• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Zoals de handleiding al aangeeft van de mod rewrite:
In other words: With mod_rewrite you either shoot yourself in the foot the first time and never use it again or love it for the rest of your life because of its power.
Op dit moment ben ik er een in de eerste catagorie...

Ik kom niet uit het volgende, it might be pretty simple maar door een gebrek aan ervaring en naar mijn idee duidelijk uitleg kom ik niet uit het volgende:

Er zijn een aantal mappen die benaderd worden via de browser, hierin staan handleidingen. Sommige namen hebben spaties in hun naam. Daardoor ontstaan lelijke en onduidelijke URL's:

Outlook - Postvak - delen wordt http://ict/handleidingen/Outlook-Postvak%20delen/index.html

Wat ik zou willen met mod_rewrite is de spaties omzetten naar bijvoorbeeld een verbindingstreepje. Dan zou de url er zo uitzien:
http://ict/handleidingen/Outlook-Postvak-delen/index.html

Kan iemand me met een simpel voorbeeld uitleggen hoe dit werkt?

[ Voor 0% gewijzigd door ViNyL op 12-02-2008 15:31 . Reden: Omdat ik niet zeker wist waar dit topic moest staat het hier... ]

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-12 10:32

EnnaN

Toys in the attic

als je dat allemaal automatisch doet zou je dus elke voorkomen van een streepje vervangen door een spatie -> dat werkt alleen als er nergens nog streepjes voorkomen in je url, en dat is niet waar.

enige optie hier is OF kijken of er een andere dan "alle streepjes" logica in de positie van je spaties zit (bv altijd het tweede streepje, etc etc) en daar een RegExp voor schrijven

of handmatig al je links rewriten (maar dan kan je ook je bestranden hernoemen?)

sig

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ja idd, maar ik wil de drempel voor het aanmaken van die mapnamen zo laag mogelijk houden... Hmm misschien anders toch maar de mappen gewoon hernoemen.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:33

CyBeRSPiN

sinds 2001

Waarom niet bij het aanmaken van een map de spaties vervangen door een streepje? Heb je beide voordelen ;)