Mic sliders grijs bij Realtek

Pagina: 1
Acties:

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:41
Ik heb een Gigabyte G33-S2 moederbord met daarop de realtek HD audio (ipv vorige versies zoals realtek AC/97).

Nu kan ik opnemen (ik gebruik een gitaar in de mic ingang); ik heb daarvoor wel de mic boost optie aan moeten zetten wat de kwaliteit nogal naar beneden haalt, maar op geen enkele manier krijg ik het voorelkaar het mic volume aan te passen, wat bij de vorige realtek wel mogelijk was. Ik heb de nieuwste drivers erop gezet maar dat maakt niet uit.
Wat ik ook kies (bij eigenschappen moet ipv input - output gekozen worden; heel vreemd maar dat schijnt normaal te zijn vind ik overal op internet over deze realtek audio) en dan kan ik met het master volume spelen, maar mic slider (en de overige sliders) is gewoon grijs en kan ik niet meer bedienen.

Ook krijg ik enkel nog het geluid op mijn linker oor, terwijl ook dat in de vorige realtek versie gewoon als dubbel mono op beide oren te horen was.

Iemand hier wellicht enig idee hoe de mic volume slider "uit te grijzen" en het geluid weer op twee oren te krijgen? Het realtek programma zelf heb ik volledig binnenstebuiten gehaald, en onder meer alle tweaks die hier staan, geprobeerd....

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:23

CyBeRSPiN

sinds 2001

Is deze mic ingang misschien stereo? Welk OS gebruik je? Toevallig Vista en eerst XP?

Je kunt trouwens beter je gitaar op je versterker en de line out van je versterker aansluiten op de line in van je pc, heb je een veel beter resultaat :) (maar moet je wel een versterker hebben met een line out)

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:41
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 12:53:
Is deze mic ingang misschien stereo? Welk OS gebruik je? Toevallig Vista en eerst XP?

Je kunt trouwens beter je gitaar op je versterker en de line out van je versterker aansluiten op de line in van je pc, heb je een veel beter resultaat :) (maar moet je wel een versterker hebben met een line out)
Ja de mic ingang is stereo; maar dat was op het oude moederbord ook al zo en daar kreeg ik dus met de AC97 van realtek dus wél dubbel mono én de mogelijkheid het mic volume aan te passen. In de link in de startpost staat ook exact hetzelfde probleem en ook daar is nog niemand echt met een oplossing gekomen voor het uiteindelijke probleem: het geluid dus weer op beide kanalen te krijgen waarbij het ingangsvolume van de mic geregeld kan worden. Het lijkt erop dat realtek dat in de nieuwe audio HD versie wat verstiert heeft.