Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsmeef
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Hellow,

Ik heb een PC waar de mooie effecten niet aanstaan. En met mooie effecten bedoel ik dan de 3d vensters bij window + tab, of dat venster transparant worden wanneer je ze versleept.

De PC is een nieuwe c2d pc met 2Gb ram en een Asus 8600GT 512Mb grafische kaart (die Pixel Shader 4.0 ondersteund). Aan die specificaties zal het dus niet liggen lijkt me?

Bij de verkoop van de onderdelen werd gemeld dat het enige verschil tussen Basic en Premium vista het ontbreken van het Media Center was. Nu begreep ik uit andere posts Basic ook standaard niet de mooie effecten heeft.

In een andere topic las ik dat je in het register aan kon zetten dat zulke effecten wel aangezet moeten kunnen worden:
Ga naar [HKEY_CURRENT_USER/Software/Microsoft/Windows/DWM]
dan moet "Composition" op 1 staan en "CompositionPolicy" op 2 staan.
sluit regedit af.
Ga naar start dan naar bureau-accesiores en klik dan met de rechtermuisknop op opdrachtprompt en kies "Run as Administrator"
type dan net stop uxsms
type daarna net start uxsms
Maar hiermee kreeg ik het niet werkend. Zijn er nog andere opties die ik kan proberen om het Glass effect op Vista Basic te krijgen? Of is zo iets gewoon niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Medic
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-08 19:49
Ik vrees dat jet het op basic niet werkend zult krijgen. Ik zou iig niet weten hoe heb er ook al eens naar gezocht maar kon destijds ook niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsmeef
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
nog wat topics doorgelezen, en ik denk inderdaad dat je gelijk hebt..

http://www.winvistaclub.com/g25.html

daar wordt ook al gezegd dat het hoe dan ook niet mogelijk is in vista basic, je kan een eind komen met register hacks en 3rd party software, maar het echte effect zal nooit werkend worden onder basic :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 07:47
Als je nou ook even op de website van microsoft had gekeken dan wist je waar je aan toe was:

http://www.microsoft.com/...ta/editions/n/choose.mspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Heb je deze miniatuur voor Vista Basic?
Je moet de compatibiliteit op XP instellen.

Visual Task Tips 2.1
Omschrijving

Visual Task Tips is een handige aanvulling op uw taakbalk. Gaat u met de muis over de taakbalk dan krijgt u van elk venster een miniatuur- afbeelding te zien. De nieuwe Windows Vista zal dit standaard in huis hebben, maar met Visual Task Tips kunt u er nu al gebruik van maken.

Installatie
1) Klik onderin het scherm op Download
2) Klik op Uitvoeren en na het downloaden weer op Uitvoeren
3) Klik op Next, 'I accept the terms in the License Agreement', Next, Install
4) Klik op Finish

Visual Task Tips wordt nu automatisch gestart en u heeft er verder geen omkijken meer aan.

LET OP: Visual Task Tips is enkel geschikt voor Windows XP.

http://www.seniorgids.nl/...etails/gid,58/Itemid,191/

[ Voor 6% gewijzigd door brommer1 op 12-02-2008 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
dsmeef schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 19:11:In een andere topic las ik dat je in het register aan kon zetten dat zulke effecten wel aangezet moeten kunnen worden:

code:
1
2
3
4
5
6
Ga naar [HKEY_CURRENT_USER/Software/Microsoft/Windows/DWM]
dan moet "Composition" op 1 staan en "CompositionPolicy" op 2 staan.
sluit regedit af.
Ga naar start dan naar bureau-accesiores en klik dan met de rechtermuisknop op opdrachtprompt en kies "Run as Administrator"
type dan net stop uxsms
type daarna net start uxsms

Maar hiermee kreeg ik het niet werkend.
Ahum
Open the registry by pressing Windows + R, typing regedit and hitting enter afterwards.

Navigate to the key Hkey_Current_User \ Software \ Microsoft \ Windows \ DWM \ and change the value of the entry Composition to 1 and the value of CompositionPolicy to 0.

Now you can select the Aero interface by right-clicking on the desktop and selecting Personalize from the menu. Switch to Colors and Appearance and click on Classic Appearance Properties.. and choose Windows Vista Aero from the menu.
Ik denk dat er gewerkt wordt met true (1) en false (0), dus 2 invullen zou (denk ik) zoiezo niet geholpen hebben.

Je kan ook eens kijken naar een 3rd party tool die je skin laadt, zoals WindowBlinds. Hier is overigens een best mooie skin voor: Arrow.

Kijk bovendien ook eens op Google: hij is immers je beste vriend!

[ Voor 30% gewijzigd door Bitage op 12-02-2008 21:19 ]

Pagina: 1