Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen

Ik heb alles buizen in de muur gefraist om zo alle kabels weg te werken. dit allemaal is gelukt.

Ik heb de dikste buizen gebruikt die in de muu konden ( tis oud en dun muurtje )

Maar nu past de HDMI kabel er niet door, Nu is mijn vraag is het mogelijk om een HDMI connector te krijgen die je opnieuw aan de kabel kunt solderen ?

of kan ik gewoon de kabel door knippen, en alle draadjes solderen, maar krijg ik dan geen kwaliteits verliezen?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02 11:13

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik heb eigenlijk nog nooit losse stekkertjes gezien, en ik denk dat het een redelijk onbegonnen opgaven is om 19 kabeltjes op nog geen 1.5 cm te solderen eigenlijk :(

Doorknippen en aan elkaar solderen zou ik ook niet aanraden. De kabels moeten op de juiste manier getwist een afgeschermd zijn, anders gaat het heel snel mis.

[ Voor 32% gewijzigd door voodooless op 12-02-2008 10:44 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:23
http://www.kabeltje.com/v...-van-de-rol-c-14_142.html

Afbeeldingslocatie: http://www.kabeltje.com/images/TAS-460HDMI.JPG

heeft ze wel hoor 14.95 per stuk en 100mtr hdmi kabel op rol 599,- :P

[ Voor 18% gewijzigd door harley op 12-02-2008 11:57 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Verwijderd

Oud topic, maar eindelijke de oplossing.

Net als een een krimptang voor rj45 pluggen. Een krimptang voor HDMI pluggen, werkt wel iets anders maar in ieder geval geen lastig soldeer werk.

http://www.kabeltje.com/o...lbox-huurborg-p-1546.html

Uit ervaring weet ik dat hij het beste werkt met oehlbach hdmi kabel maar een ander merk zou ook kunnen mits je het juiste aansluitschema hebt.

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 15:17:
Oud topic, maar eindelijke de oplossing.

Net als een een krimptang voor rj45 pluggen. Een krimptang voor HDMI pluggen, werkt wel iets anders maar in ieder geval geen lastig soldeer werk.

http://www.kabeltje.com/o...lbox-huurborg-p-1546.html

Uit ervaring weet ik dat hij het beste werkt met oehlbach hdmi kabel maar een ander merk zou ook kunnen mits je het juiste aansluitschema hebt.
Dat lijkt me voor de meeste mensen niet echt een realistische oplossing, gezien het feit dat de prijs zo bizar hoog is. Maargoed, zal wel met de naam Oehlbach te maken hebben. Of het feit dat ze niet genoeg HDMI kabels verkopen.

edit; ROFL! Het is een huurprijs... dan slaat het helemaal nergens op. Pluggen 19 euro per stuk... right my ass...

Nee... betere en goedkopere oplossing is HDMI over UTP... dit is een kaasoplossing.

[ Voor 12% gewijzigd door SgtStrider op 19-06-2009 15:30 ]

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Verwijderd

Voor lange lengtes is HDMI over UTP idd een geweldige oplossing.

Voor die 1 meter naar boven vanaf je dvd speler zou ik toch voor deze oplossing kiezen. 2 aansluitingen. uit en in.
Met een UTP converter zit je al op 6 aansluitingen en 1 van die 2 converters moet je dan nog achter je tv wegwerken. met een beetje pech ook nog een voeding nodig...

Huurprijs is trouwens 39 euro per week. de rest is borg.

Verwijderd

Ook ik zat met het probleem van HDMI pluggen die niet door de bestaande koker in de muur paste.

Ik heb dit opgelost door een 10m lange HDMI kabel (niet de duurste ;) ) door midden te knippen. Dan krijg je twee kabels van 5m met aan een kant geen plug. Die kabels door de koker weten te wurmen en daarna twee van die Tasker pluggen erop gesoldeerd aan de plugloze kant. Voor iemand die een beetje kan solderen is dit niet al te moeilijk, als je maar een goede soldeerbout hebt (liefst een soldeerstation) met een fijne punt. Ik ben per plug ongeveer 25 minuten bezig geweest.

Om signaal problemen te voorkomen heb ik alle aders precies even lang afgeknipt en ervoor gezorgd dat de getwiste aders zoveel mogelijk getwist zijn gebleven. Ook heb ik zo min mogelijk van de afscherming van de getwiste aderparen afgehaald. Tot nu toe werken de kabels storingsvrij.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-02 12:12
De prijs hebben ze maar weg gehaald. Beetje jammer, maar goed, zal wel z'n redenen hebben.

Nickname does not reflect reality

Pagina: 1