Toon posts:

Scherm geeft: No Video input = videokaart kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi tweakers

Ff mijn frustratiezweet afzweten...
Ik heb een 7950 GTX steken in mijn ASUS AIlife moederbord. Ok, heeft altijd gewerkt tot op een dag ZOMAAR geen beeld meer was. Ik startte hem op, en mijn scherm zei: no video input. Dus dat is vanzelfsprekend de videokaart dacht ik. Ik heb hem een paar keer in- en uitgestoken, andere kabel, blabla geprobeerd, niets werkte. Dan heb ik de kabel uitgetrokken, en terug ingestoken (voor de 15de maal) en floep, hij werkte, hoewel ik nog niet zeker ben als het daadwerkelijk door dat hij gered was.

Ik snapte er niets van, maar was wel blij dat hij terug werkte.

Wel, vandaag ben ik weer zo ver, en ditmaal lukt er gewoon niiets. Ook weer zomaar, opeens. Scherm blijft zeggen: no video input, wat ik ook doe, welke kabels ik ook gebruik. Heeft iemand al ooit zoiets meegemaakt?Ik merk dat hij ook niet echt opstart, want je hoort dat de grafische kaart harder draait dan anders en je hoort mijn diskettestation geen geluid maken(wat ie anders altijd doet bij het opstarten).

Ik dacht dat het misschien overhitting was, maar dat is denk ik uitgesloten. Ofwel is er iets qua connectie op het mobo fout, ofwel is mijn grafische kaart kapot, maar dat vind ik toch wel vreemd, ik verhuis of beweeg de case nooit. Heb ook al een ander scherm enzo geprobeerd, wel nog geen andere kaart geprobeerd, heb er nu geen liggen...

IIk hoop echt dat iemand hierover me iets kan vertellen, want ik kan er niet bij.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:16
Het hoeft niet per sé de videokaart te zijn, vele onderdelen kunnen ervoor zorgen dat de computer niet wil opstarten, zoals moederbord, processor, geheugen en dat soort zaken. Het punt is: richt je niet alleen op de videokaart. :)

Probeer deze maar eens door te nemen: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Topicstarter
Jaap-Jan schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 17:16:
Het hoeft niet per sé de videokaart te zijn, vele onderdelen kunnen ervoor zorgen dat de computer niet wil opstarten, zoals moederbord, processor, geheugen en dat soort zaken. Het punt is: richt je niet alleen op de videokaart. :)

Probeer deze maar eens door te nemen: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Harde schijf zal het waarschijnlijk niet kunnen zijn right? Dat is nu het enigste dat ik wat verdenk, maar dan zou hij toch IETS van beeld(bios) moeten laten zien, maar hij krijgt gewoon geen beeld...

• maximus1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-03 20:44
gebruik jij een onboard raid controller?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Het kan werkelijk alles zijn. Dat kunnen wij op afstand niet ruiken. Jij kunt het door structureel dingen uit te sluiten wel uitvinden. Begin daar eens mee, dat hoort tot de dingen die je voor het openen van een topic doet.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.