Toon posts:

Welke provider voor internet + digitale televisie e.d.?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor de zomervakantie ga ik verhuizen naar een nieuw appartementencomplex en ik ben nu aan het kijken wat ik het beste kan doen qua internetverbinding en TV/Radio. Ik heb al op enkele sites gekeken zoals;
http://www.totaalwijzer.nl/, http://www.digitaaltvkijken.nl/

Ik ben ook een fanatiek gamer dus wil op zich wel een snelle verbinding. Tot nu toe heb ik al enige jaren met Orange als internetprovider gewerkt maar deze bied geen mogelijkheden met digitale televisie.
Welke provider kan ik het beste doen en daar bij doel ik op wat zijn jullie suggesties/tips voor providers e.d.

Ik zal ook even mijn toekomstige postcode vermelden aangezien het een en ander op dit moment niet mogelijk is zoals digitenne; 7443 CB, 2.

Nog andere vragen;
-Wat is een beetje snelheid voor onlinegaming + digitale TV? 8MB+?
-Draadloos of een vaste verbinding? Ik ben altijd voor m'n gaming een vaste verbinding gewend maar hoe is de overdracht tegenwoordig met draadloos, is er enige merkbaar snelheidsverlies?

Dat is wat zo even in me opkomt qua vragen. Verder hoop ik dat ik m'n topic zo goed heb gestart.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Draadloos en gamen lijkt me iig niet zo'n strak plan. Opzich houdt een goed draadloos netwerk de haalbare snelheden nog wel bij, maar het is vaak toch wel wat minder stabiel en wat hogere reactietijden en dergelijke.

Verder boeit volgens mij de downloadsnelheid (voor upload geldt grofweg hetzelfde) helemaal niet zo veel voor gamen. Die is toch eigenlijk altijd ruimschoots voldoende, zelfs als je met meerderen tegelijk wil gamen. Stabiliteit van de verbinding en de reactietijd (ping) is veel belangrijker.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Een zeer snelle reactie waarvoor dank.
Het is de bedoeling dat ik de verbinding alleen voor mezelf gebruik, met een ander op een internetverbinding lijkt me niet wat aangezien mijn internetverbruik behoorlijk hoog is (games en nu dus ook televisie via internet).

Een voordeel is wel dat het appartementencomplex in het centrum van mijn woonplaats komt en ik heb al nagekeken van verschillende providers hoe de aanname van de snelheidsverbinding zal zijn.

Verder ben ik het eens met de stabiliteit en reactietijd. Orange had beide voor mij altijd perfect maar ik ben tegenwoordig helaas niet meer up to date met de verschillende mogelijkheden.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Digitale televisie hoeft lang niet altijd ten koste te gaan van je internetbandbreedte. Bij kabelaars zitten de DTV streams volledig apart van de internetstreams. Bij ADSL hangt het een beetje af van de gebruikte technieken ("tot" 24Mbit en TV bijten elkaar wel, bij een 8Mbit max + TV abo hoeft dat bijvoorbeeld niet)

Waarom moeten DTV en internet trouwens per se van dezelfde provider zijn? Vaak is satelliet een goede keus (hoge aanschafkosten, maar lage vaste kosten en groot assortiment), dan ben je ook niet gebonden qua internetprovider. Eea hangt behoorlijk sterk af van exact wat je op TV kijkt.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 14:35:
Digitale televisie hoeft lang niet altijd ten koste te gaan van je internetbandbreedte. Bij kabelaars zitten de DTV streams volledig apart van de internetstreams. Bij ADSL hangt het een beetje af van de gebruikte technieken ("tot" 24Mbit en TV bijten elkaar wel, bij een 8Mbit max + TV abo hoeft dat bijvoorbeeld niet)

Waarom moeten DTV en internet trouwens per se van dezelfde provider zijn? Vaak is satelliet een goede keus (hoge aanschafkosten, maar lage vaste kosten en groot assortiment), dan ben je ook niet gebonden qua internetprovider. Eea hangt behoorlijk sterk af van exact wat je op TV kijkt.
Het hoeft van mij niet van dezelfde provider te komen en elke suggestie is welkom.
Dat ik 1 provider aangaf is meer zodat ik de algemene kosten e.d. kan berekenen per maand/jaar en een satelliet is niet toegestaan volgens mij in verband met de vereniging van eigenaren.

Wat ik op TV kijk is voornamelijk het nieuws, sport, muziekzenders en een enkele keer een leuke serie/film.

Dus, alle suggesties zijn welkom ;) .

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Valt onder sport ook de eredivisie? Als je die live wilt zien, dan wordt het wat lastiger.

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Topicstarter
Murcielago schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 15:08:
Valt onder sport ook de eredivisie? Als je die live wilt zien, dan wordt het wat lastiger.
Heb ik gezien ja. Tele2Vision heeft bijvoorbeeld Vision Gold met Live eredivisie. Verder lijkt me Tele2Vision Gold redelijk aantrekkelijk en ik heb al bij de reacties hier over gekeken bij andere threads.

Eredivisie is leuk maar Ned3 e.d. bedoel ik meer.

Verwijderd

Als ik jou was zou ik geen tele2 nemen. ik heb zelf mijn abbo bij casema opgezegd vanwege prijs enzo. snelste abbo bij casema is 16mbit voor 69,95 das duur. bij tele2 heb ik een 10 mbit plus dtv en telefonie voor totaal 55 euro.
maar de ping tijden met tele2 zijn niet stabiel en varieren tussen de 90 en 180 ping.
das niet mis. lagg als de pest laat me zo maar zeggen.

zou zeggen betaal ietsje meer en neem casema. nooit problemen mee gehad behalve dat de rekening soms(meestal) niet aankwam.

tele2 zuigt dik, zou ik niet aanraden. plus je zit vast aan een 2 jarig contract

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Plus dat de rechten voor komend seizoen van het voetbal nog niet verkregen zijn door tele2...

Verwijderd

TripleQ schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 16:35:
Plus dat de rechten voor komend seizoen van het voetbal nog niet verkregen zijn door tele2...
idd

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2008 17:59 ]

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
TripleQ schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 16:35:
En dat de kans niet groot is (bijna 0) dat ze die nog gaan krijgen ook....

Waarom kijk je niet naar alles via je lokale kabelaanbieder, die bieden waarschijnlijk sport1 aan en die heeft een goede kans de rechten te krijgen.

Internet en telefoon gaan tegenwoordig ook prima via de kabel...

Verwijderd

Topicstarter
Sport is in ieder geval geen must maar een leuke bijkomstigheid.
Verder telefoon gebruik ik presoonlijk niet.

@ MCPDAVE, ik zal Casema eens bekijken.
Bedankt voor jullie reacties zover.

EDIT; Casema is niet beschikbaar op mijn postcode. :/

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2008 10:16 ]

Verwijderd

ur welcome

edit:
Ik zie net dat er alleen maar adsl in jouw omgeving beschikbaar is.

je kan dan kiezen tusssen @Home (die toch samen gaat met Casema)
Orange (redelijk goed, slechte service)
dan komt deze toch het beste uit de bus
Abel Telecom
Max 20Mb Ja BBNED 20480/1024 € 14,95 € 9,95 gratis
Draadloos € 189,35 Na 12 mnd: € 19,95 p/mnd (1-jarig contract)

ik ben alleen niet bekend met abel telecom.
mss dat iemand hier daar wel ervaring mee heeft.

alhoewel ik met adsl nu een slechte ervaring heb, had ik dat vroeger niet met adsl van mxstream. planet dus.
nu weet ik alleen van adsl dat er een interleaving wordt gebruikt op de lijn om storing in het signaal tegen tegaan.
in dat geval betekend het dus dat hogere ping tijden kan verwachten.
misschien even goed om alle helpdesken te bellen van je keuzes en vragen of ze interleaving gebruiken.

hier het linkje van de beschikbare producten op jou postcode
http://www.internetten.nl...=on&check.x=98&check.y=11

Ps.
Ik doe net een afstand tot centrale test voor jou en die is de uitkomst
http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm

Zoeken naar postcode 7443CB en huisnummer 2 leverde het volgende resultaat op:
Korte naam Lange naam Adres Postcode Plaatsnaam CGB Netnr Regio District
Nv-C Nijverdal-Centrum Constantijnstraat 4 7442ME NIJVERDAL 548600 0548 Hengelo Hgl

De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is onbekend.

BBNED is wel beschikbaar

[ Voor 116% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2008 10:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat er een centrale daar in de buurt zit. Heb zelf een keer een test gedaan volgens mij via Orange en die gaf aan dat er niet tot nauwelijks snelheidsverlies zou moeten zijn (zou ik ook zeggen als ik internet e.d. zou verkopen).

Het ziet er naar uit dat het @Home zo'n beetje wordt want ik wil ook graag televisie via internet en hoorde dat dat via @Home wel kan.
@Home Intensief 8000, lijkt me wat ik minstens nodig heb dan en verder TV-basis.

We kijken nog even verder.

Nogmaals bedankt tot dusver. _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Mhhmm, net nog even deze site geprobeerd op mijn postcode;http://www.speedtest.nl/

Ook nog eens op een rijtje gezet voor digitale TV welke providers dan kunnen maar bijvoorbeeld een KPN komt uit op een 3MB/s download. Is dit niet weinig voor onlinegaming of stel ik nu een domme vraag? 8)7

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Kijk eens met een programma als DUMeter ofzo, wat je gebruikt als je nu op je Orangeverbinding aan het gamen bent ;)

Voor gamen heb je voor zover ik weet echt helemaal niet zo heel veel bandbreedte nodig. Maargoed, dat zei ik geloof ik in de tweede post van dit topic ook al.

Daarnaast lijkt me 3MB/s een beetje veel, voor een ADSL verbinding, dat komt neer op 24Mb/s, en dan ook nog eens voor de volle 100% benut. Ik gok dat je wat eenheden door elkaar gooit en eigenlijk 3Mb/s bedoelt?

[ Voor 27% gewijzigd door Orion84 op 18-02-2008 16:20 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1