[ADSL] Overstappen naar andere provider, zelfde netwerk

Pagina: 1
Acties:

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:08
Hallo,

Wij zitten nou een paar jaar bij Planet internet. Echter sinds vorig jaar hebben we Internet plusbellen van planet internet. Sindsdien hebben we alleen maar gezeik met planet. Regelmatig stopt de verbinding of telefoon ermee. Ook hebben we nu al een maand een hele lage up en downstream gekregen van planet.
Downloaden en uploaden gaat voor geen meter meer. Zeker niet voor de 6mbit lijn waar we toch ruim 70euro per maand voor neertellen.
Nu hebben we al 20x gebeld, zijn we daarvaan 15x doorgestuurd naar KPN. Er zijn 2 monteurs langsgekomen en planet en KPN blijven elkaar maar de schuld geven. En ondertussen zitten wij met de problemen. Nu ben ik het helemaal spuugzat en wil ik weg bij planet. Nu komt het grote probleem, bij overstappen zit je al gauw 2 maanden zonder internet. Dat is iets wat (ik zelf wel :)) maar iemand hier totaal NIET kan hebben. Internet hebben we gewoon dagelijks nodig voor het werk. Als we al zonder internet zitten, hetzij een weekend dan kan er al niet gewerkt worden.
Daarom wil ik graag weten als je van planet internet afstapt en rechtstreeks naar KPN gaat. Dus zonder planet ertussen. Is dit mogelijk zodat je niet lang zonder internet zit?
Dan blijf je op hetzelfde netwerk alleen ben je van planet af en dat willen we maar al te graag.
Is dit mogelijk? Ons contract van internet plus bellen loopt af op 29-04-2008. Is het mogelijk om het nu af te zeggen en vanaf die datum ons direct bij KPN aan te laten sluiten?
Ben zelf niet zo thuis in het telelecommunicatiegebeuren vandaar dat ik het hier vraag. Thnx voor de effort :)

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:18

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

ID-College schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 16:47:
Nu komt het grote probleem, bij overstappen zit je al gauw 2 maanden zonder internet. Dat is iets wat (ik zelf wel :)) maar iemand hier totaal NIET kan hebben. Internet hebben we gewoon dagelijks nodig voor het werk. Als we al zonder internet zitten, hetzij een weekend dan kan er al niet gewerkt worden.
Overstappen zonder downtime is voor geen enkele Telco te garanderen, zelfs niet als je van Planet naar KPN gaat.
Daarom wil ik graag weten als je van planet internet afstapt en rechtstreeks naar KPN gaat. Dus zonder planet ertussen. Is dit mogelijk zodat je niet lang zonder internet zit?
Ja, dat kan. Gewoon bij de aanvraag van KPN internetplusbellen aangeven dat je al internetplusbellen hebt :) Downtime zal misschien 1 dag zijn, is alleen veel meer als je toevallig echt heel veel pech hebt.
Dan blijf je op hetzelfde netwerk alleen ben je van planet af en dat willen we maar al te graag.
Is dit mogelijk? Ons contract van internet plus bellen loopt af op 29-04-2008. Is het mogelijk om het nu af te zeggen en vanaf die datum ons direct bij KPN aan te laten sluiten?
Dat kan als het goed is ook, door bij de aanvraag een wensdatum op te geven. Hou er rekening mee dat een overstap dan ergens tussen 22-04 en 06-05 plaatsvind.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Eigenlijk is het exact hetzelfde product. Dus ik vrees dat overstappen naar KPN je neit veel zal helpen. Het vervelende is alleen dat jij steeds heen en weer wordt gestuurd.

PSN: djmurcielago

• ID-College
Klopt, maar de problemen liggen nu bij planet. En dat is ook zo want dat hebben 2 monteurs bevestigd. Op het verdeelpunt komt er gewoon 4mbit binnen en 256kbit upstream. En ook in ons modem. Echter planet weigert hier iets aan te doen en geeft KPN maar de schuld. Planet wil ik gewoon weg hebben. Vervelende provider en het 0900 nummer wordt je bang van. Bij KPN is dit tenminste een gratis nummer. Planet moet dit wijzigen, niet KPN dus daarom wil ik Planet uit mijn verbinding hebben en alles via KPN laten regelen :). KPN doet er echt iets aan (2 monteurs langsturen en probeert het op te lossen). Planet wijst alleen maar naar KPN en "maakt een notitie naar de technische dienst" (die er dus niets mee doet...)

@Mystikal: Bedankt man. Hier heb ik een hoop aan :)

[ Voor 14% gewijzigd door ID-College op 12-02-2008 21:33 ]

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:20

krvabo

MATERIALISE!

Een overstap van KPN naar BBNed is ongeveer even lang als van KPN naar KPN. Daar hoef je het niet voor te laten.
Wil je zeker zijn van een internetverbinding kun je dit via een (onbeveiligde) wifiverbinding doen, mobiel, of een proefabo bij een kabelboer afnemen. Hier zitten wel wat kosten aan, eenmalig, maar je hebt in ieder geval internet.
Mijn overstap van planet naar concepts (kpn -> bbned) duurde iets meer dan 24 uur. De ene middag werd planet afgesloten, de volgende middag werd bbned aangesloten. Prima te doen dus :)

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• ID-College
Klopt, ik wil ook graag iets anders. Ik betaal het niet en heb hier dus weinig over te zeggen. Ik had allang weggeweest bij planet maar dat bepaal ik zelf niet. En aangezien overstappen een drama is zitten we nog steeds bij planet terwijl we hier allang weg willen. Alleen is dit niet echt mogelijk zonder een tijdje internet.. Daarom zijn we nu een beetje de mogelijkheden te analyseren :)

[ Voor 8% gewijzigd door ID-College op 12-02-2008 22:24 ]

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:28

Reptile209

- gers -

Als je 100% garantie (nouja, 95%) wil hebben dat de overstap naadloos kan, zou ik naar kabelinternet overstappen als dat een optie is op je adres. Je kan dan plannen dat je een tijdje een dubbele aansluiting hebt, totdat je ADSL wordt beëindigd. Je kabelinternet zou het dan al moeten doen, zodat je (vrijwel) verzekerd bent van een werkende verbinding.

Zo scherp als een voetbal!

• ID-College
Is idd een optie, maar wat hierboven ook al staat. De kostwinner (zo noem ik het maar ff) wil graag bij KPN blijven, dus die optie valt dan al eigenlijk af :)
Pagina: 1