• Noob6
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-12-2024
Hallo,

Ik heb ben nogal veel bezig met videobewerking en dergelijke. De meeste dvd's test ik op een standalone speler (dvd-v5500 van samsung).
Met dvd+r/dvd-r heeft deze speler geen problemen. Het probleem zit hem in de dvd+rw's. Als ik een montage bijna af heb brandt ik hem meestal eerst op een rw'tje om even te checken en wat bij te schaven. In mijn laptop(NEC P550) is dat geen probleem. Als ik met mijn computer(Samsung SH-S203P) of een externe usb brander (Philips) brandt weigert mijn dvdspeler deze echter af te spelen.

Dit geldt voor de volgende programma's:
Nero 5 en 7
Adobe premiere Elements 3.0 en 2.0.
Adobe encore 2.0
TMPGEnc DVD Author 3

Hoe komt het een dvd uit de ene brander het wel doet terwijl hetzelfde schijfje dat ik daarna in een andere brander maak het niet doet?

AMD Athlon 2 X2 260, Asus M5 A78l USB3, A-DATA 4GB Ram, XFX Geforce 8600GT XXX 256mb, 1×80GB Samsung IDE, 1×160GB Seagate Barracuda SATAII, Pinnacle PCTV Stereo, 350W CoolerMaster PSU

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Dat heeft waarschijnlijk te maken met de bitsetting. DVDtjes vooral, RW moet je helemaal formateren (full) en dan branden met bitsetting op dvd-rom. Pas dan zien standalone spelers de schijfjes echt als videodvd.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Dus elke keer als je een dvd-rw opnieuw wilt gebruiken, eerst formateren en in nero (bij opties van waar je ook kan kiezen met welk apparaat hij moet branden) vinkje van more settings ofzo aanklikken en daar komt dan onder te staan bitsetting.

Dus nero, of dvdspeler met een programma de dvd+rw op dvd-rom zetten, daarna dvd-rw > complete full erase (ook nieuwe lege!) en dan branden als videodvd.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
@ToFast: Wel consequent zijn in je gebruik van -rw en +rw :)
-rw kan je namelijk niet bitsetten naar -rom