Opvolger van de SMB-bug uit Tiger nu ook in Leopard?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-06 10:34
Toch maar ff een crosspost van de frontpage:
In de finder heb ik sinds kort last van een of andere nieuwe SMB-bug.
Vaak vallen shares om de een of andere reden weg. Soms is het na een uur of 3 al, soms duurt het 3 dagen. Sluimer of geen sluimer, het maakt niet uit.
Ik kan dan nog een of twee mappen diep kijken, maar de files zie ik niet. Opnieuw connecten via ip-adres ipv share-naam werkt dan soms nog.
Maar als ook dat niet meer werkt, dan moet ik dus rebooten. Dat wordt dan een harde reboot, omdat OS X dan nergens meer op reageert nadat alle apps zijn afgesloten. De wallpaper blijft dan als enige nog staan.
Dit is nog ernstiger dan de bug uit OS X Tiger met de hangende SMB-shares. :X

Zie ook Gamebytes in 'meuk: Apple Mac OS X 10.5.2'
Zijn er nog anderen die hier ervaring mee hebben?

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-06 17:08

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Heb je al een update uitgevoerd naar 10.5.2 en het probleem weer ondervonden? Want ik merk dat er wel meer zaken zijn gefixt en/of aangepast dan in het changelog aanwezig zijn.
Zelf heb ik hier overigens nog geen last van gehad.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
Ik ga het zo proberen, helaas wordt er nu weer roet in het eten gegooid omdat de finder blijft hangen.
Ik weet t niet zeker, maar het lijkt erop dat het is gebeurd sinds ik Time Machine laten backuppen naar een netwerkshare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:20
(jarig!)
Ik ook heb hier last van.

Bij mij gebeurd het als ik mijn MediaCenter (vista) connect met SMB en ik vervolgens mijn MediaCenter uit zet, lijkt de share vast te lopen.
De shares blijven staan in de sidebar van Finder, en de eject knop blijkt niet te reageren. Ook shares waar ik zeker van weet welke nog wel online zijn, lopen vast. Unmounten via terminal werkt ook niet.
Het enige wat ik dan nog kan doen is de power-knop paar seconde indrukken voor harde reboot.

Alles reageert daarna ook heel slecht, programma's blijven bij opstarten stuiteren op mijn dock.

Heel af en toe doet hij wat ik zou verwachten, en dat is het automatisch unmounten van de SMB share als ik mijn MediaCenter uit zet.

Gister 10.5.2 geinstalleerd, hopen dat dit probleem bij 1 van de fixes zit. Heb vaak genoeg rapport verstuurd richting Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biggg
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:47
Ik heb dat probleem al vanaf dat ik een mac heb (nu ruim anderhalf jaar). Ik vraag me af of ze het ooit nog gaan fixen, zo moeilijk kan het toch niet zijn. Een van de weinige dingen waar apple het echt laat liggen wat mij betreft. Die bug komt ook in vele vormen voor, ik heb vele websites afgezocht, veel mensen kennen en hebben het probleem. Apple komt echter met verklaring noch fix.

Bij mij doet het zich voor op een instabiele wireless connectie, maar daarover een VPN en dan SMB shares. Als de verbinding heel even weg is knalt gelijk de VPN eruit en je shares willen nooit meer unmounten. De hele finder loopt gelijk vast zodra ook maar naar zo'n share kijkt (laat staan probeert hem te unmounten).

[ Voor 29% gewijzigd door Biggg op 12-02-2008 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
Het vreemde is dat dit probleem zich bij mij pas sinds een maand voordoet. Daarvoor zaten diezelfde shares op een windows 2k3 server. Nu is die terug gezet naar XP. Misschien dat het daar aan ligt?
Ik probeer hier even uit te zoeken wat exact de oorzaak is waarom het sinds een maand pas bij mij misging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebytes
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-06 16:22
Ik heb dus het probleem sinds ik leopard heb geinstalleerd. Ik heb hierbij een clean install gedaan dus aan settings van tiger kan het niet liggen.

Ik krijg meestal mijn settings terug als ik opnieuw finder start, soms ook niet. Alleen een harde restart wil werken.

Hopelijk wordt het nog eens gefixed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
Heb er al een hele dag geen last van.
* Murcielago zoekt een stuk blank hout
Ik hou het in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
Helaas, het probleem doet zich weer voor. Zijn er anderen die hier ook last van hebben?

Ook werkt mijn TimeMachine sindsdien niet meer via het netwerk. Moet nu dus helaas weer een usb-schijf gebruiken.

Pagina: 1