Printer print alleen nog maar (bijna) lege pagina's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-06 21:14

Leedbek

Luuk Luchtloper

Topicstarter
Sinds een paar weken heb ik Windows Vista geïnstalleerd. Mijn HP psc 2210 All-In-One printer heb ik daar probleemloos op geïnstalleerd, met bijgeleverde drivers van Vista. In het begin heb ik hier ook prima mee geprint, echter sinds vorige week heb ik ineens onverklaarbare problemen met het printen.

Als ik een willekeurig document wil printen (ook testpagina's en dergelijk), spuugt de printer alleen maar lege pagina's uit, met af en toe één regel halve tekst in een veel te groot lettertype bovenaan de pagina.

Ter illustratie, als ik dit document wil printen:

Afbeeldingslocatie: http://www.leedbek.nl/upload/printerfout1.jpg

Komt dit uit de printer:

Afbeeldingslocatie: http://www.leedbek.nl/upload/printerfout2.jpg

Vier pagina's, met op 1 pagina een halve regel tekst:

Afbeeldingslocatie: http://www.leedbek.nl/upload/printerfout3.jpg

Hier gaat dus iets compleet mis, maar ik kom er niet achter wat er fout gaat.
Ik heb de drivers al opnieuw geïnstalleerd, de printer aangesloten op een andere USB-poort, alle settings nagelopen maar niks blijkt te werken. Ik heb het HP Print Diagnostics programma gedownload maar dat vindt niks. Op de site van HP zijn geen drivers te vinden, daar wordt aangegeven dat de ingebouwde drivers van Vista moeten worden gebruikt.

Ik ga er van uit dat het een softwarematig probleem is. Als ik namelijk rechtstreeks via het menu van de printer een testpagina afdruk werkt dat wél.

Wie kan mij helpen?

Specs:

Printer: HP PSC 2210 All-in-one
Computer: Asus G2PC Laptop

Alvast bedankt!

Klaar voor de steroorlogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJup
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-06 08:34
Testpagina vauit het menu van je printer werkt wel: Fysiek op je printer, of van een programma bij je printer?

En werkt 'ie op een andere pc wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
Heb je ook gecontroleerd of je inkt misschien (bijna) op is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-06 21:14

Leedbek

Luuk Luchtloper

Topicstarter
BJup schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 23:44:
Testpagina vauit het menu van je printer werkt wel: Fysiek op je printer, of van een programma bij je printer?

En werkt 'ie op een andere pc wel?
De testpagina kwam vanuit het fysieke menu op de printer zelf, dus vanuit het bedieningspaneel.

Ik heb zo geen andere pc tot mijn beschikking om te testen of ie het daar wel doet, maar dat moet ik nog wel proberen. Maar nogmaals: voorheen heeft ie het altijd gedaan op Windows XP, en tot afgelopen week ook op Vista.

Voor zover ik weet zit er nog genoeg inkt in. Testpagina's vanuit de printer print ie namelijk prima uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Leedbek op 13-02-2008 09:56 ]

Klaar voor de steroorlogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:22
Heb je al even de gewone test-print van Windows zelf geprobeerd? Properties van printer en daar 'Print Test Page'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJup
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-06 08:34
Tja, je geeft aan dat er niets aan de hand is, maar er is toch echt iets niet goed :)
Misschien al je drivers, stuurprogramma's en andere printer-software verwijderen, printer loskoppelen, PC opnieuw opstarten, printr opnieuw aansluiten., en nog eens proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101986

Ik heb precies hetzelfde probleem. Het lijkt aan het stuurprogramma te liggen. Op een XP machine werkt het nl. wel correct. Blijkbaar werkt de PSC 2200 series niet voor de PSC 2210.
Heeft iemand een solution?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101986

het probleem van mijn printer was dat de afdrukstand niet op normaal stond. Alleen op stand normaal kan ik printen in Windows Vista.
Pagina: 1