[HDD] Image restore op ander merk schijf

Pagina: 1
Acties:

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:28
Hallo, ik zit met het volgende probleem:

Ik heb van een RAID1 partitie een image gemaakt mbv partimage. In geval van een disk failure wil ik er een niewe set schijven (raid1) in kunnen zetten en het systeem herstellen door via partimage de image erop te zetten. Om te testen heb ik een raid 1 array gemaakt (2x 80 gig seagates), windows erop gezet en er een image van gemaakt en die opzij gezet. VErvolgens heb ik de 2 seagates vervangen door 2x 80 Western Digital, RAID1 gemaakt, en de image erop gezet. Het vreemde is dan dat het systeem niet wil booten terwijl alle windows files er wel op staan.

Nu heb ik te maken met een Dell server, en vraag me af of er bepaalde imnformatie over de schijven bewaard blijft ofwel in de image, de RAID controller of het Dell bios, want met andere schijven kan ik het systeem dus niet herstellen...

dank

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik ken het programma wat jij gebruikt niet, maar als je een image terugzet met Ghost dan moet je soms je bootpartitie nog actief maken, bijvoorbeeld met fdisk.

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:28
smvs schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 19:04:
Ik ken het programma wat jij gebruikt niet, maar als je een image terugzet met Ghost dan moet je soms je bootpartitie nog actief maken, bijvoorbeeld met fdisk.
ja dat heb ik ook geprobeerd maar zonder succes

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Maar wat gebeurt er als je een ander programma gebruikt? Als het daarmee ook niet wil lukken dan houdt het volgens mij in dat er iets door Dell, aar dan ook, is toegevoegd.

Normaliter maakt het merk schijf niets uit zolang maar de grootte identiek is. Nu kán het natuurlijk zijn dan 80GB van Seagate en 80GB van elkaar verschillen. 1 bitje minder is dan al einde oefening volgens mij. Een grotere schijf zou dan weer wel moeten werken.

ARME AOW’er

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

jaapstobbe schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 18:14:
Ik heb van een RAID1 partitie een image gemaakt mbv partimage. In geval van een disk failure wil ik er een niewe set schijven (raid1) in kunnen zetten en het systeem herstellen door via partimage de image erop te zetten.
Dan ga je er dus vanuit dat beide schijven stuk zijn? :)
Normaal gesproken kan je dan je gebroken mirror weer aanvullen met eenzelfde (of grotere) schijf, dat is het hele voordeel nou net met een RAID1 set.

(en ja, je zou zo ook in twee stappen je array kunnen vergroten - kwestie van een 160GB disk eraanhangen, laten repliceren, overgebleven kleinere schijf verwisselen, weer laten repliceren en daarna de overgebleven ruimte herpartitioneren indien gewenst.).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device