Acer, waarom niet populair?

Pagina: 1
Acties:

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Zoals de topictitel al zegt: Waarom?

Ik heb op het moment 2 Acer's type AL1722 in dual screen opstelling staan. Hier ben ik zeer tevreden over en niks geen gezeur mee gehad. Vooral om het feit dat ik er nog dagelijks plezier aan heb (dualscreen) heb ik besloten dat ik wat groters wil. Vervolgens gaan kijken naar wat binnen mijn budget lag en uiteraard naar specs. ed.

Een van de meest gangbare formaten is 22" W. 24'' is mij nog te duur voor een dualscreen opstelling. Vervolgens ga je kijken naar de merken. Daarbij komt Acer bij mij op plek 1: Specs. die niet onder doen voor de rest, goedkoop en de enige met DVI in de prijsklasse tot ~€240,- per scherm. Daarbij is het design ook niet slecht hoewel dat natuurlijk smaak ik.

Toch zie ik de meeste mensen voor merken als Samsung gaan. Qua specs. zijn die niet beter, wel (veel) duurder en anders vorm gegeven. Samsung heeft natuurlijk een betere naam en daar betaal je ook voor. Maar een voorbeeld: Een vriend wilde een TFT. Redelijke kennis van zaken en had enig vooronderzoek gedaan. Dus niet iemand die zich blind staart op marketing ed.
Uiteindelijk koos ie voor een 21.3'' scherm van Samsung voor een bedrag waar je ook een 24'' Acer van kon kopen die er niet voor onderdeed. Voor mij, als nuchtere Groninger, onbegrijpelijk.

Zaken als paneelsoorten die verschillen (TNT, S-IVP oid. enz.) even buitenbeschouwing gelaten en ervan uitgaand dat die niet verschillen verder, waarom?
Hoe denkt de rest van GoT erover: Is het allemaal niet zo erg als het lijkt, of heeft echt iedereen een Samsung of ander naams-merk? En waarom?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:03

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Er van uitgaan dat het paneeltype hetzelfde is, terwijl het scherm veel duurder is dan een vergelijkbaar scherm van Acer lijkt me niet zo handig? Dikke kans dat em daar juist het verschil in zit, en dat is toch wel een behoorlijk verschil, of je een TN paneel of een MVA/S-IPS of iets dergelijks hebt.

Maar wat ik ff mis is de redenering van die vriend van je, want het lijkt me dat hij jou beter uit kan leggen waarom hij voor de Samsung koos ipv de Acer dan dat wij dat kunnen? :P

[ Voor 23% gewijzigd door Orion84 op 12-02-2008 16:14 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:53

Sebazzz

3dp

Kwaliteit? Afhandeling van garantie en service? Samsung komt de monitor bij je ophalen thuis, en geeft je een vervangende monitor.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Acer is misschien wel degelijker dan het eerder was maar Acer heeft niet nog zo'n goede reputatie als het gaat om service afhandeling.

• DJT88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-07-2025
Ik heb klasgenoten met acer laptops gehad... nou binnen een jaar had 80% er gedonder mee.. scheuren in het plastic bij het scharnier bijvoorbeeld. Nou is een lcd-scherm voor op je bureau natuurlijk minder gevoelig voor slijtage dan een laptop maartoch.... ik zou zelf al nooit meer voor acer gaan... welk product ook.

ps. ben trotse eigenaar van een prima samsung 22" breedbeeld lcdschermpie :)

2JZ TT6 :D

• TEAMIKKE
  • Niet online
Orion84 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 16:13:
Er van uitgaan dat het paneeltype hetzelfde is, terwijl het scherm veel duurder is dan een vergelijkbaar scherm van Acer lijkt me niet zo handig? Dikke kans dat em daar juist het verschil in zit, en dat is toch wel een behoorlijk verschil, of je een TN paneel of een MVA/S-IPS of iets dergelijks hebt.

Maar wat ik ff mis is de redenering van die vriend van je, want het lijkt me dat hij jou beter uit kan leggen waarom hij voor de Samsung koos ipv de Acer dan dat wij dat kunnen? :P
Zijn er mensen die tegenwoordig, met de al dunne schermen, voor een ander, duurder maar dunner type kiezen? Voor zover ik weet zit het em vooral in de kwaliteit van de schermen, blacklightbleeding, kwaliteit van de kleuren ed. Logisch dan dat het dan duurder is maar dit is niet het geval bij veel schermen.

De redenering was dat ''het een Samsung is!''. Naam dus. ;) Maar daar gaat het me niet zo om verder.
Sebazzz schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 16:13:
Kwaliteit? Afhandeling van garantie en service? Samsung komt de monitor bij je ophalen thuis, en geeft je een vervangende monitor.
Geen ervaring mee, wist ik verder ook niet. Dat is een goed punt dan idd. Hoewel ik niet geloof dat het bij Samsung altijd vlekkeloos gaat. Helemaal niet met ophalen ed. Maar dat is een punt ter overweging. Ik vraag me alleen af hoevaak een monitor nou echt kapot gaat.
DJT88 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 16:18:
Ik heb klasgenoten met acer laptops gehad... nou binnen een jaar had 80% er gedonder mee.. scheuren in het plastic bij het scharnier bijvoorbeeld. Nou is een lcd-scherm voor op je bureau natuurlijk minder gevoelig voor slijtage dan een laptop maartoch.... ik zou zelf al nooit meer voor acer gaan... welk product ook.

Ik doelde meer op schermen idd. Qua laptops zijn ze niet echt denderend idd.

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:27

Acheron

updatepack.nl

Ik heb een Acer 17 inch TFT scherm. Echter had ik problemen om deze aan te sluiten via DVI op een ATI videokaart. Uiteindelijk bleek het een probleem in de EDID-informatie te zijn en heb ik dit handmatig moeten flashen. Zoek maar eens op Acer en DVI problemen.
Verder werkt het scherm prima.

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• ThijsvanReekum
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-07-2021
Misschien moet je maar eens gaan kijken bij mediamarkt en dergelijke, daar zie je vaak dat verschillen enorm kunnen zijn. Ik twijfelde tijdens mijn aanschaf tussen de 22" LG L226WT en de 22" Samsung 226BW. In principe zijn het allebei dezelfde beeldschermen alleen is het design anders en de LG 30 euro goedkoper. Voor mij gaf toen de design toch echt de doorslag. En ja, misschien als de Acer ook een mooi design had gehad met dezelfde kwaliteiten dan was ik misschien daarvoor wel gegaan.

Toevallig hetzelfde?? :9

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:01

De vraag is hoe je klasgenoten met hun laptop omgaan. Als je zoiets hebt van: het is een Acer dus ik doe er lekker onvoorzichtig mee ja dan gaat het natuurlijk ook snel kapot. Ik zelf heb een Acer laptop en spring er voorzichtig mee om: helemaal niets mee aan de hand. Lekker makkelijk om direct Acer de schuld te geven natuurlijk maar ik denk dat sommige mensen (als ik zie hoe ze met een laptop omspringen) maar beter eerst bij zichzelf te rade kunnen gaan hoe het toch zou kunnen komen dat het spul kapot gaat.

Wat losse schermen betreft zou het merk niet zo heel veel uit moeten maken de kans dat er iets mis maar gaat is niet super groot aangezien ze zo goed als alleen maar op een bureau staan. Toch is het een ietwat rare vergelijking als je het paneeltype buiten beschouwing laat. Dat is nou namelijk net waar het grootste verschil in zit en dit zie je ook terug in de prijs. Daarnaast heb je natuurlijk nog zaken als afwerking en extra's (zoals USB hubs, hoogte verstelbare stand) die ook meewegen in de prijs.

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:35
Ik heb voor hetzelfde probleem gestaan. Ik had 2 nieuwe schermen nodig, en zocht 2 mooie 20 of 22 inch schermpjes.. Dus hop naar de mediamarkt (daar zijn ze wat makkelijker met pixelgarantie enzo) en opzoek naar een samsung schermpje. In veel topics gelezen dat het goede schermen zijn, alleen wat backlight bleeding.

Helaas.. Samsung uitverkocht.. maar aan de overkant, stond een Acer 22 inch scherm, voor de prijs van een 20 inch Samsung. Ik heb nu bijna een half jaar 2 grote 22 Acer schermen staan, en ze werken perfect. Geen backlightbleeding zoals op de samsung, ik heb een scherm van samsung ernaast gehad van een vriend, de kleuren van deze acer zijn beter (misschien door het glossy scherm).

Ik weet niet wat er "tegen" Acer is, misschien vanwege de laptops, die idd niet zo lang meegaan, maar niks ten nadele van het scherm.

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-04 08:52
heb dat ook nooit gesnapt...zit nu al een jaartje (of 2) achter eeen (noname) Novita 19''...ooit gekocht bij de makro voor 150 euro...scherm doet het prima, ziet er nice uit, nooit dooie pixels of backlightbleeding terwijl dat bij samsungs veel vaker voor schijnt te komen, ik lees er zat topic over..

ik zou zelf ook voor een acer beeldscherm gaan, als het er gewoon mooi uitzien en de beeldkwaliteit niet echt onderdoet voor een samsung...maakt mij nou uit welke naam er op het schermpje staat..

• TEAMIKKE
  • Niet online
Jorick schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 17:58:
[...]

Wat losse schermen betreft zou het merk niet zo heel veel uit moeten maken de kans dat er iets mis maar gaat is niet super groot aangezien ze zo goed als alleen maar op een bureau staan. Toch is het een ietwat rare vergelijking als je het paneeltype buiten beschouwing laat. Dat is nou namelijk net waar het grootste verschil in zit en dit zie je ook terug in de prijs. Daarnaast heb je natuurlijk nog zaken als afwerking en extra's (zoals USB hubs, hoogte verstelbare stand) die ook meewegen in de prijs.
Uiteraard, maar tussen dezelfde panelen zie je vaak grote prijsverschillen. En dan krijg je het weer: Goedkoper maar zonder naam, of duurder met naam. Ze hebben beide dezelfde specs. En dat is meer waar ik op doel. Dat je prijsverschillen hebt tussen verschillende panelen lijkt me logisch :)
darkpluisje schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 18:08:
heb dat ook nooit gesnapt...zit nu al een jaartje (of 2) achter eeen (noname) Novita 19''...ooit gekocht bij de makro voor 150 euro...scherm doet het prima, ziet er nice uit, nooit dooie pixels of backlightbleeding terwijl dat bij samsungs veel vaker voor schijnt te komen, ik lees er zat topic over..
Samsungs zijn populairder en er zal daarmee sneller worden ''gepatst''. Daarom zal het ook sneller duidelijk worden als er mensen met dooie pixels zijn ed. Hoewel er minder berichten van andere merken zijn, wil dat niet zeggen dat het bij Samsung meer is dan bij de rest. Kan wel natuurlijk, maar niet zomaar aannemen.

Ik heb niks tegen Samsung verder hoor :) Alleen het is een mooi voorbeeldje.

[ Voor 36% gewijzigd door TEAMIKKE op 12-02-2008 18:43 ]

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-05 23:39
Ik heb 2 AL1716 monitoren en een AL2016W. Allemaal klasse spul. Nooit problemen mee.
Verder nog een Acer 3693WLMi maar goed spul, geen scheuren of wat dan ook.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Zo'n drie jaar geleden heb ik twee Acer 19" monitoren gehad, was ik heel tevreden van. Probleem bij Acer is de garantie. Een notebook / pc ben je doorgaans 4 tot 5 weken kwijt, beetje onaanvaardbaar als je er dagelijks mee moet werken. Hiervoor alleen al opteer ik voor notebooks van distributeurs. Bij Q-Force bv heb je 48 uur garantie; binnen de 48 uur heb je je notebook hersteld terug. Daarnaast merk je echt wel dat Acer goedkoop materiaal gebruikt. De verf bij notebooks gaat er in no-time af.
Hoewel ik niet geloof dat het bij Samsung altijd vlekkeloos gaat. Helemaal niet met ophalen ed
Ik kan je vertellen dat ze dat goed op orde hebben. Laatst nog was een CLP300 printer stuk. Binnen de week stond hier een technieker die de printer gemaakt heeft. Even bellen naar Samsung en zij regelen de rest, heel eenvoudig dus. Je scherm doet het niet meer? Even bellen, ze halen de monitor binnen de week op en geven je gewoon een ander. Het mag dan wel een hersteld scherm van een ander zijn, je kan direct verder werken. Uiteraard gaat het niet altijd vlekkeloos, als jouw scherm niet voorradig is nemen ze hem mee voor reparatie, en dat kan twee weken duren.

Verder is Samsung gewoon een merk dat zichzelf verkoopt. Anderen moeten vechten om hun product te verkopen, Samsung moet amper moeite doen (bij manier van spreken).

Maar goed, er zijn ook andere merken met goede after sales. Kent iemand Octigen? Heb ik ook goede ervaringen mee. Een defect scherm vervangen ze ook binnen de week door een ander.

[ Voor 55% gewijzigd door XWB op 12-02-2008 20:15 ]

March of the Eagles

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-04 09:06
Jorick schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 17:58:
[...]

De vraag is hoe je klasgenoten met hun laptop omgaan. Als je zoiets hebt van: het is een Acer dus ik doe er lekker onvoorzichtig mee ja dan gaat het natuurlijk ook snel kapot. Ik zelf heb een Acer laptop en spring er voorzichtig mee om: helemaal niets mee aan de hand. Lekker makkelijk om direct Acer de schuld te geven natuurlijk maar ik denk dat sommige mensen (als ik zie hoe ze met een laptop omspringen) maar beter eerst bij zichzelf te rade kunnen gaan hoe het toch zou kunnen komen dat het spul kapot gaat.
Mijn broer werkt in een media zaak en daar krijgt hij (op packard bell na) het meeste acer's terug, zou dit zijn omdat niemand er goed mee opspringt? Zelf denk ik dat het toch echt met het merk te maken heeft. Ook (zoals al vermeld) is de service bij acer gewoon slecht.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Verwijderd

Zelf zie ik ook niet in wat er slecht is aan Acer, heb nu al bijna 2jaar een Acer AL1916ws en hij werkt nog perfect, geen slijtage niks. Ik zal niet weten waarom mijn volgende monitor niet van Acer zal zijn.

Heb sinds een half jaar ook een Acer laptop tot nu toe ook nog helemaal geen problemen mee gehad, vind Acer wel een goed merk.

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 16:14:
Acer is misschien wel degelijker dan het eerder was maar Acer heeft niet nog zo'n goede reputatie als het gaat om service afhandeling.
Dan kan ik je vertellen dat ze het erg netjes afhandelen hoor. Mijn 24" acer had een kapotte DVI ingang. Scherm werd opgehaald door UPS en 6 dagen later gerepareerd afgeleverd. Alleen toen werkte allebei de ingangen nog maar op 1680*1050, jammer dus. Weer gebeld, weer dag erna opgehaald en binnen 6 dagen terug. Dat is allemaal incl weekend ed. Dat is allemaal kosteloos trouwens, je bent wel even je scherm kwijt. Dat is natuurlijk niet leuk maar in mijn geval maakte het me niet zoveel uit.

Ik zat al 7 jaar met een 17" CRT, dan kunnen die 2 weekjes er ook nog wel bij. Wat mij betreft handelen ze defecten zeer netjes af. Ook heb ik nu een PVA scherm voor 425 euro, zeer nette prijs. Het enige dat je met Acer schermen hebt is dat er weinig aansluitingen opzitten. Oa daarom kosten ze minder.

Ik vind dat Acer lijdt onder mensen die nooit acer kopen maar het wel de grond in trappen. Ze maken voor het geld dat ze ervoor vragen hele mooie dingen. Dat is zo met laptops en met schermen. Verder kan je niet verwachten dat je de kwaliteit krijgt die je bij een andere duurdere fabrikant krijgt, maar je betaald er ook niet voor! In mijn Acer scherm zit overigens een Samsung paneel, wat is er dan precies slecht aan acer? :P

Edit: een 21.3" is vaak een scherm dat zeer goed kleuren weergeeft. Er zitten mooie panelen in verwerkt, die heb je ook van Eizo en iiyama. Daar hangt natuurlijk een mooi prijskaartje aan ;) Of ze nog mooier beeld geven dan bvb een nieuwe 24" Dell weet ik niet, duurder zijn ze meestal wel.

[ Voor 26% gewijzigd door R-O-Y op 13-02-2008 00:15 ]

Youtube Download ubersnel.nl

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02:06

sanzut

It's always christmas time

Heb zelf géén goede ervaringen met Acer Laptops (TM 4101 WLMi oktober 2005)
Het scherm is érg instabiel. Dit wiebelt bij elke inimini beweging van de tafel oid mee. Verf gaat er inderdaad wat makkelijk vanaf. Op de website stonden in het verleden vaak verkeerde drivers(bedoeld voor een compleet ander type). Verder heeft de techniek me 2 x laten stikken. 1 x totaal dode HDD(4 weken weg geweest), en 1 x cd lade kapot(nieuwe cd lade zouden ze opsturen, in garantie, moest ie uiteindelijk alsnog worden opgestuurd, en kostte het me ineens 90 euro... 5 weken weg geweest)

Maar dit is echt een laptop.
Schermpje van dit ding is verder neit zoveel mis mee. Beetje uitkijken dat de toetsen niet in je scherm drukken(gewoon paar velletjes papier tussen toetsenbord en scherm als er tijdens het reizen wat tegen aan drukt/op ligt)

Nogmaals, geen ervaring met desktop spul

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:23

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Opzich heb ik niks tegen Acer...

Wel is me opgevallen dat de kwaliteit van de notebookbehuizingen sterk achteruit is gegaan door de jaren heen. Onze eerste Acer eind jaren `90 was van een veel hogere kwaliteit dan de (Pl)a(sti)cer die ik enkele jaren geleden kocht..

Ook is de service/support achteruit gegaan. Moeilijk doen over garantie bij fabrieksfouten bij behuizingen.. weerleg je hun argumenten, krijg je geen reactie meer.

Ik wilde mijn geheugen uitbreiden naar 2GB... dit was mogelijk volgens het boekje.
Module bijgekocht... werkt niet. 1GB was de MAX..

Mailen met support, alles duidelijk aangegeven incl bios gegevens en alle overige pogingen om het eerst zelf op te lossen.... kom ze in de reactie alsnog met de biosversie aanzetten.
Mailtje terug... vervolgens weken geen reactie. Stuur ik nog een mail... krijg ik een auto-reply: 'mailadres veranderd...'

Ietwat gepiekeerd mailtje gestuurd naar ze...willen ze het serienummer oid..
Binnen 10 minuten teruggemaild... nooit meer wat gehoord.

Voor mij was het wat dat betreft EXIT ACER, ondanks de redelijk goede (begin)ervaringen...

Tegenwoordig zit ik bij Sony en die reageren vooralsnog uitermate snel, waarvoor hulde :)

Overigens hoor ik ook extreme verhalen over Samsung de laatste tijd; vriend die nieuwe tv koop met een absurde kijkhoek (fout gemonteerde TL buis oid...) en inderdaad een monteur die de volgende dag komt om te repareren, maar vervolgens aangeeft dat 'de meeste mensen van BOVENAF naar hun tv kijken...' rrrrrrrright. Tv teruggebracht naar winkel en ergens anders besteld; deze keer wel een goede... ik opperde nog om diezelfde monteur te laten komen en wanneer deze dan ter plaatse was te zeggen: 'maar deze tv is echt niet goed... je moet er recht voor zitten?!' :')

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Jorick
aicaramba schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 20:28:
[...]

Mijn broer werkt in een media zaak en daar krijgt hij (op packard bell na) het meeste acer's terug, zou dit zijn omdat niemand er goed mee opspringt? Zelf denk ik dat het toch echt met het merk te maken heeft. Ook (zoals al vermeld) is de service bij acer gewoon slecht.
Zou dat misschien ook komen omdat ze meer verkocht worden? Als er in verhouding veel laptops van Acer verkocht worden dan lijkt het mij ook niet vreemd dat er absoluut gezien meer laptops terug komen. De vraag is of hoeveel er relatief gezien terug komen.

Wat mij persoonlijk het meeste aantrekt bij Acer laptops is de prijs/prestatie verhouding. Voor prijs/kwaliteit verhouding kun je toch beter naar andere merken kijken. Maar de vraag is welk punt het zwaarst mee telt bij een aanschaf van een laptop. Ik vind zelf dat Acer wat kwaliteit/degelijkheid betreft de laatste tijd zeker wel vooruitgang boekt als ik naar de laptops kijk die ik de laatste tijd (jaar) in mijn handen heb gehad.

En bij de je oordeel over de service van Acer heb ik toch ook wel vraagtekens. Is dit gebaseerd op een eigen ervaring of praat je andere mensen na? Als dat laatste het geval is dan help je toch mee aan het versterken van een beeld wat wellicht niet geheel realistisch is/berust is op vooroordelen. Ik heb zelf sowieso wel een beetje moeite met alle beoordelingen en reviews die online staan van welke fabrikant dan ook want naar mijn gevoel is het merendeel negatief. Ik zie liever een onderzoek van een consumentenbond o.i.d. naar de kwaliteit van de service dan dat ik op wat user reviews af ga. User reviews beschouw ik doorgaans toch als onbetrouwbaar en hecht er ook niet al te veel waarde aan (ook voor de postieve reviews).

• Blackeagle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-05 10:45
Tja ach, het is gewoon dat je geluk moet hebben.

Het heeft weinig met de afhandeling van service ed te maken.
Ga 's zoeken op een ander merk op google.
Over elk merk is er wel iets slechts te melden.

Voorbeeldje: Acer + slechte service geeft 4520 resultaten
Voorbeeldje: packard bell + slechte service geeft 6180 resultaten
Voorbeeldje:samsung + slechte service geeft 17600 resultaten

Betekend dit nu dat Samsung het slechtste merk is?
Nee ik denk het niet.

Ga nou zelf 's na, hoeveel mensen openen een topic om te zeggen hoe goed hun hardware is?
Erg weinig, mocht iemand dit wel doen wordt het absoluut geen lang topic.

Ik ben zelf de trotse eigenaar van een 4 jaar oude Acer laptop (0% problemen), Acer 19"w scherm(0%problemen) en een Acer PC (0% problemen).

Maar vergeet gewoon niet dat de meeste schermen/panelen allemaal uit dezelfde fabriek komen.

Windows Vista Ultimate, AMD X2 3800+, 512MB, 128MB GeForce 6150, 250GB Barracuda, 19"w LCD

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:27

1. Acer is de grootste notebook producent in ons kikkerlandje. Daarom zullen er ook de meeste probleemgevallen mee zijn.

2. 14-16 jarige pubers die met laptops van 1000 euro (door pappie betaald) over straat gaan is vragen om moeilijkheden. Behalve dat er gewoon bruut (want stoer) mee omgegaan word wil je niet weten wat er allemaal mee mis kan gaan. Van mcdonalds milkshakes tot jaloerse klasgenootjes, ik krijg bijna medelijden met de gemiddelde laptop...... :)

• TEAMIKKE
  • Niet online
dominator schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 10:11:
[...]

1. Acer is de grootste notebook producent in ons kikkerlandje. Daarom zullen er ook de meeste probleemgevallen mee zijn.

2. 14-16 jarige pubers die met laptops van 1000 euro (door pappie betaald) over straat gaan is vragen om moeilijkheden. Behalve dat er gewoon bruut (want stoer) mee omgegaan word wil je niet weten wat er allemaal mee mis kan gaan. Van mcdonalds milkshakes tot jaloerse klasgenootjes, ik krijg bijna medelijden met de gemiddelde laptop...... :)
Lijkt me idd. waar. Ook hebben die leerlingen die em dan terug krijgen zoiets van: "Oew, das goed gegaan maar een week zonder laptop was toch niet fijn. Nu maar wat voorzichtiger aan doen. "

Over RMA-gevallen: De laatste tijd merk ik zelf dat er veel misbruikt wordt gemaakt van RMA. Je ziet er veel topics over wat wel en wat niet mag, en ook in de SG zie je er de laatste tijd veel discussies over.
Daarom denk ik dat de fabrikanten kritischer zijn geworden. Niet alles meer klakkeloos aannemen en innemen. Eigen fouten niet toegeven ed. heeft daar natuurlijk niks mee te maken maar de gehele procedure heeft er wel onder te lijden. Maar dat is wat mij is opgevallen, en enkel op eigen ervaring gebasseerd.

Wat mij dus opvalt aan Acer is:
+ Goede prestatie/prijs verhouding.
+ Goedkope schermen die niet onder doen voor de rest

- Kan slechte aftersales hebben
- Mindere kwaliteit laptops
- Naam zit niet mee

Afhankelijk van wat je belangrijk vindt kun je gaan kiezen, zoals al is opgemerkt. Als ze een betere naam op zouden bouwen, denk ik dat het toch een populair merk kan worden :) Hoewel dat mss zorgt voor hogere prijzen waar we ook weer niet op zitten te wachten..

• R-O-Y

R-O-Y

De meeste mensen die slechte ervaring met atersales hebben doen zelf vaak ok niet zoveel om dat goed te maken. Als ze niks horen bellen ze niet even, achteraf wel zeiken dat het lang duurt. Allemaal kleine dingetjes en Acer wordt later de grond in getrapt. Vervolgens praat iedereen elkaar na terwijl ze zelf geen ervaring met die producten hebben.

Ik vind dat je bij Acer beter/sneller geholpen wordt dan bij veel webshops. Alle shops die moeilijk doen bestel ik niks meer bij. Dat Acer je scherm op komt halen is al mooi meegenomen want eigenlijk heb je een deal met de verkoper en niet met Acer zelf.

Verwijderd

heb nooit problemen gehad met Acer laptops. totdat ik een paar maanden geleden een nieuwe Acer lappy kocht voor mijn vader. hier zat standaard Windows Vista op geinstalleerd. geen probleem denk ik, daar gooien we gewoon even XP op. niet dus! Acer heeft voor de meeste van hun nieuwe laptops simpelweg geen XP drivers. ik heb ze toen gebeld, en in het kort kwam het er op neer dat ik gewoon pech had. XP drivers worden misschien ooit nog wel eens gereleased, maar tot die tijd wordt je dus verplicht Vista te gebruiken (als je geen Ubuntu wil installeren).

voor mij nooit meer Acer.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2008 13:30 ]

Verwijderd

@crookram

Dat zegt verder niet zoveel over Acer, dat had ik ook met mijn sony vaio fz11e laptop. Sony support ook alleen maar Vista voor deze reeks. Terwijl voor de meeste voorgaande modellen wel XP gesupport werd.

Is me in middels wel gelukt met andere xp drivers van Sony, hier moest ik ook maar zelf achterkomen.

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

R-O-Y schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 11:24:
De meeste mensen die slechte ervaring met atersales hebben doen zelf vaak ok niet zoveel om dat goed te maken. Als ze niks horen bellen ze niet even, achteraf wel zeiken dat het lang duurt.
In mijn geval dus niet zo... keer op keer contact opnemen, maar helaas.. ligt toch echt aan Acer.
Ik vind dat je bij Acer beter/sneller geholpen wordt dan bij veel webshops. Alle shops die moeilijk doen bestel ik niks meer bij.
Een vergelijking trekken tussen een fabriek (Acer) en webshops kun je natuurlijk niet doen... dat is appels met peren vergelijken..
Dat Acer je scherm op komt halen is al mooi meegenomen want eigenlijk heb je een deal met de verkoper en niet met Acer zelf.
Dat heet service en daarvan weet je (met een beetje vooronderzoek) of je het krijgt of niet...
Dat verkopers het scherm niet in willen nemen is daar eigenlijk de fout.. wat dat betreft een fijne extra van Acer, die pick up. (als ze het daadwerkelijk doen en zich er dus niet onderuit proberen te lullen.. ;) )

[ Voor 4% gewijzigd door Michael Knight op 13-02-2008 13:37 ]

• Jorick
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 13:30:
heb nooit problemen gehad met Acer laptops. totdat ik een paar maanden geleden een nieuwe Acer lappy kocht voor mijn vader. hier zat standaard Windows Vista op geinstalleerd. geen probleem denk ik, daar gooien we gewoon even XP op. niet dus! Acer heeft voor de meeste van hun nieuwe laptops simpelweg geen XP drivers. ik heb ze toen gebeld, en in het kort kwam het er op neer dat ik gewoon pech had. XP drivers worden misschien ooit nog wel eens gereleased, maar tot die tijd wordt je dus verplicht Vista te gebruiken (als je geen Ubuntu wil installeren).

voor mij nooit meer Acer.
Dit fenomeen heb ik ook al meegemaakt bij Asus. Geen reden voor mij om nooit meer een Asus te kopen. Je had trouwens voor dat je de laptop ging kopen kunnen kijken op de Acer site of er drivers voor XP beschikbaar waren want je wist dat er Vista op stond.

• Wootlock
  • Laatst online: 16:19

Wootlock

Evilution

Blackeagle schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 10:04:
Tja ach, het is gewoon dat je geluk moet hebben.

Het heeft weinig met de afhandeling van service ed te maken.
Ga 's zoeken op een ander merk op google.
Over elk merk is er wel iets slechts te melden.

Voorbeeldje: Acer + slechte service geeft 4520 resultaten
Voorbeeldje: packard bell + slechte service geeft 6180 resultaten
Voorbeeldje:samsung + slechte service geeft 17600 resultaten

Betekend dit nu dat Samsung het slechtste merk is?
Nee ik denk het niet.

Ga nou zelf 's na, hoeveel mensen openen een topic om te zeggen hoe goed hun hardware is?
Erg weinig, mocht iemand dit wel doen wordt het absoluut geen lang topic.

Ik ben zelf de trotse eigenaar van een 4 jaar oude Acer laptop (0% problemen), Acer 19"w scherm(0%problemen) en een Acer PC (0% problemen).

Maar vergeet gewoon niet dat de meeste schermen/panelen allemaal uit dezelfde fabriek komen.
Die voorbeeldjes die je daar hebt staan zijn niet relevant.
Google pakt nu elke site met Samsung of Acer.
En aangezien Samsung bekender is dan acer zal dit meer resultaten opleveren.

Verder heb ik geen Acer scherm gehad, heb thuis een 19" widescreen samsung: Goed scherm geen problemen mee.
Mijn vader heeft wel een Acer gehad: 19" scherm, ook geen problemen mee gehad.

"Don't let your dreams be memes"

Verwijderd

Ik had ook een acer laptop, na 1 jaar was de laptop compleet op (terwijl ik het ding amper prive gebruikte)... halfwaarde-tijd van het lcd was binnen een maand of 6 a 7 al bereikt
ook brak er van alles en nog wat van af, imho zijn het dan ook de lada's/trabants onder de laptop

ik koop iig nooit meer iets van acer, althans als ik 50% korting op 50% (de helft van de helft) van de prijs krijg dan valt er mischien te praten ... voor de rest... :r

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 23:37

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Ik ben zelf de eigenaar van een samsung 22"scherm, met daarin een MVA panel. Zelf zou ik gene andere willen, de kleuren zijn super, en het is gewoon perfect.... ik dacht dat toen ik het kocht Acer geen vergelijkbaar scherm aanbood.

Toen ik hem een week had, zat er wel een altijd-gele beeldlijn in het scherm. Een telefoontje naar Samsung leverde echter een afspraak op, ze kwamen het scherm ophalen (+ leenmonitor brengen) en een week later kwamen ze de boel weer terug brengen. Niets op aan te merken.

Overigens zou je de zelfde vraag kunnen stellen over een aantal andere merken, zo heb je hele goede benq schermen, of... nouja, Je moet dus idd goed letten op het panel dat er achter zit, dat is erg belangrijk voor de kwaliteit. Verder heeft ieder scherm zijn wel iets. De ene heeft wat backlight bleeding, de ander is niet 100% kleurecht, niet super snel (met gaming) en weer een andere heeft een voeding die je hoort zoomen, of... Lees goed de gebruikersreviews, maar bedenk je wel dat er veel napraten/fantalk tussen staat, en, bovenal: bedenk waarvoor je je scherm gebruikt. Je kan zo'n beslissing niet maken op basis van populariteit van een monitor, maar je moet zelf kijken wat aansluit bij jouw wensen, en dan een beslissing maken.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• TEAMIKKE
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 16:11:
Ik had ook een acer laptop, na 1 jaar was de laptop compleet op (terwijl ik het ding amper prive gebruikte)... halfwaarde-tijd van het lcd was binnen een maand of 6 a 7 al bereikt
ook brak er van alles en nog wat van af, imho zijn het dan ook de lada's/trabants onder de laptop

ik koop iig nooit meer iets van acer, althans als ik 50% korting op 50% (de helft van de helft) van de prijs krijg dan valt er mischien te praten ... voor de rest... :r
Beetje jammer dat je nu alles over 1 kam scheert. Laptops niet goed, dus dan de rest ook niet. Zelfde idee met Dell: PC's niet geweldig? Schermen zullen dat dan ook wle niet zijn! Terwijl het goede schermen zijn.
Beetje nuance is wel op z'n plek.
Luxx schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 16:21:

Overigens zou je de zelfde vraag kunnen stellen over een aantal andere merken, zo heb je hele goede benq schermen, of... nouja, Je moet dus idd goed letten op het panel dat er achter zit, dat is erg belangrijk voor de kwaliteit. Verder heeft ieder scherm zijn wel iets. De ene heeft wat backlight bleeding, de ander is niet 100% kleurecht, niet super snel (met gaming) en weer een andere heeft een voeding die je hoort zoomen, of... Lees goed de gebruikersreviews, maar bedenk je wel dat er veel napraten/fantalk tussen staat, en, bovenal: bedenk waarvoor je je scherm gebruikt. Je kan zo'n beslissing niet maken op basis van populariteit van een monitor, maar je moet zelf kijken wat aansluit bij jouw wensen, en dan een beslissing maken.
Dat is idd. heel belangrijk. Niet gek laten maken door de media ed. maar gewoon kijken naar wat je nou echt nodig hebt.

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-05 20:38
Als acer voor jouw prima voldoet moet je vooral bij acer blijven. Het voordeel van die budget merken is vaak dat ze best een heel goede prijs kwaliteitsverhouding hebben. Zo heb ik zelf al ca 10 jaar naar volle tevredenheid een audiosonic TV beneden staan.

Ook een misschien iets beter merk (maar naar mijn idee nog steeds een B-merk) zoals Samsung kan veel problemen opleveren. Zo heb ik een flink aantal slechte ervaringen met Samsung besloten voortaan voor de A-merken te gaan. Maar voor andere mensen voldoet dit weer wel. Het is een kwestie van geluk, eisen die je stelt en gebruik.

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

De monitoren zijn best ok (soms wat krakkemikkige behuizingen, maar ach, hij staat op je bureau...) zit dan ook drie jaar garantie op.

De laptops moeten het met 1 jaar doen idd, en die heb je hard nodig :P

Net wat iemand hierboven dus al zei, er kunnen grote verschillen zijn binnen een merk.

Hier stond een dode link.

Verwijderd

TEAMIKKE schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 17:32:
[...]

Beetje jammer dat je nu alles over 1 kam scheert. Laptops niet goed, dus dan de rest ook niet. Zelfde idee met Dell: PC's niet geweldig? Schermen zullen dat dan ook wle niet zijn! Terwijl het goede schermen zijn.
Beetje nuance is wel op z'n plek.
Ik heb het hier idd over de laptops van Acer - en die zijn slechter dan slecht te noemen, verder geen ervaring met acer tft/handheld/pc's. Met DELL is overigens niks mis (voor op kantoor / of als je zeker weet dat je niet wilt modden/tweaken... standaard bakken zijn dat...) en hun schermen zijn verder perfect is mijn ervaring.

• InSanex
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-05 21:48

InSanex

serenity now!

Acer beeldschermen vergelijk ik altijd met pakjesavond :)
Het is altijd een verrassing wat je treft als je ze uit de doos haalt.
Waar er behoorlijk goeie series waren (ik zal al eerder in dit topic de 1916AW) met een prima kwaliteit, vind ik de laatste series (x203w bijvoorbeeld) gewoonweg slecht, geen dvi, slecht beeld en een imho oost duits jaren 80 design.
Hun absolute misbaksel is de 24" met alleen een vga aansluiting, maar ook hiervoor, alle waar naar zijn geld.
Let dus op bij het kopen van een scherm, of je meerdere plaatjes kan zien dan alleen de standaard voorbeelden, en kijk eens hoe scherp tekst is door gewoon in wordpad wat neer te plakken.
Ik heb drie jaar bij een zaak gewerkt waar we acer verkochten (laptop, pc etc) en ik moet je heel eerlijk bekennen, dat er bij mij geen Acer meer in huis komt, maar dat is geen rationele beslissing, puur omdat ik die dingen vaak stuk heb gezien, maar ook heel veel verkocht :)
Lichtelijk off topic, maar de grootste ellende softwarematig kan je bij een Acer voorkomen door een kale windows installatie te doen, met de key onderop je laptop, weg met de empowering software want dat zorgt voor erg veel ellende.
Succes met je keuze!

Het weer in Halfweg

• TEAMIKKE
  • Niet online
Dat vind ik wel interessant om te lezen. Bij mijn zoektocht was Acer een van de weinige die ook op de lagere modellen DVI had.

• The_MAN
  • Laatst online: 22-04 17:34
Even voor de zeurders over de service van Acer:

Mijn broertje heeft een 20" Acer TFT sinds oktober vorig jaar. Gaat 2 weken geleden kapot (kan gebeuren), wil niet meer aan. Acer bellen op donderdag, wordt opgehaald afgelopen maandag, netjes smsjes ondertussen waar hij is, vandaag bevestiging dat hij gerepareerd is (in DE nog wel!) en binnen 2 werkdagen terug is. Nou, netter zou ik het niet kunnen bedenken! Verder heeft Acer al een aardige tijd 3 jaar pickup & return garantie, net zoals alle andere merken zo'n beetje.

Update: maandag weg, vrijdag terug, werkend uiteraard. Wat wil een mens nog meer!

[ Voor 7% gewijzigd door The_MAN op 15-02-2008 10:22 ]

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-05 15:54
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 00:21:
Ik heb het hier idd over de laptops van Acer - en die zijn slechter dan slecht te noemen, verder geen ervaring met acer tft/handheld/pc's. Met DELL is overigens niks mis (voor op kantoor / of als je zeker weet dat je niet wilt modden/tweaken... standaard bakken zijn dat...) en hun schermen zijn verder perfect is mijn ervaring.
Onzin imo. Wij hebben er vier thuis en die werken allen perfect. Het is waar dat de kwaliteit van de behuizing achter blijft ten opzichte van andere merken, maar je krijgt nou eenmaal waar je voor betaalt. Zolang je er normaal mee om gaat is er niets mis mee. Voor de prijs die je er voor betaalt zijn het zeer degelijke laptops met specs waar je bij de concurrent een stuk meer voor moet neerleggen...

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

The_MAN schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 16:24:
Even voor de zeurders over de service van Acer:

Mijn broertje heeft een 20" Acer TFT sinds oktober vorig jaar. Gaat 2 weken geleden kapot (kan gebeuren), wil niet meer aan. Acer bellen op donderdag, wordt opgehaald afgelopen maandag, netjes smsjes ondertussen waar hij is, vandaag bevestiging dat hij gerepareerd is (in DE nog wel!) en binnen 2 werkdagen terug is. Nou, netter zou ik het niet kunnen bedenken! Verder heeft Acer al een aardige tijd 3 jaar pickup & return garantie, net zoals alle andere merken zo'n beetje.

Update: maandag weg, vrijdag terug, werkend uiteraard. Wat wil een mens nog meer!
Fijn voor je, dat jij een goede service hebt gekregen van Acer.
Dat jouw scherm enkele maanden na aankoopdatum vervangen moet worden, lijkt me niets meer dan logisch.

Ik kreeg zelfs perfecte service van 'Gericom' (Lidl) bij een kapotte 19' Monitor... na twee jaar werd die ook netjes opgehaald. En zelfs beter... voor het ophalen stond er al een nieuwe! _/-\o_

Wel weer minder, dat je sommigen van ons 'zeurders' noemt... Acer heeft er bij mij bv alles aan gedaan om maar onder de garantie uit te komen en wegens aanschaf van een nieuw systeem ben ik maar afgehaakt...

• TEAMIKKE
  • Niet online
Het is ook, zoals bij alle merken, een beetje geluk hebben. De ene keer is het allemaal geen probleem en is het binnen een week geregeld, de andere keer ben je maanden verder voordat je überhaupt weer iets werkend hebt.

Verwijderd

Ik heb een Acer scherm AL1916W en daar komt niet zoon mooi beeld uit als uit mijn Samsung 226BW daarom zou ik eerder weer een samsung kopen dan een ACER, maar ik heb hier ook een goedkoope HannsG HX191D (geen widescreen aar een "gewoone") staan en die geeft ook mooier beeld dan het ACER scherm en was ook nog 30€ goedkoper ten tijde van aanschaf,

• goosche
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-05 00:37
Ik heb vandaag een Acer 24 inch monitor besteld de P241WD. Dinsdag krijg ik heb binnen dan schrijf wel een review als ik tijd over heb.

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 18:47
Omdat de meeste Acer-produkten ronduit lelijk zijn.

• goosche
  • Laatst online: 20-05 00:37
de P serie is niet lelijk zwart met zilver.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:40
Jorick schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 13:57:
[...]

Dit fenomeen heb ik ook al meegemaakt bij Asus. Geen reden voor mij om nooit meer een Asus te kopen. Je had trouwens voor dat je de laptop ging kopen kunnen kijken op de Acer site of er drivers voor XP beschikbaar waren want je wist dat er Vista op stond.
Welke Asus laptop is dat dan? Voor zover ik weet heeft Asus iig alle modellen uit de F3 serie van XP, Vista en Vista x64 ondersteuning voorzien. Andersom: Mijn Asus A6T welke nooit met Vista is geleverd werkte probleemloos met alle drivers (dus inc exotische webcam) met Vista x64.

Back ontopic:
Acer opzich is gewoon budget. Opzich zul je met een scherm weinig problemen zien, puur omdat hij stilstaat op je bureau.

Over Acer laptops wil ik het niet hebben :r Er gaat gewoon te veel kapot in 1 jaar. Hier ook op school meegemaakt. Kom niet aanzetten dat die mensen er niet voorzichting mee doen. Want als de andere helft van de klas geen Acer heeft en veel minder problemen kent dan weet ik het niet. Alle laptops gana zo ongeveer dagelijks mee in de bus/trein en door de school.

Opzich, het totaalplaatje bij Acer is zeker neit slecht. Maar de afwerking waar bij mij de service ook onder valt is gewoon grofweg bagger.

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zoals hierboven al vaker genoemd; kwaliteit wil met Acer spullen wel eens een probleem zijn. Ik heb een paar jaar terug in de wat meer begintijd van de TFTs redelijk wat Acer schermen verkocht aan mensen die echt goedkoop uit wilden zijn en ongeveer evenveel Philips schermen die indertijd de "voordelige keus" waren.

Twee Acer schermen hebben de backlights het inmiddels van opgegeven en de overigen vertonen allemaal dode (sub)pixels (zeg 20% al vanaf aanschaf, de rest naderhand). De Philipsen leven allemaal nog vrolijk verder zonder gebreken. Gaat natuurlijk niet om honderden schermen, maar toch.

Oh, en laptopkwaliteit en garantie heb ik persoonlijk ook slechte ervaringen mee; twee acer laptops gehad, allebei met kuren in de eerste 12 mnd. Uiteindelijk wel onder garantie verholpen, maar wel beide keren de laptop ruim 8 weken kwijt geweest. Schiet niet op.

[ Voor 18% gewijzigd door IceOnFire op 16-02-2008 21:36 . Reden: bijna de laptops vergeten.. ]

Verwijderd

acer ondersteunt gewoon windows xp
Dat de drivers niet bij hun op hun site staat wil niet zeggen dat er geen windows xp op kan draaien.

zelf heb ik een acer aspire staan met windows xp (origineel windows vista)
Ook heb ik een acer travelmate 5115wlmi (tele2) onder windows xp draaien (windows vista )
Allebij werken ze zonder problemen.
De drivers kan je gewoon vinden bij de fabricanten die de matriaal aan acer leveren.
En anders even googlen.
Iets meer moeite doen en draait elke laptop onder windows xp\2000

Ook ik heb wel slechte ervaring mee gemaakt met acer en dat waren de 24speed cd fikkers die constand verrot gingen.

• poepkop
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-04-2021
Zelf heb ik een 22" monitor van V7, een merk waar ik nog nooit van gehoord heb... Maar als ik het scherm naast de 22" samsung van mijn werk hou zie ik eigenlijk geen verschil in kwaliteit... Ik kan alleen maar zeggen: Bij een monitor betaal je voor de naam. Dus ga voor die Acer als je die mooi vind en de specs aan jou eisen voldoen!
Bij laptops of pc's is het iets anders (pc's bouw ik liever zelf), laptops van acer hoor ik slechte dingen over... Maar aan een monitor kan denk ik weinig kapot gaan en zullen er weinig verschillen zitten tussen fabrikant A of B.

En dan nog toe te voegen: volgens mij komen al die monitoren uiteindelijk toch van een aantal grote spelers vandaan en kan het Samsung scherm heel goed hetzelfde scherm zijn als de Aldi-Medion Monitor.

Ik ben iig erg tevreden over mijn v7, en voor de prijs die ik er voor betaald heb had ik een stuk mindere kwaliteit verwacht. Daarentegen heb ik het idee dat ik echt een professionele monitor voor mn neus heb. Enigste is dat er een beetje bezuinigd is op het OSD-Menu & software, er zit namelijk een volume control in gebouwt terwijl ik helemaal geen speakers in mn monitor heb :P

[ Voor 34% gewijzigd door poepkop op 16-02-2008 23:55 ]

Athlon X8 3,6ghz 15000+ | 4 x 4GB PC 21000 | 2 x 4TB... < das pas patsen :-)

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 22:59:
acer ondersteunt gewoon windows xp
Dat de drivers niet bij hun op hun site staat wil niet zeggen dat er geen windows xp op kan draaien.

zelf heb ik een acer aspire staan met windows xp (origineel windows vista)
Ook heb ik een acer travelmate 5115wlmi (tele2) onder windows xp draaien (windows vista )
Allebij werken ze zonder problemen.
De drivers kan je gewoon vinden bij de fabricanten die de matriaal aan acer leveren.
En anders even googlen.
Iets meer moeite doen en draait elke laptop onder windows xp\2000

Ook ik heb wel slechte ervaring mee gemaakt met acer en dat waren de 24speed cd fikkers die constand verrot gingen.
Al eens de notebook-specifieke topics doorgelezen...? Veel fabrikanten , waaronder Acer en Sony, leveren momenteel nauwelijks/geen xp-support... en dat twee notebooks bij jou het doen, wil nog niet zeggen dat alle overige modellen opeens 'xp-capable' zijn. :)

Met sommige drivers ben je afhankelijk van je leverancier, omdat bv nVidia zelf geen drivers levert voor verschillende mobiele gpu`s.. ;)

Ga je googlen, dan kom je uit bij gehackte/getweakte drivers die op iedere laptop andere resultaten geven.. dus dan ko je uiteindelijk terug op Vista..

• TEAMIKKE
  • Niet online
De afgelopen dagen ben ik wat verder gaan lezen en volgens verschillende bronnen zou de HP2x07 serie het beste scherm zijn op dit moment. Vergelijking:

HP W2207
Afbeeldingslocatie: http://img169.imageshack.us/img169/3161/vergleichbildw2207xe1qa8.jpg

Samsung 226BW
Afbeeldingslocatie: http://img129.imageshack.us/img129/7133/vergleichbild226bwco2ui0.jpg

De kleuren zijn duidelijk beter en mooier maar als je er meer over leest krijg je dingen als: Slechte kijkhoek, slechte kwaliteit voet, last van reflecties met veel licht enz. Ook dit scherm heeft gewoon een TN paneel.

Zoals met alles: Je kunt helaas niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Ieder merk heeft wel iets wat er niet spoort. Als je dan een slechte naam hebt zal het mindere nog versterkt worden. Acer heeft in mijn ogen, een middenweg. Goedkoop, maar springt nergens echt op uit behalve op de prijs. Samsung heeft het Design en de naam. HP heeft de beeldkwaliteit enz. Kijken wat je nodig hebt en wilt, en hoeveel je daarvoor over hebt, is het beste advies volgens mij.

• Nicklazzz
  • Laatst online: 20-05 21:11
BenQ, ben een trotse eigenaar van een FP767-12 en een FP71GX Mocht ik in de toekomst een groter formaat kopen ga ik voor Samsung, Zoals hier al vermeld zijn er enkele punten beter t.o.v. Acer's schermen.

[ Voor 3% gewijzigd door Nicklazzz op 17-02-2008 09:44 ]

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:38
Nou, ik vind dat Acer de goede weg is ingeslagen met zijn nieuwe P seire, ik heb een mooie P223W gekocht 22 inch wide, ik vind de kleuren beter en mooier dan een samsung en Hp, en toch was ie maar 280 euro, verder heb ik al 2,5 jaar een Acer laptop nooit problemen mee gehad, verder over de service in mijn eerste scherm zat een doode pixel, heb hem opgestuurd en kreeg gewoon een nieuwe.

Ik zou zeggen Acer ga zo door, mensen staar je niet blind op merken of op specs, gan eens naar de MM en vergelijk dat lijkt mij het beste.

HD4Life @ Full-HD

• TEAMIKKE
  • Niet online
Davidshadow13 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 10:59:
Nou, ik vind dat Acer de goede weg is ingeslagen met zijn nieuwe P seire, ik heb een mooie P223W gekocht 22 inch wide, ik vind de kleuren beter en mooier dan een samsung en Hp, en toch was ie maar 280 euro, verder heb ik al 2,5 jaar een Acer laptop nooit problemen mee gehad, verder over de service in mijn eerste scherm zat een doode pixel, heb hem opgestuurd en kreeg gewoon een nieuwe.

Ik zou zeggen Acer ga zo door, mensen staar je niet blind op merken of op specs, gan eens naar de MM en vergelijk dat lijkt mij het beste.
Daar wilde ik ook voor gaan :) Alleen nog even sparen aangezien ik er 2 wil. Heb je nog dingen gevonden die jou opvallen, minder zijn oid?

• EdwardvGelder
  • Laatst online: 09-12-2025
Neem een 2232bw!

• Vorak
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
slechte service bij acer gehad

Laptop half jaar kwijt en 250 euro lichter ( buiten de garantie periode, binnen de garantie periode ook al een keer voor een defect weggeweest, hdd kapot duurde ook 6 weken) Waren ze de laptop kwijt, vervangende gekregen waarvan het scherm defect was. Na nog veel meer gedonder wel de reparatiekosten moeten betalen van de laptop die ze kwijt waren ( ?!?!?!) en toen een vervangende laptop gekregen die het wel deed (en nu nog)

Nooit meer acer

• Twazerty
  • Registratie: April 2006

Twazerty

AVCHDCoder developer

heb zelf een 1951As TFT van Acer maar ik moet zeggen dat ik eigenlijk nog nooit een monitor heb gezien die ik een beter beeld zag geven (HP niet meegerekend hadden ook een zeer mooi beeld). Vooral het crystalbrite scherm zorgt volgens mij voor de levendigheid. Al meerdere Acer monitoren besteld gehad en allemaal waren ze uitstekend. Ik heb vrijwel altijd geluk mbt hardware. Er gaat eigenlijk nooit iets kapot hier binnen de garantieperiode. Of het is DOA of jaren na de garantieperiode.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Verwijderd

Aan alle schermen was wel iets mis, dan ga je maar voor het nieuwste; LG 227WT :P

• DeDooieVent
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-05 15:47
Ach 1 keer Acer, nooit meer Acer is mijn motto.

Acer valt voor mij in het rijtje

Trust
Sweex
Acer

Verwijderd

Ik ben begonnen met een 17Inch model acer. Prima TFT voor z'n geld toendertijd :) later een dual-setup gedraaid met 2x17inch, en nu een 20Inch acer :)

Opzich een prima monitor voor z'n geld. Er zullen ongetwijeld wel betere modellen zijn maar voor hetgeen wat ik doe zijn ze prima :)

• TEAMIKKE
  • Niet online
DeDooieVent schreef op maandag 18 februari 2008 @ 06:13:
Ach 1 keer Acer, nooit meer Acer is mijn motto.

Acer valt voor mij in het rijtje

Trust
Sweex
Acer
Absoluut niet. Weer iemand die alles over 1 kam scheert: Dat is slecht, dan dat ongetwijfeld ook. Onderbouw dit eens i.p.v. loze uitspraken te doen.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:03

SeatRider

Hips don't lie

R-O-Y schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 00:05:
[...]

Dan kan ik je vertellen dat ze het erg netjes afhandelen hoor. Mijn 24" acer had een kapotte DVI ingang. Scherm werd opgehaald door UPS en 6 dagen later gerepareerd afgeleverd. Alleen toen werkte allebei de ingangen nog maar op 1680*1050, jammer dus. Weer gebeld, weer dag erna opgehaald en binnen 6 dagen terug.
Ik noem dat dus niet netjes. Eerste keer niet goed gerepareerd, niet on-site en ook geen vervangend scherm.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

TEAMIKKE schreef op maandag 18 februari 2008 @ 08:02:
[...]

Absoluut niet. Weer iemand die alles over 1 kam scheert: Dat is slecht, dan dat ongetwijfeld ook. Onderbouw dit eens i.p.v. loze uitspraken te doen.
Trust is ook bagger, echt waardeloos spul.

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Acer is geen topkwaliteit, maar staat zeker vér boven TRUST en SWEEX... dat zijn echt budgetmerken, (die relatief best aardig zijn voor het geld; €5 voor een standaard wit toetsenbord vind ik oke.. ;) )

• DeDooieVent
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-05 15:47
TEAMIKKE schreef op maandag 18 februari 2008 @ 08:02:
[...]

Onderbouwing:

1 defecte laptop (1511lmi) persoonlijk, 2 keer RMA 2 keer stuk terug na maanden, nu in onderdelen verkocht
1 defect laptop (moeder) nog steeds op RMA
1 defect beeldscherm (moeder) tevens op RMA

Het is ook mijn Motto, ik hoef nooit meer iets van acer, en ik ben niet eenzaam in mijn mening

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07-2025
Mmm. ik heb momenteel 145 acer monitoren staan van 15" tot 19" wide screen en zero problemen
geen dooie pixels, of wat dan ook
Als er een keer iets met een monitor is dan komt het door de gebruiker (pen punt in beeldscherm, met tas/what ever tegen het beelscherm aan meppen dus barst er in..)

ik gebruik acer met veel plezier, ook anderen die ik een acer heb aangeraden hebben niets te klagen.

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

Verwijderd

Persoonlijke ervaring:

1x Acer Aspire Laptop AMD64 3000+ uit 2004 ---> slappe behuizing, inmiddels totaal versleten.
1x Acer Travelmate Centrino P-M 1.5 Ghz uit 2004 ---> stevige behuizing en nog in prima staat.

Acer 22" AL2216W Breedbeeld TFT uit begin 2007 ----> Prima monitor voor scherpe prijs.

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:38
TEAMIKKE schreef op zondag 17 februari 2008 @ 13:49:
[...]

Daar wilde ik ook voor gaan :) Alleen nog even sparen aangezien ik er 2 wil. Heb je nog dingen gevonden die jou opvallen, minder zijn oid?
Het eninge is dat je misschien kans hebt op dode pixels aar dat, heb je verder bij alle schermen wel, het mooie is ook dat je VGA en DVI kabels krijgt meegelverd plus Engelse stroomaansluiting een een goed boekwerk.

In de eerste plaats, vind ik dat dit scherm bijzonder weinig last heeft van backlight bleeding, ook is de response tijd in shooters goed, kheb ze op de gameplay ook gezien. Ik heb er alleen een beetje last van als je FIFA speelt op de hoogste snelheid.

Verder vind ik de crystalbright technologie echt super, zwart is ook echt zwart, en films kijken is echt heel mooi.

Veder vind ik alleen de voet een beetje gammel, je ziet het scherm trillen als je een keer op je toetsenbord ramt

HD4Life @ Full-HD

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Davidshadow13 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 17:23:
[...]

Veder vind ik alleen de voet een beetje gammel, je ziet het scherm trillen als je een keer op je toetsenbord ramt
Heeft dat niet eerder te maken met je tafel?

• The_MAN
  • Laatst online: 22-04 17:34
[...]

Dat doet mijn Samsung 22" ook, hebben veel grotere monitoren last van.

• Jorick
GENETX schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 21:28:
[...]

Welke Asus laptop is dat dan? Voor zover ik weet heeft Asus iig alle modellen uit de F3 serie van XP, Vista en Vista x64 ondersteuning voorzien. Andersom: Mijn Asus A6T welke nooit met Vista is geleverd werkte probleemloos met alle drivers (dus inc exotische webcam) met Vista x64.
...
De Asus A7U serie (A7U-7S027C om precies te zijn). Ik heb op de losse onderdelen gezocht maar kon helaas maar een paar drivers vinden voor XP. Voor het grootste deel zijn ze niet te vinden, sowieso worden ze niet aangeboden via de Asus site.

• Twazerty
  • Registratie: April 2006

Twazerty

AVCHDCoder developer

[...]

Verder vind ik de crystalbright technologie echt super, zwart is ook echt zwart, en films kijken is echt heel mooi.
Zwart is geen zwart !!!!!!! Teken maar eens een zwarte achtergrond. Zet dan je scherm uit. Dan zie je pas zwart. Nog nooit een traditionele beeldbuis gezien zeker !!!
Een traditionele beeldbuis kan niet eens 100% zwart tonen.

[ Voor 9% gewijzigd door Twazerty op 18-02-2008 21:27 ]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 23:44
Ik vind het van de laptops een hoop gezeur. Als je laptop elke dag meeneemt naar school of iets dergelijks dan moet je geen aspire kopen maar een travelmate of extenza serie. Aspire is het thuis product. Die buihuizing is ervoor gemaakt om op de keukentafel te worden gezet niet om meegenomen te worden in de bus.

En als mensen klagen over de reparatie tijd mocht er iets kapot gaan dan moeten ze er voor een paar tientjes een garantiepakket bijkopen voor 2 of 3 jaar krijg je er nog een tas en muis bij en heb je gegarandeerd je laptop binnen 5 werkdagen terug.

Het probleem is dat mensen meestal een laptop willen hebben van € 600,- maar daar hetzelfde van verwachten als een laptop van € 1000,-

Schermen van acer voldoen prima voor de prijs. Ze zijn niet beter of slechter dan ander scherm die in dezelfde prijsklasse zit. Althans dat vind ik

• R-O-Y

R-O-Y

Nog wat leuks, net gevonden in het tijdschrift dat ik koop, test van 24" monitoren. Daar komt de Acer die ik heb op de laatste plaats. Waarom? Omdat er geen goede documentatie bij zit, het scherm kan niet kantelen, niet veel aansluitingen, niet in hoogte verstelbaar. Allemaal bijzaken vind ik.

Als het op beeldkwaliteit aankomt, daar koop ik m'n scherm in ieder geval voor, scoort de monitor 98 van de 100 punten.

Ter vergelijking:

Samsung 245B: 89 punten
Iiyama B2403WS: 78 punten
LG 245W: 91 punten
Samsung 244T: 99 punten

Nou kan je Acer afzeiken op heel veel punten, feit is wel dat ik nu een monitor met sublieme beeldkwaliteit voor 425 euro heb. Zit een mooi PVA paneel in. Zoiets hebben andere fabrikanten gewoon niet. Daarom zal Acer bij mij nooit met "slecht" geassocieerd worden ;) Als ik de hoogte wil verstellen zet ik er wel een computer onder :z

[ Voor 8% gewijzigd door R-O-Y op 18-02-2008 22:49 ]

• innerchild
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-01-2023
bij het kopen van een tft zag ik bij de vergelijking in de winkel er maar 1monitor eruit springen en dat was de acer AL 2051 W. 20 inch breed. mooi design en beste beeld van alle tft monitoren die er stonden.

zwart ziet er ook mooi zwart uit. hiervoor samsung tfts' gehad. 1 van 17 inch en 1 van 19 inch. nooit never nooit meer samsung tft schermen. ik weet niet wat er met die samsung tft's aan de hand zijn maar er zat gewoon in beide ghosting als de nete. zelfs in de 2ms van 19 inch zag je overduidelijk in bv bf2 de ghosting in karkand voorbij komen. deze acer van 8ms verpletterd die 19 inch gewoon..

iedereen die bij mij achter deze tft zit, valt altijd met de bek open hoe deze eruit ziet en werkt..

als ik weer voor een monitor ga is het zeker een acer want die beeldkwaliteit is gewoon vet strak..

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-04 11:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Bij acer slechte ervaring gehad met een 19" WS AL nogwat, na ~3 weken streep door beeld, fel groen en dus acer gebeld voor garantie, die vertelde me doodleuk om naar de winkel te gaan waar ik deze gekocht had die was niet in de buurt en had de mogelijkheid niet om dat te doen na wat heen en weer gebel en 5 weken later door zelf naar naaldwijk te rijden een nieuwe meegekregen.
Nu heb ik 3 x 19" Benq staan, bij 1 daarvan ging backlight kapot na ~2,5 jaar (3jaar garantie totaal), Benq gebeld 'ja hoor meneer u heeft 3 jaar garantie' afspraak gemaakt voor omruilen en hoppa weer een nieuwe binnen 24uur (vrijdag middag gebeld, maandag om 10 uur nieuw scherm). Dat noem ik garantie, niet dat afschepen dat acer garantie noemt.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 18:04
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 17:12:
Persoonlijke ervaring:

1x Acer Aspire Laptop AMD64 3000+ uit 2004 ---> slappe behuizing, inmiddels totaal versleten.
1x Acer Travelmate Centrino P-M 1.5 Ghz uit 2004 ---> stevige behuizing en nog in prima staat.

Acer 22" AL2216W Breedbeeld TFT uit begin 2007 ----> Prima monitor voor scherpe prijs.
Zoek de verschillen. De Travelmate komt van een veel duurdere lijn af dus dat mag je niet vergelijken.

_@/'

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-04 11:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Steephh schreef op maandag 18 februari 2008 @ 23:09:
[...]

Zoek de verschillen. De Travelmate komt van een veel duurdere lijn af dus dat mag je niet vergelijken.
Dus omdat iets goedkoper is moet het maar gelijk slecht geproduceerd worden? Ik vraag me af wat goedkoper is, of diezelfde laptop 4 keer heen en weer voor RMA of iets degelijkere componenten en niet nodig?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 18:04
prutser001 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 23:13:
[...]

Dus omdat iets goedkoper is moet het maar gelijk slecht geproduceerd worden? Ik vraag me af wat goedkoper is, of diezelfde laptop 4 keer heen en weer voor RMA of iets degelijkere componenten en niet nodig?
Tsja, dat is iets waar ik het met je eens ben maar goed, daar zal de fabrikant toch echt zelf voor moeten zorgen.

_@/'

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-05 18:00

Bejit

Svenska Faderland

Acer producten zijn niet slecht, totdat er iets defect aangaat.

Heb zelf 1,5 jaar geleden een Acer Spire 9502WSMI gekocht voor 1100 euro. Voor die prijs mag je toch wel aardig product + service verwachten.

Na 2 maanden, scherm kaduuk. 6 maanden later HDD die kuren vertoont. Jaar en 2 maanden later, CPU fan die het begeeft. Heb zelf nog CPU fan besteld, maar blijkt de connector op mobo niet meer lekker te zijn :@.

Eerste viel onder garantie en was ongeveer 1,5 maand me laptop kwijt.
Tweede heb ik gewoon zelf vervangen, geen zin om 1,5 maand me laptop kwijt te zijn.
Derde geval, ja leuk, buiten garantie! Ammehoela, voor een product(laptop) van 1100 euro is de gemiddelde economische levensduur ECHT geen 1 jaar.

Heb nog geëmaild en gebeld. Callcenter, totaal lachertje. Mensen hebben nul komma nul verstand van laptops. Hoofdkantoor en word weer doodleuk doorverbonden met callcenter.

Nou dan maar email, word weer doorgestuurd naar call center.(Zucht) Maar weer een email en toen maar kracht erachter gezet en de email zou worden doorgestuurd naar de betreffende afdeling.

Tot heden niets gehoord.

Zelf heb ik nog met directeur van Packard Bell(Acer heeft PB overgekocht) gepraat op een verjaardag. Hij gaf zelf toe dat Acer en PB gewoon bezuinigen op service etc.. Oftewel je weet waar je aan begint.

Systeempje

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-05 19:40
Bejit schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 12:04:
Acer producten zijn niet slecht, totdat er iets defect aangaat.

Heb zelf 1,5 jaar geleden een Acer Spire 9502WSMI gekocht voor 1100 euro. Voor die prijs mag je toch wel aardig product + service verwachten.

Na 2 maanden, scherm kaduuk. 6 maanden later HDD die kuren vertoont. Jaar en 2 maanden later, CPU fan die het begeeft. Heb zelf nog CPU fan besteld, maar blijkt de connector op mobo niet meer lekker te zijn :@.

Eerste viel onder garantie en was ongeveer 1,5 maand me laptop kwijt.
Tweede heb ik gewoon zelf vervangen, geen zin om 1,5 maand me laptop kwijt te zijn.
Derde geval, ja leuk, buiten garantie! Ammehoela, voor een product(laptop) van 1100 euro is de gemiddelde economische levensduur ECHT geen 1 jaar.

Heb nog geëmaild en gebeld. Callcenter, totaal lachertje. Mensen hebben nul komma nul verstand van laptops. Hoofdkantoor en word weer doodleuk doorverbonden met callcenter.

Nou dan maar email, word weer doorgestuurd naar call center.(Zucht) Maar weer een email en toen maar kracht erachter gezet en de email zou worden doorgestuurd naar de betreffende afdeling.

Tot heden niets gehoord.

Zelf heb ik nog met directeur van Packard Bell(Acer heeft PB overgekocht) gepraat op een verjaardag. Hij gaf zelf toe dat Acer en PB gewoon bezuinigen op service etc.. Oftewel je weet waar je aan begint.
Acer het kan beter tis nog "net" niet zo erg als Sweex maar begint er wel op te lijken....
En service kennen ze zoiezo al niet maat van me heeft 3x ze laptop met dooie hdd moeten opsturen bij de 3e x kwamen ze er pas achter de HDD dood was....erg snugger niet dus

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 21:13
[...]
Sig000 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 17:12:
Persoonlijke ervaring:

Ik heb Travelmate 8003LMi, die heeft echt slappe behuizing. Jammer dat ik niet voor Aspire heb gekozen, die heeft wel echt sterke behuizing als ik hem zo bekijk (zowel op internet als in het echt)

Verwijderd

[...]

De Travelmate was ongeveer dezelfde prijs dan de Aspire. ;)

Verwijderd

Silver7 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 12:16:
[...]

Ik heb Travelmate 8003LMi, die heeft echt slappe behuizing. Jammer dat ik niet voor Aspire heb gekozen, die heeft wel echt sterke behuizing als ik hem zo bekijk (zowel op internet als in het echt)
Het is bij Acer laptops erg afhankelijk welk model Aspire of Travelmate je hebt.
Mijn Travelmate is een 292 serie, die is blijkbaar wel degelijk gebouwd. :)
Pagina: 1