[10.5.2] VX Revolution schokt tijdens draadloos verzenden

Pagina: 1
Acties:

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-01 14:05
Ik heb een vervelend probleem met m'n muis: de Logitech VX Revolution. Ik ben nu bezig met het draadloos verzenden van een bestand (7,93gb) via WiFi naar de Windows PC. Direct nadat ik hiermee begon, begon de muis te schokken. Het touchpad werkt nog gewoon goed. Een beetje hetzelfde effect als wanneer er vuil onder de muis van een balletje zit.
Ik heb dit probleem ook wel eens vaker gehad, maar toen was het opgelost door even de ontvanger er opnieuw in te doen. Dat helpt nu ook niet.

Waar ligt dit aan?

[ Voor 3% gewijzigd door Gabliboeba op 12-02-2008 14:50 ]

Verwijderd

Reageert alleen je muis traag? of ook met applicaties opstarten?

• Gabliboeba
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 15:01:
Reageert alleen je muis traag? of ook met applicaties opstarten?
Alleen de muis. De rest werkt goed. Mail sprint 1 keer en is daarna in beeld.

• Zero Grav
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-11-2025
Misschien de kanalen van je router en je muis die te dicht bij elkaar liggen en elkaar storen. Probeer anders je router op een ander kanaal te zetten.

Verwijderd

Hey Gabliboeba,

Misschien heb je hier wat aan:

http://forum.onemorething...ic.php?t=94709&highlight=

Zelf heb ik een Logiteh G7. Lijkt op hetzelfde probleem als wat jij hebt. Inmiddels heb ik (als ik thuis werk) het alu. keyboard van Apple gekocht en hieraan mijn muiszender gekoppeld. Erg raar, maar probleem opgelost.

Dus, probeer dat eens zou ik zeggen en anders wordt het toch een draadloze bluetooth muis. Wellicht is bovenstaande de reden waarom Apple zijn mightymouse via bluetooth verbind?

EDIT: zoals jij beschrijft lijkt het probleem zich inderdaad enkel voor te doen bij het verzenden en verbinden met apparaten binnen het eigen netwerk, dus niet wanneer je via wifi aan het internetten bent.

@ zero grav, misschien dat dit bij de ts. werkt, bij mijn muis loste ook het wisselen van kanalen niets op.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2008 16:25 ]

• Gabliboeba
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 16:19:
Hey Gabliboeba,

Misschien heb je hier wat aan:

http://forum.onemorething...ic.php?t=94709&highlight=

Zelf heb ik een Logiteh G7. Lijkt op hetzelfde probleem als wat jij hebt. Inmiddels heb ik (als ik thuis werk) het alu. keyboard van Apple gekocht en hieraan mijn muiszender gekoppeld. Erg raar, maar probleem opgelost.

Dus, probeer dat eens zou ik zeggen en anders wordt het toch een draadloze bluetooth muis. Wellicht is bovenstaande de reden waarom Apple zijn mightymouse via bluetooth verbind?
Het probleem is opgelost. Het lag inderdaad aan het kanaal. Ik heb nu ook geen last meer van het rechtermuisklik terwijl ik linkermuisklik doe. Dat ik ook regelmatig.

En een bluetooth muis. Tja, ik zou het wel willen, maar dan wordt het de derde muis in een half jaar. Dat is me een beetje te gek. De Mighty Mouse heb ik van ellende weggepleurt, wat een kloteding is dat.

Verwijderd

Gabliboeba schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 16:25:
[...]
Het probleem is opgelost. Het lag inderdaad aan het kanaal. Ik heb nu ook geen last meer van het rechtermuisklik terwijl ik linkermuisklik doe. Dat ik ook regelmatig.

En een bluetooth muis. Tja, ik zou het wel willen, maar dan wordt het de derde muis in een half jaar. Dat is me een beetje te gek. De Mighty Mouse heb ik van ellende weggepleurt, wat een kloteding is dat.
Ok, handig dat je het op die manier hebt kunnen oplossen!

Over de Mightymouse ben ik ook niet zo te spreken. :)
Pagina: 1