Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Access] subform zoekt alleen in subform

Pagina: 1
Acties:

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-11 21:14

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Topicstarter
Ik heb een hoofdformulier (bijv. Patient) met daarin een subformulier (Controles), een 1:n relatie dus. In het hoofdformulier heb ik een standaard zoekknop toegevoegd. Door een veld aan te klikken in het hoofdformulier of het subformulier en daarna op de standaard "Zoek"-knop te klikken kun je zoeken in de records. Werkt perfect.

Maar, als ik een veld in het subformulier aanklik en vervolgens ga zoeken, dan zoekt hij alleen naar records die bij de huidige geselecteerde patient horen. Eigenlijk wil ik dat als ik in het subformulier op iets zoek, hij alle records (Controles) van alle patienten doorzoekt. Is er een optie/mogelijkheid om zonder ingewikkelde VB-scripting er voor te zorgen dat het zoeken in een subformulier in alle patienten doet?

Dit probleem van een andere beste man, lijkt ongeveer op wat ik bedoel. Maar ik wil dus niet in mijn hoofdformulier alle velden waar ik in mijn subformulier op zou willen zoeken neerzetten. Daarvoor heb ik nou juist een subformulier gemaakt met daarin de controles die bij een patient horen. En dit is exact wat ik wil en ziet er niet hoopgevend uit ;(

[ Voor 23% gewijzigd door Tjeerd op 12-02-2008 11:26 ]

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-11 21:14

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Topicstarter
Ondertussen heeft dit bijklusprojectje stil gelegen, maar niemand die een idee heeft? Of een alternatief?

[ Voor 10% gewijzigd door Tjeerd op 20-02-2008 12:08 ]

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

• EIo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-06 14:06

EIo

Je zou mbv een wizard een knopje kunnen maken op het hoofdformulier welke het zoeken start. Access zet dan zelf het volgende stukje VBA neer:

Private Sub Knop0_Click()
On Error GoTo Err_Knop0_Click

Screen.PreviousControl.SetFocus
DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acEditMenu, 10, , acMenuVer70

Exit_Knop0_Click:
Exit Sub

Err_Knop0_Click:
MsgBox Err.Description
Resume Exit_Knop0_Click

End Sub

Als je dan op de knop klikt, verplaatst de focus zich van het subform af en zal zoeken dus ook niet meer alleen in het subform plaatsvinden.
Ik weet alleen niet of de regel Screen.PreviousControl.SetFocus de focus wellicht terugplaatst naar het subformulier... anders kan je daarvoor nog een keer me.form.setfocus plaatsen.

Een andere manier schiet me niet zo te binnen.