Toon posts:

Afgeschermde user environment

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben voor op mijn werk opzoek naar een afgeschermde user environment die op Windows 2000 of Windows XP kan draaien.
Op dit moment hebben we ook zo'n soort omgeving in stores van ons draaien maar dit is nogal ouderwets en moeilijk te installeren aangezien degene die dit ontworpen heeft het bedrijf heeft verlaten.

Wat is zoek is het volgende:
  • User moet automatisch ingelogd worden zodra de pc opgestart word.
  • Als user uitlogt moet er meteen weer automatisch ingelogd worden
  • Er moet een menu inzitten met buttons waardoor programma's kunnen worden opgestart (zoals Outlook, Intranet (Internet Explorer), tijdregistratiesysteem ed. (Dit menu moet ook aangepast kunnen worden door beheerders)
  • Als er afgelogd kunnen worden met bv. de Shift-toets ingedrukt dan moet er wel de mogelijkheid zijn om als administrator in te loggen (Dit ivm aanpassingen op het systeem die niet te doen zijn als er ingelogt is als de automatisch ingelogde gebruiker)
Dit bestaat vast wel maar ik kan het niet vinden op internet, misschien gebruik ik de verkeerde search phrases?? ("protected user environment" "user environment shielded" in Google)

Ik weet ook niet of ik dit bericht in het juiste forum post maar dat hoor ik dan wel.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt!

Groeten,
Roland

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:11
Als je aangesloten bent op een netwerk met een domein zou je kunnen denken aan z.g. group-policies......

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-12 13:25
Je zou kunnen denken aan een terminal server, i.c.m. group-policies.

Doen wij ook. De users hebben een beperkt startmenu, en allerlei functies (zoals control-panel, my computer, my network, run...) zijn uitgeschakeld.
de users hebben een uiterst eenvoudige terminal op hun burea staan met een embedded osje, dat alleen maar een remote desktop kan starten.

[ Voor 24% gewijzigd door Witte op 13-02-2008 09:50 ]

Houdoe

Verwijderd

Topicstarter
Dit is inderdaad een oplossing (Group-policies) maar het is niet de oplossing die ik zoek.

Toch bedankt voor jullie reactie!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 11:45:
Dit is inderdaad een oplossing (Group-policies) maar het is niet de oplossing die ik zoek.
En waarom niet?
Anders kun je kijken naar de Shared Computer Toolkit hoe daar zaken geregeld worden (grotendeels met lokaal gebruikte policies en NTFS ACLs) of zoeken met de term Kiosk PC.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:58
In veel van de belgische bibliotheken maakt men gebruik van WinU (http://www.bardon.com/winu.php), en ik kan je verzekeren: eens een pc daarmee beveiligd is steek je er niet veel mee uit zonder er echt verregaand mee te moeten prutsen: zo is bv. de veilige modus ook beveiligd van een wachtwoord..

Edit: ik kwam daarnet ook nog dit document tegen, die nog een paar alternatieven naar voor brengt..
link: http://www.vcob.be/pls/po...PC/GIDS/GIDS_PCBEHEER.PDF

[ Voor 25% gewijzigd door CyberThijs op 13-02-2008 15:48 . Reden: Toevoegen extra document ]

Verwijderd

Dat is goed beveiligd:)

Misschien is er nog wat mogelijk met wat registry edits?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 12:28
Voor puntjes 1, 2, 4 even het programma autolog.exe zoeken, daarmee kan dat super simpel. Zowel commandline via opstartscript als via een interface.

Puntje 3 kan op verschillende manieren, ik zou kiezen voor een startmenu wat je customised.

Hoe je bovenstaande implementeert is afhankelijk van je omgeving. Mijn persoonlijke voorkeur is om dit via je policies in te richten zodat je zonder moeite extra systemen toe kunt voegen maar uiteraard kan dit ook op andere manieren zoals handmatig per systeem.

Verwijderd

Topicstarter
djluc schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 15:49:
Voor puntjes 1, 2, 4 even het programma autolog.exe zoeken, daarmee kan dat super simpel. Zowel commandline via opstartscript als via een interface.

Puntje 3 kan op verschillende manieren, ik zou kiezen voor een startmenu wat je customised.

Hoe je bovenstaande implementeert is afhankelijk van je omgeving. Mijn persoonlijke voorkeur is om dit via je policies in te richten zodat je zonder moeite extra systemen toe kunt voegen maar uiteraard kan dit ook op andere manieren zoals handmatig per systeem.
Is autolog.exe niet iets voor een Novell omgeving? Of heb ik de verkeerde exe gedownload?? :?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor al jullie comments! _/-\o_
Ik ga er naar kijken en dan moet er vast wat tussen zitten dat ik kan gebruiken!! :)

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik denk eigenlijk direct aan Citrix + thin clients. Ik weet niet in hoeverre je bekend bent met citrix, maar daar kan je alles mee wat jij wil. Hoeveel wil je hieraan uitgeven?

You don't need eyes to see, you need vision

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 12:28
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 11:09:
[...]
Is autolog.exe niet iets voor een Novell omgeving? Of heb ik de verkeerde exe gedownload?? :?
Werkt gewoon op XP clients, uiteraard hoef je niet de Novell gegevens in te voeren, alleen de login gegevens.
Pagina: 1