Resolutie hardwarematig veranderen

Pagina: 1
Acties:

• Mnstrspeed
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:49
Ik heb zojuist een VGA kabel voor de Nintendo Wii binnengekregen, maar helaas wordt de resolutie niet ondersteund door de monitor (oud 19" gevalletje van BenQ, maar ook op mijn 22" widescreen Acer krijg ik hem niet aan de praat). Voor zover ik weet draait de Wii op een resolutie van 720x576 (PAL).

Is er een mogelijkheid om de resolutie hardwarematig uit te rekken naar 600x800 of een andere normale resolutie?

Ehhh wat?

Verwijderd

800x600 zal niet gaan. Ik denk inderdaad met 720x576 in de weg zit.
Een signaal is niet zomaar om te zetten zonder processie, dus het moet op de TV zelf of op een scherm die de resolutie wel pikt. Mijn 22 inch Novita scherm pikt het wel :? Alleen ziet het er totaal niet uit, dus ik zou de overweging nog maar eens maken.

Gamen op een resolutie lager dan 1280x1024 is voor mij geen issue meer. Ik vind 'dat is dus persoonlijk' dat 1680x1050 pas net goed is. Ik moet nog steeds AA toepassen om kartelranden weg te filteren. 4xAA is nog steeds nodig.

1. 800x600 ziet er niet uit op je TFT en de TV geeft dan alsnog een beter beeld.
2. Gamen op 800x600 is way too less voor mij om goed te aimen op grote afstand. Soms moet ik tot op de pixel nauwkeurig aimen.
3. Je hebt kans dat je de monitor schade toebrengt door het interne circuit te belasten met ongewone resoluties (alhoewel ik vind dat ze dat aan moeten kunnen voor consoles).

Beter is toch de TV :/

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2008 19:32 ]

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:48

Cheezus

Luiaard

Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 19:27:

3. Je hebt kans dat je de monitor schade toebrengt door het interne circuit te belasten met ongewone resoluties (alhoewel ik vind dat ze dat aan moeten kunnen voor consoles).
Dat is een waarschuwing die je altijd krijgt/kreeg bij het wijzigen van de resolutie/refresh-rate in windows maar volgens mij krijg je het tegenwoordig echt niet meer voor elkaar om een monitor te slopen door een 'ongewone' resolutie aan te bieden..

Tegenwoordig is het signaal gewoon 'out of range' als het niet weergegeven kan worden en wat wel weergegeven kan worden is niet schadelijk.

• Mnstrspeed
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:49
Gefixed! :) Ik heb de Wii angesloten via component Y, waardoor 480p (HDTV/EDTV only) beschikbaar werd in de settings. Vervolgens heb ik 'em afgesloten en de VGA kabel ingeplugd.

Ik ben best verrast door de beeldkwaliteit. Sure, het is nog steeds niet vergelijkbaar met HD, maar er is geen kartelrandje te bekennen! :)

Ehhh wat?