Integraal reactiesysteem op ProductReviews *

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-10 19:28
Het lijkt mij een zeer goede feature en toevoeging als er op de UserReviews van één product gereageerd kan worden, in plaats van op een specifieke review (van een specifieke gebruiker).
Op die manier zou er een diepgaandere discussie over een product kunnen ontstaan dan nu het geval is, in de huidige situatie ontstaat dezelfde discussie vaak in de afzonderlijke reviews; dat is natuurlijk zonde van de (wacht)tijd en inspanningen van gebruikers, 1 + 1 > 2!
Het enige vermeende voordeel van apparte reactiesystemen is dat een specifieke review en de daarbij behorende user/auteur aangesproken kan worden, hoewel dit 'gemis' bij een integraal systeem ondervangen kan worden door in de reactie duidelijk te stellen aan wie een vraag of opmerking wordt gericht.

Deze opvatting heb ik gekregen na vele reviews doorgespit te hebben op zoek naar een compleet nieuw systeem. Wat vinden jullie hiervan en zien jullie hier ook heil in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Zou het niet handiger zijn om het forum hier meer bij te betrekken? Want op het forum heb je vaak ook topics over populaire producten en om nou én op het forum én op de frontpage erover te discussiëren lijkt me een beetje dubbelop.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De user reviews vallen onder de PriceWatch :)

FA >> PW
Titelchange userreviews >> productreviews

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2008 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:01

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De reacties in de productreviews zijn in principe bedoeld om inhoudelijk te reageren op de productreview. Als je vragen hebt over het betreffende product is het forum de aangewezen plek om die vraag te stellen.

In de toekomst willen we forum topics gaan koppelen aan producten. Dat lijkt me een betere methode dan discussies over het product mogelijk maken in de Pricewatch. Deze discussie zou dan namelijk parallel plaatsvinden met mogelijke discussies op het forum over het betreffende product en dat is niet zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-10 19:28
Femme schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 13:09:
De reacties in de productreviews zijn in principe bedoeld om inhoudelijk te reageren op de productreview. Als je vragen hebt over het betreffende product is het forum de aangewezen plek om die vraag te stellen.
SMS was ook niet ontwikkeld voor waar het uiteindelijk voor gebruikt werd, toch is het zo gelopen. Als ik de reacties op de reviews zie, ook wanneer er inhoudelijk gereageerd wordt op de review, komt het vaak neer op vragen aan de reviewer over het desbetreffende product, antwoorden van de reviewer en andere eigenaars van het desbetreffende product, vragen met betrekking tot compatibiliteit of aanpassingen welke op het eerste gezicht triviaal zijn (resp. 'kwam je niet in de knoei met de heatsinks van het moederbord en de grafische kaart, in deze combinatie, en zo ja, hoe heb je dat opgelost', & 'goh, ik zie dat je deze kast met nexus ventilators gebruikt, waarom heb je de stock fans vergangen?')
In de toekomst willen we forum topics gaan koppelen aan producten. Dat lijkt me een betere methode dan discussies over het product mogelijk maken in de Pricewatch. Deze discussie zou dan namelijk parallel plaatsvinden met mogelijke discussies op het forum over het betreffende product en dat is niet zo handig.
Ik ben een tijd vrij inactief geweest op GoT en de FP, maar ik kan mij van de verschillende grote updates (veelal van na BC3) herinneren dat het forum steeds meer geïntegreerd zou moeten worden met de FP, althans, dat was de intentie is het niet? (was er voorheen niet voor GoT en de FP een aparte registratie? 8) ). Ik heb nu ik weer wat actiever ben geworden en er veel is veranderd niet direct het idee dat het forum er toegankelijker op is geworden. Een userreview van een bepaald product of een bepaalde combinatie van producten vind ik heel toegankelijk overkomen en ik heb het idee dat het op die manier een vrij goede plek is voor het delen van informatie over bijvoorbeeld specifieke combinaties van producten, reden tot vervanging van product A door product B.

Zo te horen hebben jullie hier al een directe roadmap voor paraat, mijn tip is om niet te star bij die éne roadmap te blijven, maar goed te kijken naar hoe voorgaande ontwikkelingen van bepaalde kenmerken van T.net in z'n totaliteit zich ontwikkeld hebben, tegen de daarvoor gekweekte verwachtingen, en zo een ongewenste padafhankelijkheid trachten te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:01

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Een soort shoutbox op productniveau in de Pricewatch is misschien wel een leuk idee, maar we moeten oppassen dat dezelfde content op verschillende plekken in de site geplaatst kan worden waardoor uiteindelijk niemand het meer (zonder hulp van Google ;) ) weet terug te vinden. Op het forum zijn er ervaringentopics die volgens mij redelijk overeenkomen met jouw wensen. Een nadeel van een ervaringentopic is dat de drempel voor het starten ervan een stuk hoger ligt dan voor het plaatsen van een berichtje in een shoutbox over het product.
Pagina: 1