Toon posts:

Snelheid ruim gehalveerd met WRT54GL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds september 2007 ben ik in het bezit van een Linksys WRT54GL.
Het ding werkte gelijk prima met mijn Casema Mega abbo. ( volledige snelheid )
Nu mijn probleem:

Sinds een dag of 4 gaat het downloaden nog maar met 7 a 800 KBps terwijl ik eerst ruim 2 MB haalde terwijl ik geen instellingen in de router heb aangepast.
Als ik een laptop direct op de modem aansluit haal ik wel de volledige snelheid dus het is uitgesloten dat het aan de router of aan de verbinding ligt.
Het probleem zit hem in de router.
Ik heb de hele boel al een keer gereset en alles opnieuw ingesteld maar ook dit mocht niet baten.

Kan zo'n apparaat al kapot zijn na 5 maanden?

Is er misschien iemand die tips of suggesties heeft zodat ik weer op volle snelheid van mijn verbinding gebruik kan maken?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heb je hem ook naar fabrieksinstellingen gereset? Check anders voor de zekerheid of er geen QoS oid aanstaat..

En ik neem aan dat je ook al hebt uitgesloten dat andere pc's in je netwerk de verbinding misschien teveel belasten (met bittorrent etc.) ?

[ Voor 39% gewijzigd door Palomar op 12-02-2008 17:13 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:39

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Is dat draadloos, of bedraad dat je die problemen ervaart? Want in dat eerste geval kan ik me voorstellen dat er bijvoorbeeld een buurman ofzo ook een AP heeft gekocht en die op hetzelfde kanaal zit ofzo?

Als het bedraad is, dan zou ik het eens met een andere kabel ofzo proberen, wie weet is die op de een of andere manier beschadigd geraakt?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:20

Sosabowski

nerd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 17:11:
... dus het is uitgesloten dat het aan de router .. ligt.
Het probleem zit hem in de router.
Het ligt dus wel/niet aan de router?
Waarmee test je de snelheid, ik kan me voorstellen dat bitorrent met een x000 verbingen zonder router sneller is dan met. Beste manier om te testen is een test bestand van een sneller ftp sever afhalen. ftp://ftp.snt.utwente.nl/ bijvoorbeeld.

Overigens al gekeken of er nieuwere firmware beschikbaar is voor je router?

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Verwijderd

Topicstarter
Palomar schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 17:12:
Heb je hem ook naar fabrieksinstellingen gereset? Check anders voor de zekerheid of er geen QoS oid aanstaat..

En ik neem aan dat je ook al hebt uitgesloten dat andere pc's in je netwerk de verbinding misschien teveel belasten (met bittorrent etc.) ?
Ik heb hem al naar fabrieksinstellingen gereset.
Wat is een QoS ?

Andere pc's zijn niet aan het downloaden daar word het netwerk dus niet door belast

Verwijderd

Topicstarter
IorGie schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 17:17:
[...]

Het ligt dus wel/niet aan de router?
Waarmee test je de snelheid, ik kan me voorstellen dat bitorrent met een x000 verbingen zonder router sneller is dan met. Beste manier om te testen is een test bestand van een sneller ftp sever afhalen. ftp://ftp.snt.utwente.nl/ bijvoorbeeld.

Overigens al gekeken of er nieuwere firmware beschikbaar is voor je router?
Het ligt aan de router.
Ik had een typfout gemaakt moest modem zijn ipv. router.
Ik test de snelheid door het downloaden van een 100 mb groot bin bestand van xs4all of eweka.
Firmware is de laatste v4.30.7.

Verwijderd

Topicstarter
Orion84 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 17:13:
Is dat draadloos, of bedraad dat je die problemen ervaart? Want in dat eerste geval kan ik me voorstellen dat er bijvoorbeeld een buurman ofzo ook een AP heeft gekocht en die op hetzelfde kanaal zit ofzo?

Als het bedraad is, dan zou ik het eens met een andere kabel ofzo proberen, wie weet is die op de een of andere manier beschadigd geraakt?
Het is draadloos.
Bedraad haal ik wel de volledige snelheid

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:39

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Probeer eens of een ander kanaal beter werkt dan? Check met netstumbler ofzo even welke kanalen niet al in gebruik zijn in de buurt.

offtopic:
Je kan ook gewoon 3 posts in 1 post quoten, ipv drie keer achter elkaar posten ;)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Orion84 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 20:48:
Probeer eens of een ander kanaal beter werkt dan? Check met netstumbler ofzo even welke kanalen niet al in gebruik zijn in de buurt.

offtopic:
Je kan ook gewoon 3 posts in 1 post quoten, ipv drie keer achter elkaar posten ;)
Met andere kanalen is het helemaal niet vooruit te branden.
Hier in de buurt word 5 x kanaal 11 gebruikt ( Inclusief mijzelf )
1 x kanaal 9 en 1 x kanaal 5

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-02 17:43

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Dan zou ik voor kanaal 1 gaan... :)

Verwijderd

Topicstarter
Moraxv schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 21:30:
Dan zou ik voor kanaal 1 gaan... :)
Ik had volgens mij al gemeld dat ik alle kanalen al had geprobeerd en dat het dan nog langzamer gaat.

Dus laat ik hem mooi op 11 staan.
Maar ik haal niet de snelheden die ik de afgelopen 5 maanden wel had en die ineens zijn gehalveerd.
Zou er iets kapot kunnen zijn?
Ik heb nog garantie.

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-02 17:43

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 21:53:
[...]

Ik had volgens mij al gemeld dat ik alle kanalen al had geprobeerd en dat het dan nog langzamer gaat.

Dus laat ik hem mooi op 11 staan.
Maar ik haal niet de snelheden die ik de afgelopen 5 maanden wel had en die ineens zijn gehalveerd.
Zou er iets kapot kunnen zijn?
Ik heb nog garantie.
Moet je natuurlijk zelf weten, maar als je aangeeft dat je kanaal 11 dus met 5 personen aan het delen bent... Hoe dan ook, er kan altijd maar 1 tegelijk van het kanaal gebruik maken..

Verwijderd

Topicstarter
Moraxv schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 09:31:
[...]

Moet je natuurlijk zelf weten, maar als je aangeeft dat je kanaal 11 dus met 5 personen aan het delen bent... Hoe dan ook, er kan altijd maar 1 tegelijk van het kanaal gebruik maken..
Het maakt helemaal niet uit op welk kanaal ik verbinding maakt.
Op kanaal 11 werkt het allemaal nog het snelst.
Dus daarom houd ik die maar even.
Ik heb ook net maar een mailtje naar linksys gestuurd met mijn vraag.
Ik heb eigenlijk een flauw vermoeden dat er iets kapot is.
Pagina: 1