Zyxel P-2602R-D1A en P-2602H-D1A

Pagina: 1
Acties:

• XenoMorpH
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-11 14:01
Telfort heeft waarschijnlijk een foutje gemaakt en heeft 2 modems bezorgt (1 bij mijn eerste aanvraag in november en 1 bij mijn laatste aanvraag in januari).
1 ervan is de Zyxel P-2602H-D1A multi-pc modem en de andere is een Zyxel P-2602R-D1A single pc-modem.
Nu blijkt dat de single-pc modem veel hoger intraint dan de multi-pc modem: 17142 kbps om 16335 kbps.
Heb een aantal testjes uitgevoerd en het blijkt idd dat de single gemiddeld 600kbps hoger intraint.

Iemand een idee waar dat aan kan liggen? Ze draaien beide de laatste firmware.

• DeliciousBrown®
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12 21:05
Volgens Telfort kan het aan het volgende liggen :

* De snelheid van uw verbinding kan door een aantal factoren worden beïnvloed:

» De afstand tussen uw telefoonaansluiting en de wijkcentrale. Hoe dichter u bij de wijkcentrale woont, hoe sneller uw verbinding is.
» De kwaliteit van uw modem.
» Drukte op het internet.

Hieruit zou je dus kunnen concluderen dat de single-pc modem van betere kwaliteit zou zijn dan het multi-pc modem, maar het kan natuurlijk ook net een verschil in drukte op het internet zijn terwijl je de modems verwisselt.

• XenoMorpH
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-11 14:01
Dat die factoren mee spelen is mij bekend en daar kan je ook niets aan doen.
Maar toch vind ik het dan wel "toevallig" dat ik na 5 testen (restart dsl connectie) met het single-pc modem en daarna 5 met het multi-pc modem en daarna weer 5 met de single, telkens met de single veel hoger intrain.
En ja, later klapte internet een beetje in, en trainde ik met beide maar op 15000 in, maar daar was de single pc modem toch nog gemiddeld 600kbps sneller.
Tis toch wel raar eigenlijk.

Heb hier ook nog een copperjet liggen van mijn vorige provider en wil die bekijken, maar kan zo niet de instellingen vinden die ik moet gebruiken voor de copperjet

[ Voor 14% gewijzigd door XenoMorpH op 13-02-2008 06:32 ]