[ESX 3i(3.5)]Dell OpenManage installeren

Pagina: 1
Acties:

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01 16:44
Ik heb een aantal Dell PowerEdge 1950 machines waar ik de laatste versie van VmWare ESX op heb gezet. Ik ben een beetje verward met alle ESX versies, maar volgens mij heet die wat ik heb: VMWare ESX 3i(3.5).

Nu wil ik op deze ESX server een OpenManage agent installeren, maar ik loop helemaal vast.

Ik heb de "Installing Dell OpenManage Software in a VMWare ESX Server Software Envirionment"(January 2008) PDF gedownload en bekeken.

Het begint met een matrix welke servers, welke ESX versie en welke versie van de OpenManage CD ik nodig heb.

Mijn Dell 1950, ESX 3.5 komt gewoon in de lijst voor. De juiste openmanage CDs heb ik ook bij de hand. Dus ik ben klaar om te beginnen, maar dan stap 1:

1. Log on with administrator privileges(root) to the Service Console

hier gaat het dus fout, want die ESX versie die ik heb heeft geen Service Console meer. Ik kan hem met VI Client configureren. En fysiek op de machine kan ik de netwerksettings/root wachtwoord instellen, maar er is geen service/commandline console meer.

Wie-o-wie, weet hoe ik dit ga aanpakken?

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

Verwijderd

Die huidige versie krijg je inderdaad nog niet op 3i inderdaad. Zie bv http://blog.mr-vm.com/200...-world-as-we-know-it.html

3i is dus niet gelijk aan 3.5

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2008 20:31 ]

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

3i heeft geen service console.. je kan wel los een soort service console installeren via de client.
Die download de console dan van de site (zit ook een vm tussen met hele oude games, erg leuk!)

3i is alles behalve 3.5. 3.5 heeft nog gewoon ouderwets een service console zoals je gewend bent van 3.0.2 (en voorgaande versies)

3i draait vanaf een USB stick en kan binnenkort op aanvraag meegeleverd worden als je je machine bestelt (Dell is daar een van de eerste mee). Dan draait 3i volledig vanaf een interne module op het moederbord (gewoon een stukje flash met de 3i software) dus geen harddisks meer nodig....

Support voor hardware monitoring is in 3i velen malen uitgebreider (of dat zou de bedoeling moeten zijn) dan in de voorganger waardoor Open Manage niet meer nodig zou zijn (volgens vmware).

Op de VMworld zijn hier wat dingetjes over verteld.. In hoeverre al die beloftes al in de huidige versie zitten weet ik niet precies.. Ik heb tot nu toe alleen even vluchtig naar 3i gekeken. Met 3.5 heb ik meer ervaring.

Overigens zijn op dit moment naar mijn idee de licenses nog volledig uitwisselbaar tussen 3i en 3.5 (of er is in de laatste week iets veranderd) dus als je echt graag je ouderwetse service console terug wilt dan moet je die gewoon installeren.

• borgdaville
possamai schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 04:28:

Support voor hardware monitoring is in 3i velen malen uitgebreider (of dat zou de bedoeling moeten zijn) dan in de voorganger waardoor Open Manage niet meer nodig zou zijn (volgens vmware).
Dit klinkt goed en dat viel mij ook op, ik kan in de VI Client alle hardware van mijn dell server monitoren, dat zit er gewoon in gebakken en werkt prima. Alleen ik wil als een harddisk of fan kapot gaat graag een emailtje oid krijgen. Enig idee hoe ik dat kan instellen?

• borgdaville
Waarschijnlijk moet ik dat met Virtual Center opzetten, maar ik snap nog niet goed hoe dit te installeren. Ik heb "VMware-VIMSetup-2.5.0-64201.zip" gedownload en proberen te installeren, ik zit nu al een tijdje te kutten maar ik kom niet echt van de plaats.

Klopt het dat dit vertual Center ding een soort webbased ding is dat ook alleen webbased te benaderen is?

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Nope, klopt niet. Via dat webbased gebeuren kan je alleen een beetje je virtuele machines beheren..
Log maar eens met die VI Client in op die virtual center..
Pagina: 1