[Speedlinq / Vista] Probleem met internettoegang

Pagina: 1
Acties:

• gnirts_modnar
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-11 08:09
Beste mensen,

Ik heb een probleem met een adsl verbinding: het volgende is er aan de hand.

Mijn router / modem krijgt wel verbinding met mijn ISP en het internet ik kan zelfs pingen vanaf mijn router / modem, maar met mijn vista pc's is het desalniettemin niet mogelijk verbinding te maken met het internet. Het gekke is dat ik wel in de webinterface van mn modem kan komen, en dat bij in iedergeval een van de drie gepropeerde routers ik ook DNS kan resolven. Vista blijft echter aangeven dat er geen verbinding met het internet mogelijk is.

Logischerwijs heb ik een aantal stappen ondernomen om vast te stellen wat het probleem is:

1. Diverse routers geprobeert ==> zelfde resultaat.
2. Diverse pc's geprobeert ==> zelfde resultaat, overigens enkel vista pc's
3. Contact opgenomen met isp, deze zegt het modem ook te kunnen meten, en ziet ook dat we een wan ip ontvangen.
4. Gezocht naar issues met Vista en Routers, vooralsnog niet kunnen vinden.
Overigens wel IPv6 tijdelijk disabled, ivm bekende problemen, geen resultaat.
5. Pc's getest op een ander netwerk ==> beide kunnen daar wel gewoon het net op.

Ten einde raad wend ik me nu even tot jullie, misschien heeft een van jullie iets dergelijks meegemaakt.

Zelf ben ik er eigenlijk van overtuigd dat het een probleem van het ISP is, of een vista issue. Maar ik kan niets hardmaken naar isp. en ik heb nog niet kunnen testen met een xp machine.

Verwijderd

krijg je een ip nummer en dns/gateway gegevens van de router ?

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-12 18:06

iMars

Full time prutser

Het kan zijn dat Vista je netwerkkaart niet herkend.

Koop hier mijn P1 reader :)

• Marvie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-11 18:55
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 13:02:
krijg je een ip nummer en dns/gateway gegevens van de router ?
Dit was inderdaad bij mij het probleem om op internet te komen.
Op 1 laptop netjes wel een IP en DNS, maar op de andere om welke reden dan ook niet.

De laptop kwam wel op het internet nadat ik dhcp had uitgezet en handmatig een IP en DNS had ingevoerd. Heb de zoektocht naar de oorzaak van het geen IP krijgen maar opgegeven en een vast adres gegeven waardoor het wel werkt.

Xbox Live Knalle Arie

Verwijderd

dhcp op de router aan? geen mac adresen in gevoerd?
zit het lan interface van je router in de range die hij aan de pc's uitdeelt?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2008 13:11 ]

• gnirts_modnar
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-11 08:09
Ik krijg een ip adres van mn router, en ik vermoed ook DNS gegevens want ik kan wel een host resolven. Ik kan alleen nu niet even kijken of dat ook daadwerkelijk zo is. Gateway weet ik wel nagenoeg zeker, dat is gewoon het ip adres van de router.

Netwerkkaart wordt wel herkend anders kan ik natuurlijk de webinterface van mn router niet in. Ook zit hij natuurlijk in range.
Pagina: 1