• ThijsvanReekum
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-07-2021
Hallo allemaal,

sinds kort heb ik wat problemen met mijn pc. Hij bleef een aantal keren hangen in de screensaver en na een tijdje deed die helemaal niks meer. Na een reset kreeg ik een warning in beeld:

Warning!!! USB device over current detected.

Nou ben ik niet heel handig met pc's dus wist in eerste instantie niet zo goed wat ik precies moest doen. Nou dacht ik, als ik de onboard device configure en de usb configuration disable dan zou die het in principe gewoon weer moeten doen. En dat deed ie ook. Nou ben ik ze een voor een weer aan gaan zetten (de onboard usb devices) en kwam ik erachter dat als ik de onboard usb audio device weer aanzette dat ik die warning weer kreeg. Zodra ik die weer uitzette deed mijn pc het gewoon weer, alleen dan geen geluid :9. Maar nu blijf ik dus met dat probleem zitten. Iemand een idee wat ik nu moet doen? Moet ik het moederbord terug laten sturen naar de fabrikant (voor de garantie)?

Bij voorbaat dank,

Thijs van Reekum

Specs pc:

Processor: AMD Athlon 64 X2 6000+
Moederbord: Asus M2N-Plus SLI vista edition
Geheugen: 2 x 1gb Kingstion 667
Videokaart: ATI Radeon X1950pro super

• ThijsvanReekum
Ik heb inmiddels ook al geprobeerd om een nieuwe update van de BIOS er op te zetten en om te kijken of die het dan wel doet, omdat dat in veel gevallen nog wel eens het probleem wil oplossen, maar helaas. Krijg als ik de onboard audio device aan zet nog steeds diezelfde warning en wat ik er vergeten ben bij te zetten is dat dan het systeem binnen 20 sec zichzelf uitschakelt.

Is er iemand die me kan vertellen wat ik kan doen???

• Blackeagle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-02 07:55
Als je kijkt bij je eigenschappen van je USB root device, dan zie je hoeveel Milliampere je apparaat gebruikt.

Kan je er welicht een screenshotje van maken?

Hiervan een voorbeeldje:

Afbeeldingslocatie: http://img138.imageshack.us/img138/5301/usbud8.jpg

Windows Vista Ultimate, AMD X2 3800+, 512MB, 128MB GeForce 6150, 250GB Barracuda, 19"w LCD

Verwijderd

Heb je al eens de nieuwste chipset drivers geïnstalleerd?

• ThijsvanReekum
Ik weet niet precies hoe ik de screenshot hier in mijn bericht moet krijgen maar in ieder geval staat er:

De totaal beschikbare energie is ook 500mA

Samengesteld USB-apparaat 98mA
HID Compilant apparaat 100mA

En ik heb ook al geprobeerd om de nieuwste chipset drivers te installeren van de site, dat wil ook niet echt helpen :(

[ Voor 6% gewijzigd door ThijsvanReekum op 13-02-2008 17:23 ]

• Blackeagle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-02 07:55
Een screenshot maak je alsvolgt:

Print Screen knop op je toetsenbord,
vervolgens open je paint, plakt deze erin (CRTL+V)
Sla het bestand op als .jpeg
Ga naar www.imnagehack.com en volg de instructies.

Vervolgens kan je de gekregen linkl gebruiken om dit screenshot hierin te laten zien.

Maak anders, mocht dat mogelijk zijn, ook van de foutmelding een screenshot.

Ps. Ik neem trouwens aan dat er meerdere USB hubs(samengesteld apparaat) zijn?

Windows Vista Ultimate, AMD X2 3800+, 512MB, 128MB GeForce 6150, 250GB Barracuda, 19"w LCD

• ThijsvanReekum
Ja inderdaad dat is een samengesteld apparaat. Had te weinig usb poorten dus heb er een hub tussen gezet. Zal kijken of het me lukt met die foutmelding, In ieder geval ben ik al weer een stapje verder, nl: Asus weet zelf ook niet wat het probleem is. Ik kreeg de volgende mail van ze:

beste heer van Reekum,

Ik kan niet direkt een oorzaak aanwijzen voor dit merkwaardig probleem, kijkt u even of er updates voor u van toepassing zijn op:

http://support.asus.com/d...nload.aspx?model=M2N-PLUS SLI Vista Edition&SLanguage=en-us

Verder zou een herinstallatie van de chipsetdrivers (van de support CD) wel aan te raden zijn. Kijkt u ook nog na of het bord mogelijk kortsluiting maakt of contact heeft met geleidend metaal (de behuizing bijv)

Mocht het probleem daarmee niet opgelost szijn dan zou ik het bord retour sturen naar uw punt van aankoop voor garantie bij Asus.

met vr.gr.,
TSD@Asus

Nou staat hier precies in wat ik allemaal al gedaan heb (behalve de garantie dan). Dus ben inderdaad bang dat ik terug moet naar de winkel voor mijn garantie.

• ThijsvanReekum
Krijg de print screen niet geplakt in paint, dus kan hem helaas ook niet uploaden. Maar goed, ga er maar mee terug naar gistron. Zit niks anders op. In ieder geval bedankt allemaal...
Pagina: 1