Terug gehaalde JPG bestanden zijn corrupt

Pagina: 1
Acties:

• GreenGolf3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-11-2025
Het volgende is gebeurd op een WinXP NTFS pc:

Folder met foto's is verwijderd en uit de recycle bin verwijderd. Daarna is defragmentatie uitgevoerd.

De foto's zijn "dikke buik" foto's, foto's van een zwangere vrouw. De kleine is nu geboren en ze wilde die foto's nu uit komen zoeken. We dachten ze op DVD gearchiveerd te hebben, maar dat was dus niet het geval.

Met Active Undelete heb ik de folder gevonden en gerestored op een externe harddisk. Echter zijn de jpg bestanden niet te openen. De bestanden lijken wel de juiste grootte te hebben.

Ik heb geprobeerd om met onderandere Pixrecovery de foto's te repareren, maar dat heeft echter niets geholpen. Verder heb ik nog een paar freeware tools geprobeerd, maar ook deze bieden geen oplossing.

In een ander topic wordt het inlezen in Word genoemd, of het openen in Paint, maar dat werkt ook niet. Ik blijf de melding krijgen dat het geen geldige bestanden zijn.

Ik heb hier nu al wat slapeloze nachten van gehad en heel veel tijd in gestoken, maar ik kom er niet meer uit.

Iemand nog een idee?

Specs workstation Nikon D200 / 17-55 F/2.8 / SB-800 / 24-120

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-07 17:14

Cassettebandje

SA-C90 TDK

GreenGolf3 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 16:07:
Daarna is defragmentatie uitgevoerd.
Dat is bijna altijd funest. Defragmenteren gooit je data behoorlijk door elkaar. De kans dat de originele data nog in de jpgs staat is minimaal.

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-07 16:58
Probeer de bestanden eens te openen met IrfanView, die is namelijk niet zo kieskeurig mbt beschadigde bestanden.

• GreenGolf3
Marco schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 18:44:
Probeer de bestanden eens te openen met IrfanView, die is namelijk niet zo kieskeurig mbt beschadigde bestanden.
Helaas kan IrfanView er ook niets mee doen. Ook daar krijg ik bijna overal te zien dat de bestanden niet te openen zijn. Die paar die wel lukken zijn egaal fel rose van kleur of er zitten wat blokjes doorheen. Maar niets lijkt op het orgineel.

Iemand anders nog ideeen, of is het door de defragmentatie echt einde oefening?

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:09

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Probeer eens of het lukt met Stellar Phoenix. Tijdje geleden had ik met dit recoveryprogramma ook filmpjes (werkend) teruggehaald die met GetDataBack niet werkend terug waren te krijgen.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
GreenGolf3 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 19:09:
[...]

Helaas kan IrfanView er ook niets mee doen. Ook daar krijg ik bijna overal te zien dat de bestanden niet te openen zijn. Die paar die wel lukken zijn egaal fel rose van kleur of er zitten wat blokjes doorheen. Maar niets lijkt op het orgineel.

Defragmentatie zet de bestanden weer in volgorde etc. De kans dat je foto's het overleeft hebben is erg erg klein omdat hij er dus gegevens overheen gezet heeft. En kan hij ze dus niet meer redden.

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-07 09:33

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Je kan nog wat andere software pakketjes proberen als EasyRecovery Pro of R-Studio. Maar ik ben ook errug bang dat die defragmentatie actie je de foto's gekost heeft.

Als de foto's ook op je bootschijf gestaan hebben (C:), dan is de nog kleiner geworden omdat die schijf (partitie) redelijk schrijf intensief is met Windows (temp files, IE cache, swapfile, etc.)

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-07 14:51

Len

Leeg

GreenGolf3 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 19:09:
[...]

Het is helaas einde oefening. Dit heb ik ook ooit gehad (maar dat met .doc). Het undelete bestand vind dus wel de file location table op de HD maar die verwijst niet meer naar de juiste blokken op de HD zelf, Het lijkt dus allemaal ok, de grote en soms ook de file creation date. Maar de data is gewoon niet de data die het van origine is.

Oplossing: opnieuw zwanger maken.

Free Tibet

• GreenGolf3
FlipFluitketel schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 19:12:
Probeer eens of het lukt met Stellar Phoenix. Tijdje geleden had ik met dit recoveryprogramma ook filmpjes (werkend) teruggehaald die met GetDataBack niet werkend terug waren te krijgen.
Ik ga kijken of ik dit programma ergens kan bemachtigen en hopelijk kan die er iets mee. Andere optie is Ontrack Easy Recovery. Maar ik vrees dat de defragmentatie actie de bestanden corrupt gemaakt heeft.

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-07 20:21
Len schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 19:16:
[...]
Oplossing: opnieuw zwanger maken.
_o_
Modbreak:Zonder nuttige toevoeging wordt een dergelijk nutteloze toevoeging niet echt gewaardeerd in een tech-topic

[ Voor 27% gewijzigd door Spider.007 op 13-02-2008 09:23 ]

There is no replacement for displacement!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-06 13:21
Ook zonder defragmentatie krijg je dit probleem. Ik heb per ongeluk een keer mijn hele fotodir weggepleurd (vanaf desktop op mijn server, via netwerk dus), daarna zo weinig mogelijk met de computer gedaan en diverse van de bovenstaande opties geprobeerd.
Met recoveryprogramma's kon ik ongeveer 40% van de fotos terughalen in werkende staat, de rest werd over het algemeen wel teruggehaald maar was kapot net als hierboven.

Het leek er op dat de bestanden een soort van header mistten (net als zeg maar de FAT van je HD) maar ik heb niks kunnen vinden om dat te herstellen.
Gelukkig had ik van de meeste directory's een deel van de foto's terug, de de verzameling is nog enigzins intact :|

Verwijderd

Kijk, een van de voorwaarde om je files te kunnen recoveren is dat er op die plaats op de harde schijf nog niets overschreven is. Met een defragmentatie heb jij je HELE harde schijf opnieuw "georganiseerd" wat de fysieke layout betreft. MAW: je bestandsverwijzingen wijzen simpelweg niet meer naar de juiste data. De juiste data is tevens hoogstwaarschijnlijk overschreven door andere data. Je foto's zijn 95% zekerheid weg.

• sam.vimes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-05 11:33
Met een Linux boot-disk zou je nog wat kunnen proberen met http://packages.debian.org/lenny/recoverjpeg dat de harde schijf doorzoekt naar jpeg-headers, maar dank zij de defrag geef ik je extreem weinig kans om nog iets terug te vinden.

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-07 13:29

Jrz

––––––––––––

Zuur zeg... Misschien heb je kans dat waar eerst foto's stonden ze nu nog staan, maar defragmentatie is wel funest :)
Ik zou ook je memorystickkies nakijken / undeleten, in de hoop dat ze er nog op staan

mosterd na de maaltijd:
Laat foto's lekker staan op de hardeschijf (of NAS!). 500GB is 80 euro ofzo. En die 80 euro zou je wrs nu wel betalen om een paar foto's terug te krijgen.
Maak afentoe een image snapshot op een hardeschijf (drivesnapshot.de ofzo, of trueimage)
Maak een automatische online backup (bijv. sugarsync)
Maak een eigen backup (dvd) en check ze. Leg ze daarna buiten huis.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Pagina: 1