pentium 3 op pentium 2 moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 234 views

• Bridelance
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-05 14:19
ik heb hier 2 oude computers staan, een pentium 2 en een pentium 3.
Het moederbord van de pentium 2 heeft echter meer aansluitmogelijkheden dan de pentium 3. Het moederbord van de pentium 3 bevat echter pentium 2 stukken, want als ik in apparaatbeheer kijk zie ik vele malen pentium 2 onderdelen staan.

Wilt dit nu zeggen dat mijn pentium 3 op een pentium 2 moederbord staat??

Ik zou nu graag mijn pentium 3 op mijn pentium 2 moederbord plaatsen (wegens de meerdere aansluitingen). Is dit compatibel? Wat gebeurt er eigenlijk ik het toch doe, en het achteraf blijkt toch niet compatibel te zijn.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Specs? Welk socket praten we over? Wellicht heb je een BIOS update nodig.

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-05 10:45
gewoon proberen, bij mij werkte het niet omdat ik een coppermine pentium !!! had en er alleen katmai pentium !!! het zou doen, maar misschien werkt het bij jouw wel, voor zover ik weet kan je er niets mee slopen (als je voorzichtig doet met in en uitbouwen)

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

• fotoklaasje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-12-2025
zoek even de manual van het moederbord op, daar staat het gegarandeerd in.

http://www.klaasje.com

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als liefhebber van oud meuk (ook veel oudere dingen dan P2/3) zou ik je met alle liefde willen helpen met je vraag, maar als je werkelijk niets meldt over het bord, over welke P2 en welke P3 het is kummen we weinig...

Er zijn voor compatibility namelijk vier dingen van belang:
  • de voltage van de CPU moet ondersteund worden. De oudste P2 borden kunnen alleen 2.8V leveren, de nieuwste P3s moeten 1.4V krijgen.
  • de FSB van de CPU moet ondersteund worden. P2 is op 66MHz geintroduceerd en later naar 100MHz gebumped, P3 is op 100MHz geintroduceerd en naar 133MHz gebumped.
  • de BIOS moet je CPU ondersteunen; in het beste geval staat alleen de naam verkeerd als dat niet zo is, maar het kan voorkomen dat het helemaal niet wil starten of dat het op 486-snelheden draait.
  • de slot of socket moet passen. Voor Slot 1 CPUs is het simpel: de slot is nooit veranderd. Socket 370 is een ander verhaal. Er zijn drie revisies geweest, PPGA, FC-PGA en FC-PGA2. PPGA slikt alleen Celeron CPUs met Mendocino core, FC-PGA slikt Mendocino Celeron en daarnaast Coppermine P3 en Celeron, FC-PGA2 slikt Coppermine en Tualatin P3 en Celeron, maar geen Mendocino. Slot/socket converters kennen dit onderscheid ook, dus als je er eentje nodig hebt, zorg dat het je CPU ondersteunt.
Zo, nu heb ik veel meer inzet in m'n sluitmessage gestoken dan jij in je topicstart. Volgende keer meer inzet in je topicstart steken, dan is een sluitmessage niet nodig :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.