Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

.NET 2.0 applicatie op een .NET 2.0SP1 pc gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11 15:47
Goedendag,

Ik heb een .NET 2.0 applicatie geimplementeerd met behulp van Visual Studio 2005, het is de bedoeling dat deze applicatie op verschillende soorten pc's komt te draaien binnen 1 afdeling. Helaas heeft de afdeling verschillende versies van het .NET framework (of sommige pc's zelfs helemaal geen .NET), aan mij de taak om het aan de gang te krijgen.

Ik ben nu echter op een vreemd probleem gestuit, ik heb de applicatie op een .NET 2.0 SP1 machine gezet (niet geinstalleerd, account heeft geen beheerdersrechten) en als ik dubbelklik op de applicatie start hij even op (zichtbaar in taskmanager) en na 3-4 seconden sluit de applicatie zichzelf af (geen foutmelding of niets).

Mijn vraag, wat kan dit voor iets zijn? Komt het doordat op de testmachine .NET 2.0 SP1 staat of is er iets anders vreemds aan de hand?

Mess with the best, die like the rest

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:36

lier

MikroTik nerd

Tja...naalden en hooibergen...

Zonder wat info over wat voor applicatie het is, wordt het zo goed als onmogelijk om hier een goed antwoord op te geven. In principe moet de app ook met SP1 om kunnen gaan, dat geen foutmeldingen getoond worden, moet je de ontwikkelaar wijten.

Ben benieuwd !

Eerst het probleem, dan de oplossing

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-11 22:35
Sowieso, zal je moeten installeren met beheerdersrechten. dan neemt het framework alles mbt installatie van het .Net Framework en registratie etc. over. Vraag de sysadmin om het uit te rollen over de hele afdeling.

Mogelijk mis je references naar dll's, en loopt daardoor je app vast. Kijk eens in de logboeken.

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11 15:26

Greyfox

MSX rulez

In VS 2005 zit zo'n handige click-once deployment.
Loop daar eens doorheen.
Dan kun je opgeven welke rechten de applicatie nodig heeft en wat de prerequisites voor de applicatie zijn (zoals .NET 2.0).
Dan maak je een install package wat ervoor zorgt dat .NET 2.0 geinstalleerd wordt op PC's waar jouw app moet draaien.

MSX 2 rulez more

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11 15:47
Het is een gewoon Windows Forms ding, ik heb hem zo gebouwd dat ie foutmeldingen weergeeft hoe klein of hoe groot dan ook, dat is een absolute must voor de applicatie.

Ik moet wel erbij vermelden dat op de PC een poging gedaan is om .NET 3.5 te installeren (en mislukt is halverwege de installatie). Zou dit het probleem kunnen opleveren?

Mess with the best, die like the rest

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10 21:48
Al eens gekeken wat er in het applicatie eventlog staat ? .Net2.0 is .Net2.0. Met of zonder SP1. De installatie van 3.5 zal er niks mee te maken hebben. Doe gewoon eens een publish, dan wordt het een compleet werkend pakket. Ook de kleinste applicaties moeten correct gebuild worden.
Pagina: 1