echt een duidelijke post maar ik zal proberen het zo duidelijk mogelijk te houden.
- Opwarming van de aarde:De laatste maanden, jaren lees je overal de mogelijke gevolgen van de opwarming van de aarde (stijging van de zeespiegel, warmere temperaturen enz...). Als je dat alles zou lezen dan is er over 100 jaar niet echt veel levends meer op aarde te bespeuren.
- Uitputting grondstoffen:Overal uit de wereld ontgingt men allerlei grondstoffen (vb. ijzererts, aardolie, ...). Dat moet toch ooit eens opgeraken? Als over vb. 100 jaar blijkt dat alle aardolie uitgeput is (of niet meer rendabele genoeg blijkt te zijn) zouden dan alle auto's zonder brandstof vallen.
- Stijgende bevolkingsaantal:We leven hier nu met een ruwe 6,5 (gokje
) miljard mensen op aarde. Wat zou er allemaal gebeuren als blijkt dat de aarde "vol" zit. (Rekening houdend met landbouwgronden voor voedsel enz.) Zou er dan op andere planeten (of de maan) vestigingen gebouwd moeten worden?