Harddisk geeft errors?

Pagina: 1
Acties:

• Matthijz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08-2021

Matthijz

Is icoon even kwijt :P

Topicstarter
Ik heb net mijn laptop terug gekregen van een reparatie waarbij in aangaf dat de harddisk het niet meer helemaal deed. Ik kreeg mijn laptop vandaag terug zonder dat de harddisk is vervangen. Nu is mijn vraag of ik gek wordt of dat Asus niet helemaal wakker is.

Ik krijg namelijk met de harddisk test tool van maxtor de volgende foutmeldingen

One or more errors were found in the index
One or more errors were found in metadate file records

Dit is allemaal terug te vinden op mijn tweede partitie, mijn eerste partitie is gelukkig wel goed. Daarnaast kreeg ik fouten voordat ik mijn laptop opstuurde tijdens de schijfcontrole.

ps
Asus heeft mijn andere probleem hopelijk wel opgelost (een nieuw kabeltje ;) )

"Het leven is een mooie gelegenheid om meisjes te ontmoeten"

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:48
Wat die testtool aan geeft is dat er sprake is van bestandscorruptie. Je geeft aan dat harddisk het niet helemaal meer deed en dat het kabeltje is vervangen, zeer goed mogelijk dat er dus enkele bestand corrupt zijn geraakt.

Al eens de chkdsk tool van Windows gebruikt op die partitie (met de autorepair switch, /f /r ofzo).

Is het echt een Maxtor schijf? Wist niet dat die in Asus laptops zaten. Zo ja, met welk tooltje hebt je het getest? Powermax/Seatools? Of een geval wat in Windows draait. In dat laatste geval raad ik je aan gewoon Seatools te booten vanaf een floppy/CD en de schijf te laten scannen. Deze checked de schijf op fysieke fouten en weet je zeker of ie defect is of dat er slechts sprake is van wat corrupte bestanden.

• Matthijz

Matthijz

Topicstarter
Nee het is een HTS schijf? Geen idee door welk merk die geproduceerd worden. Er staat verder geen fabrikant bij de schijf informatie. Ik heb de schijf getest met seatools en dan alle tests geselecteerd. (behalve dan de snelle variant)

Ik probeer nu de schijfcontrole met de tool van IBM ben benieuwd wat hier uitkomt. Anders kan ik altijd nog de D schijf volledig formateren om te kijken wat daar uit komt.

Ik heb nog geen gebruik gemaakt van chksk alleen van de schijfcontrole die altijd tevoorschijn komt als je windows opstart. Daarbij had hij een aantal beschadigde sectoren gevonden.

ps
Het andere probleem was dat het scherm steeds wit werd. (daarvoor hebben ze de lcd kabel vervangen)

• The Realone
HTS is een Hitachi (Hitachi TravelStar om precies te zijn). Hier kun je tooltjes downloaden om de schijf te testen maar opzich maakt het weinig uit van welke fabrikant je een diagnostic tool gebruikt.

Maar waarschijnlijk is het met een Start > cmd > chkdsk d: /r en een reboot wel opgelost.

[ Voor 3% gewijzigd door The Realone op 12-02-2008 15:08 ]

• Matthijz

Matthijz

Topicstarter
Met Start > cmd > chkdsk d: /r is het probleem helaas niet opgelost. Ik ga denk ik even de D schijf formateren en daarna nog een keer kijken. De informatie op de D schijf staat toch nog op een andere PC.

• The Realone
En wat gaven die tooltjes aan? :?

• Matthijz

Matthijz

Topicstarter
De onderstaande fout heb ik kunnen oplossen door de partitie te formateren
- One or more errors were found in the index

De andere fout is opgelost als ik de partitie naar Fat 32 formateer (dan moet ik de partitie eerst in tweeen delen anders hij de partitie te groot)

Dus ik denk dat maxtor slecht met redelijk grote NTFS partities om kan gaan. Ik kan namelijk verder geen fouten vinden met andere tools.

Pagina: 1