Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Web] Forum Kopen, huren of gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-11 21:52
Ik beheer al jaren een jongerenvereniging site. Ik heb helaas niet meer veel tijd om nog veel aanpassingen te doen of zelf te scripten.

Het probleem is dat we eerst een fijn gratis forum hadden wat heel veel gebruikt werd. Dit ging jaren goed totdat er heel veel reclame bij kwam. We zijn toen overgestapt naar een ander forum, ook een gratis maar sinds kort worden we ook hier helemaal gek van de reclame, het forum is vrijwel onbruikbaar geworden.

Dit geld eigenlijk ook voor de poll die we gebruiken en zelfs de webstat teller veroorzaakt veel reclame.

Het gevolg is dat de site nauwelijks meer bekeken wordt terwijl dit vroeger het medium was voor de laatste nieuwtjes uit het dorp.

Nu zitten we dus te denken:
- We huren een forum en poll, dus betalen per maand
- We kopen een forum en poll script en passen dit aan voor de site
- We gebruiken een gratis script maar dit is lastig zoeken vind ik altijd.

Hieronder een voorbeeldje van hoe ons forum er ongeveer eruit zou moeten zien, het moet zeer eenvoudig:
http://disc.yourwebapps.com/Indices/233663.html

Wat we niet willen is aanmelden, kamers onderwerpen categorieën of iets geks. Het moet gewoon een simpel forum zijn.

Eisen: Makkelijk te implementeren, kleuren aanpassen, berichten moeten makkelijk te verwijderen zijn en eigenlijk moeten ip's gelogd worden ivm misbruik (ooit keer politie aan deur gehad)

Wat vinden jullie de beste optie? Ik weet dat tweakers snel zeggen van gebruik een gratis script maar houdt wel even in de gaten dat ik niet te veel tijd heb. Bovendien heb ik er wel eens naar gezocht en kan niet precies vinden wat ik wil.

Hosting provider is www.flexwebhosting.nl daar kun je evt te gebruiken technieken vinden.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

Wat bedoel je precies met reclame? Spam op het forum? Of banners e.d.?

Als het gaat om banners, dan is het een kwestie van betere software/hosting zoeken.

Als het gaat om spam, dan zal dat grotendeels komen doordat je geen aanmelding vereist.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
React? ;)

Het is hier overigens de bedoeling om zelf te scripten en niet om te vragen welk script je het best kunt kopen danwel huren.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:05

Onbekend

...

Flexwebhosting heeft zelf geen banners o.i.d.

Wat gebruik je nu voor forum?
Je kan er toch gewoon phpBB3 op zetten?
Die heeft ook poll mogelijkheden....

Speel ook Balls Connect en Repeat

• wiene
We gebruiken nu een forum en poll van Bravenet. Flexwebhosting heeft dus idd geen reclame.

Bravenet daarintegen...heel veel, banners, popups vanalles. dingen die over je forum heenschuiven die amper weg te krijgen zijn.

phpbb3 is geen optie omdat we geen aameldingen willen en ook geen kamers onderwerpen.

Iedereen die forum aanklinkt moet meteen kunnen reageren zonder poes pas.

Ik wil juist niet gaan scripten omdat ik daar geen tijd meer voor heb omdat ik full time werk/voetbal/bijverdien.

Een gratis script gebruiken zou een optie kunnen zijn, maar ik vroeg me af of het niet makkelijker was om te huren of kopen?

Edit: En wat ook belangrijk is dat het niet te duur mag zijn. We zijn maar een jongerenvereniging met weinig inkomsten/subsidie

[ Voor 10% gewijzigd door wiene op 12-02-2008 13:10 ]

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:05

Onbekend

...

Oh, dat bedoel je met kamers dus. En tekstvlak :) Edit: Ok onderwerpen. :)

Met Googlen ben je hier vast wel hierop gekomen:
http://www.hotscripts.com...cussion_Boards/index.html
Er zijn ruim 200 verschillende. Je moet zelf eventjes zoeken....

[ Voor 6% gewijzigd door Onbekend op 12-02-2008 13:07 ]

Speel ook Balls Connect en Repeat

• wiene
Met kamers bedoelde ik eigenlijk onderwerpen :P Kon even niet op de naam komen...haha

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:14

MsG

Forumzwerver

Je wilt geen onderwerpen op een forum? :S ben je niet heel erg in de war met een gastenboek?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• wiene
Nee een gastenboek is weer heel iets anders. Bij een gastenboek heb je alle berichten onder elkaar.

Natuurlijk moeten er wel onderwerpen zijn :P. Maar neem tweakers, daar heb je categorieën(onderwerpen) en daar post je je eigen onderwerp in.

Wij willen de onderwerpen rechtstreeks op de frontpage posten. Maar wel met reacties die er aan vastzitten. Het is eigenlijk een threaded forum zie ik nu.

Kijk een forum downloaden lukt me nog wel. Maar wij gebruiken nu bijvoorbeeld Bravenet forum en poll. Het voordeel is hiervan dat ik alles netjes in de kleuren van de website heb gemaakt en het is heel makkelijk om berichten te wissen. IP's worden gelogd etc. Op de site staat een klein stukje code, meer niet. Dit werkte prima en een banner was geen probleem totdat we overspoeld werden met reclame.

Als ik een forum download moet ik gaan kloten met database, php. Bovendien moet ik een site hebben om het forum te beheren dus die moet beveiligd zijn enz enz. Als je tijd hebt geen probleem maar tijd heb ik dus niet vandaar dat ik vraag wat de mogelijkheden zijn.

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:49
Registreer een domeinnaam voor bij je hosting, kost iets van 15 euro per jaar en installeer phpBB. Je maakt via je hosting een database aan en je zegt tijdens de installatie van phpBB: dat en dat is de database naam + user + pw, en that's it. N.a.l.v. je gezegd hebt, denk ik dat dit echt geen problemen voor je zou moeten opleveren.

• wiene
Wij hebben domeinnaam en hosting. Dat is het probleem niet.

Wij willen geen phpBB om de reden die ik eerder heb genoemd. Ons forum moet simpel en eenvoudig zijn. Iedereen moet wat kunnen posten zonder aan te melden. PhpBB is veel te ingewikkeld voor onze gebruikers.

Bekijk het voorbeeld in mijn first post, dat is precies wat we nodig hebben alleen dan zonder reclame. Niet te duur en niet teveel werk. Het liefst ga ik niet eens een database gebruiken.

Ik heb wel een beetje ervaring met programmeren, websites, flash, scripten. Alleen iedereen weet dat het veel tijd kost wat ik niet heb. Alles is non profit.

[ Voor 19% gewijzigd door wiene op 12-02-2008 13:37 ]

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:49
Bij phpBB kun je volgens mij prima instellen dat gasten ook kunnen posten. Als je dan registratie uitzet, ben je klaar!

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10 14:25
Yups met phpbb kan dat ook... en dan gewoon geen subforums maken , gewoon 1 groot forum laten staan.

• wiene
O dat wist ik niet heb ik nog nooit gezien, ik zal er eens even naar gaan kijken. Heb waarschijnlijk ook al een poll gevonden.

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Neem een forum dat gebruik maakt van captchas als de registratie uitstaat, zo voorkom je geautomatiseerde reclame door spam robots.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:56
reddevil schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 14:14:
Yups met phpbb kan dat ook... en dan gewoon geen subforums maken , gewoon 1 groot forum laten staan.
Dan heb je altijd wel tenminste 1 subforum...

Overigens, topicstarter, dat forum dat je aanhaalt vind ik persoonlijk een perfect voorbeeld van een compleet onoverzichtelijk forum. :X Ik zou persoonlijk huilend wegrennen als ik zoiets tegenkom... maargoed. Wat is er nou niet simpel aan "kamers onderwerpen" ? :P
wiene schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 13:34:
Bekijk het voorbeeld in mijn first post, dat is precies wat we nodig hebben alleen dan zonder reclame. Niet te duur en niet teveel werk. Het liefst ga ik niet eens een database gebruiken.
Het kan gratis: Een open source scriptje zoeken. Die zijn er vast ook wel in een simpele vorm te vinden zoals jij ze wil. Alleen het gebruiken van een database ga je toch niet onderuit komen dan...

[ Voor 3% gewijzigd door Xander op 12-02-2008 14:24 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• wiene
Xander schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 14:23:
[...]
Overigens, topicstarter, dat forum dat je aanhaalt vind ik persoonlijk een perfect voorbeeld van een compleet onoverzichtelijk forum. :X Ik zou persoonlijk huilend wegrennen als ik zoiets tegenkom... maargoed. Wat is er nou niet simpel aan "kamers onderwerpen" ? :P
[...]
Bij ons rennen ze juist weg als het te ingewikkeld wordt, zoals tweakers is al te moeilijk. Ze willen in 1 opslag zien wat er nieuw is zonder klikken. Er zitten veel mensen bij die amper een computer aanraken.

Maar heb misschien al iets gevonden. Een php forum wat de data opslaat in een text file. Wijzigen mbv wachtwoord. Ik hoef alleen bepaalde rechten te geven aan wat mapjes maar dat is geen probleem.

Zal het vanavond of morgen testen als ik tijd heb

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:59
met phpbb krijg je wel megaveel spam als je geen captcha's (of een registratiesysteem met goedkeuring) gebruikt

[ Voor 7% gewijzigd door 418O2 op 13-02-2008 09:34 ]

Verwijderd

Waarom gebruik je niet gewoon hyves, maak een hyves aan met de naam van je organisatie en daar kun je ook je omgeving aanpassen?
De meeste jongeren weten ook precies hoe hyves werkt .

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 12:35:
Waarom gebruik je niet gewoon hyves, maak een hyves aan met de naam van je organisatie en daar kun je ook je omgeving aanpassen?
rotflmao :') 8)7 _O-

Stop uploading passwords to Github!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10 10:22
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 12:35:
humor? _/-\o_ :D

Verwijderd

Nee geen humor, de TS geeft aan dat hij er geen werk aan wil hebben . Het moet gratis zijn en iedereen moet er kunnen posten.
Dat kan op Hyves allemaal, het enige zwakke punt is dat je dan lid moet zijn van hyves , maar aangezien er 5 Miljoen hyvers zijn die merendeels tot de groep jongeren behoren , ga ik ervan uit dat de meeste van "zijn" jongeren dat ook zijn.
Lijkt me trouwens geen topic voor GoTo, maar dat terzijde.

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

Volgens mij wil je helemaal geen forum, maar wil je gewoon een simpel weblogje waar mensen op kunnen reageren. Zoek voor de gein eens op wordpress ofzo.

Stop uploading passwords to Github!

Verwijderd

Jullie zoeken naar: www.forummatrix.org of nl / en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_Internet_forum_software.

[ Voor 127% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2016 13:37 ]

• wiene
Ik heb het inmiddels opgelost met een php forum zonder database, heb nog wel wat werk met stijl en kleuren aanpassen maar voorlopig is de reclame weg!
Pagina: 1