[Vista] Geluiden werken niet

Pagina: 1
Acties:

• ProperChaos
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Hallo,

Ik heb eergisteren Vista opnieuw geinstalleerd, aangezien het een rotzooi werd, en het wel weer eens tijd werd om even op te schonen. Dus na het installeren, allerlei driverzooi geinstalleerd, en alles werkt. Op de Vista geluiden na dan. Gewoon mp3, xvid etc. afspelen lukt wel, en ik krijg dus geluid. Maar de geluidjes van afsluiten, afmelden, aanmelden, UAC doen het niet.

Hier kun je het geluidsschema zien, waar dus de mogelijkheden om geluiden toe te voegen niet bij staan.

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads/47b1e6429eddb/asdf.jpg

Ik heb zelf al gekeken in C:\Windows\Media, of de bestanden daar stonden. En ja, ze staan er gewoon. Ook heb ik al op Google gezocht en hier op GoT maar niks gevonden.

Specs:
Windows Vista Home Premium
X2 4200+
X1950 Pro, 256MB
Soundblaster Audigy 7.1 SE, OEM
320GB sata hdd

Alvast bedankt.

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-02 11:43
Bij mij staan er in dat lijstje onder het kopje windows de volgende subkopjes:
Windows aanmelden
Windows afmelden
Windows afsluiten
Windows Gebruikersaccountbeheer

Als ik 1 van deze klik staat onder bij geluiden: (geen)... Wat ook hoort aangezien ik geen geluid wil :+ Als ik hier echter wél een geluid van maak... speelt dit ook gewoon af! Ik zou dus in jouw lijstje eens naar beneden scrollen naar Windows, met de betreffende subkopjes en dan zou je gewoon weer geluid moeten hebben!

Wanna play?

• ProperChaos
  • Niet online
F-Tim schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 17:39:
Bij mij staan er in dat lijstje onder het kopje windows de volgende subkopjes:
Windows aanmelden
Windows afmelden
Windows afsluiten
Windows Gebruikersaccountbeheer

Als ik 1 van deze klik staat onder bij geluiden: (geen)... Wat ook hoort aangezien ik geen geluid wil :+ Als ik hier echter wél een geluid van maak... speelt dit ook gewoon af! Ik zou dus in jouw lijstje eens naar beneden scrollen naar Windows, met de betreffende subkopjes en dan zou je gewoon weer geluid moeten hebben!
Ja dat is nou juist het probleem, in dat lijstje staat GEEN kopje met Windows.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Rare typefout uit de topictitel gehaald - volgens mij is er ook wat mis met je keyboard dan ;)

Maar haal bij wijze van test die codecpacks eens eraf - of installeer je audio drivers opnieuw?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:37

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Selecteer eens, bijvoorbeeld, 'Feed gevonden', ipv '.Default', kun je dan nog steeds niet op 'Testen' klikken?

Rail Away!

• ProperChaos
  • Niet online
alt-92 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 22:57:
Rare typefout uit de topictitel gehaald - volgens mij is er ook wat mis met je keyboard dan ;)
Nee, heb geen id waarom dat daar staat, zal wel per ongeluk hier ipv een MSN-scherm getypt hebben. Zal wel niet wakker geweest zijn. :P
alt-92 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 22:57:
Maar haal bij wijze van test die codecpacks eens eraf - of installeer je audio drivers opnieuw?
Zal ik eens proberen.
EDIT: Beide opnieuw geinstalleerd, geen resultaat.
Mad Marty schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 23:00:
Selecteer eens, bijvoorbeeld, 'Feed gevonden', ipv '.Default', kun je dan nog steeds niet op 'Testen' klikken?
Overal waar een speakertje voor staat kan ik wel op Testen drukken. Maar het kopje Windows afsluiten etc. die zijn er niet, in het file-lijstje staat wel Windows afsluiten.wav :+

• ProperChaos
  • Niet online
[BUMP]

• ProperChaos
  • Niet online
De Stereo-mix/Wave/Wat men hoort werkt ook niet. Hij staat niet in het lijstje. (ook niet als je niet-ingeschakelde apparaten weergeven aan zet)
Pagina: 1