Verwijderd

Topicstarter
alez, daarstrax eindelijk mennen eerste intel in elkaar gestoke, zo blij als een klein kind, waterkoeling erop gestoken, alles kabel aangesloten. wil starten...blijft gewoon zwart beeld, weet ni wat nu :(

setup:

Gigabyte GA-P35-DQ6
Intel E8400
4X1gb Crucial tracers 800mhz
asus 88Gtx
psu: Recom 600watt modulair

maar een vraagske bij het plaatsen van de cpu...eerste keer dak intel steek en das toch iets anders als amd, geen pinnekes :) .
als ge die cpu plaatst en ge duwt da metalen klepje terug naar beneden, is da dan wa stroef of moet da er heel gemakkelijk opgaan zonder amper te duwen? (pfff hoop dak me cpu ni nr de jaak heb gekregen :( )

wat ik wel kan zeggen is dat de hdd's wel "werken" maar bv mijn geheugen niet...daar zitten vanboven ledjes op die aangeven hoe hard ze werken, en nuja bij mij dus niets?

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-03 20:52

mvds

Totally awesome!

Je manier van schrijven maakt het wat lastig om nou precies te begrijpen wat je wilt vragen :)

Maar dat klepje gaat stroef ja, en wat een probleem kan zijn is dat je bios de CPU nog niet ondersteund, of dat je geheugen een hoger voltage nodig heeft dan je mobo standaard geeft.

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-02 20:36
En wat heb je zelf al geprobeerd?
Dat het metalen pinnetje om je CPU vast te zetten stroef is kan inderdaad goed. Hoop dat je goed hebt gekeken hoe je CPU in het blok moet 'vallen'.

Heb je geprobeerd je geheugen te verwisselen? Piept de machine? Zoja -> hoe vaak?

• mvds

mvds

Totally awesome!

Of geheugen eruit halen, want dan MOET ie piepen. Ik weet alleen niet waar het bord prioriteit aan geeft, het niet zien van geheugen of het niet herkennen van de CPU. Maar dat zal je dan wel merken aan de hand van de piepjes.

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-03 15:59

Dhrax

Prog Lord

Lijkt wel of je uit "da hood" komt :D

Verwijderd

Topicstarter
mijn excuses voor mijn taalgebruik > ik ben EN belg EN iemand die dagdagelijks nogal dialect spreekt :)

@ obsidian:
Stel dat het de cpu is die nog niet ondersteund wordt:
hoe kan ik dit dan oplossen? want heb zwart beeld en geen andere s775 cpu ter beschikking :s
Stel dat het de voltage is.
en hoe kan ik dit doen?

@ edge, yup is denkik wel juist gevallen. want wat het "gemakkelijk" maakt zijn de 2 kleine inkepingen in zowel de socket als de cpu.

heb ook al geprobeerd met 1 latje, net hetzelfde. ook krijg ik nooit geen biepen te horen

edit:

@ obsi ,oky zal ik eens proberen :)

@ belfrink, sorry man, ben gewoon nen belg die nogal wreed plat klapt 8)7 (die vrij plat dialect praat dus :) )

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2008 15:01 ]

• mvds

mvds

Totally awesome!

Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 14:59:
mijn excuses voor mijn taalgebruik > ik ben EN belg EN iemand die dagdagelijks nogal dialect spreekt :)

@ obsidian:
Stel dat het de cpu is die nog niet ondersteund wordt:
hoe kan ik dit dan oplossen? want heb zwart beeld en geen andere s775 cpu ter beschikking :s
Stel dat het de voltage is.
en hoe kan ik dit doen?
Van iemand een CPU lenen die ondersteund word is het enige wat je kan doen. (behalve extra geld uitgeven aan een cheapo S775 CPU om je bios te flashen)

Als je in je bios kan komen (wat ik betwijfel als ie je CPU niet herkend) dan kan je de instellingen van je geheugen checken. Als dat overeenkomt met wat de fabrikant opgeeft dan is het goed, maar vaak moet je het voltage wat verhogen. (2,2 volt is niet ongewoon, maar niet zomaar doen, eerst kijken wat de fabrikant zegt dat het geheugen nodig heeft)

Verwijderd

Topicstarter
zonet eens geprobeerd zonder geheugenlatjes, zelfs dan geen gepiep :(

cava, zal eens kijken of ik in de buurt iemand vindt waarvan ik de cpu even mag lenen. zal hoogstwss wel iets voor de komende dagen zijn omdat high school terug begonnen is :O

edit: hmmz, nu op de site te zien moet deze toch wel de processor ondersteunen en zonder flash als ik het me goed voorheb?
http://www.gigabyte.eu/Pr...rview.aspx?ProductID=2636

en de ram moet dus zo te zien standaard op 2.2v
http://www.crucial.com/st...?IMODULE=BL2KIT12864AL804

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2008 15:08 ]

• mvds

mvds

Totally awesome!

Je weet zeker dat je CPU wel koeling krijgt? Als dat niet het geval is dan schakelt de thermische beveiliging ook alles uit om beschadiging aan de CPU te voorkomen.

Verwijderd

Topicstarter
yup, er zit zelfs waterkoeling op

en @ link van gigabyte, ikzelf heb wel degelijk de P35-DQ6 , NIET de P35T-DQ6 (DDR3)

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2008 15:10 ]

• mvds

mvds

Totally awesome!

Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 15:08:
yup, er zit zelfs waterkoeling op

en @ link van gigabyte, ikzelf heb wel degelijk de P35-DQ6 , NIET de P35T-DQ6 (DDR3)
Ja oke, dat zit erop, maar het moet ook wel goed contact maken met de CPU ;) En de pomp moet ook aangaan enzo...

• mvds

mvds

Totally awesome!

Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 15:04:
zonet eens geprobeerd zonder geheugenlatjes, zelfs dan geen gepiep :(

cava, zal eens kijken of ik in de buurt iemand vindt waarvan ik de cpu even mag lenen. zal hoogstwss wel iets voor de komende dagen zijn omdat high school terug begonnen is :O

edit: hmmz, nu op de site te zien moet deze toch wel de processor ondersteunen en zonder flash als ik het me goed voorheb?
http://www.gigabyte.eu/Pr...rview.aspx?ProductID=2636
Nou, dat de fabrikant het op de website zet, wil niet zeggen dat er geen biosflash voor nodig is hoor :)
en de ram moet dus zo te zien standaard op 2.2v
http://www.crucial.com/st...?IMODULE=BL2KIT12864AL804
De JEDEC standaard voor 800Mhz DDR2 is volgens mij 1,9 volt, dus dat is te weinig voor je geheugen.

Kan je wel in de bios komen of kom je niet eens zover?

Verwijderd

Topicstarter
nope, mijn scherm springt niet eens uit 'standby' :(

Verwijderd

Topicstarter
okay hoera! hij springt nu dus wel aan! had dus een 8pin conector niet aangesloten(waar mij van verteld was dat het enkel nodig was als je een quad xtreme stak, zo staat het trouwens in het boekje) ik had dit niet gedaan omdat ik geen 8pin connector heb, enkel 2 4pins. nu heb ik deze twee er toch eens ingestoken en ik krijg 1 biep en hij start :)
MAARJA, nu weer het volgende probleem...ik hoor enkele keren een doffe tik (kan niet zeggen waar) en valt dan plots uit, soms springt hij weer aan maar valt dan weer na enkele seconden uit :(

waaraan kan dit liggen? slechte psu? iets anders?

http://www.hardware.info/...Recom_Power_Engine_600CF/

edit: ook nog rap even zeggen > bij die 8pins heb je zo rechte en ronde hoekjes...ik heb bij 4pins geen rechte hoekjes , maar kon deze wel in rechte contactjes steken op het mobo, ik hoop dat jullie me snappen :+ (kan die problematisch zijn?)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2008 17:05 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

^^

Hier staat veel in wat je allemaal uit kunt proberen.

En verder is het al gezegd - niets tegen Westvlamingen erg goede herinneringen aan enkele jongedames uit die streken... plus natuurlijk het Kasteelbier, maar er is een verschil tussen schrijftaal en spreektaal. Plus dat de gemiddelde Hollander (of Limburger of Brabander trouwens) de gemiddelde Westvlaming in gesproken woord nauwelijks kan volgen. Het kan niet de bedoeling zijn dat anderen je niet kunnen volgen. Daar is trouwens een uitgebreid stuk over in het boek "Omtrent Wilfried Martens" van Hugo de Ridder.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.