Hallo Tweakers,
Wij staan op het punt om een nieuwe SAN aan te schaffen.
De huidige SAN is een Fujitsu Siemens Fibrecat N40i op basis van iSCSI, maar deze geeft betrouwbaarheidsproblemen, snelheidsproblemen, schaalbaarheidsproblemen.
Het volgende moet er op aangesloten worden:
2 x VMware ESX Servers met in totaliteit 6 VM's
1 x SQL server, welke in de toekomst ook op VMware gaat draaien.
De 6 VM's bestaan uit onderstaande servers
2x NT4.0 Terminal Server
1 x 2000 Database server op basis van een btrieve (vorige eeuw) database
1 x Exchange server (momenteel 2000, wordt 2003 of 2007) met zo'n 85 mailboxes, totaal zo'n 60GB aan mail / public folders
1 x 2003 print server
1 x 2003 oracle database server
De bedoeling is dat we binnen een jaar een nieuw ERP systeem aan gaan schaffen, waar ook een forse database voor benodigt is. Het zal waarschijn een ERP systeem worden op basis van een MS SQL database, of een Pervasive database.
Ik wil dus graag een fibre SAN aanschaffen, ivm de bewezen staat van dienst.
Wij zijn helemaal gestandaardiseerd op HP, dus de argumenten om over te stappen op een ander merk, moeten wel HEEL ERG goed zijn
Volgens mijn leverancier heb ik bij HP grof gezien 2 opties als het om HP artikelen gaat, of een MSA, of een EVA.
Volgens mijn leverancier ga ik spijt krijgen van een MSA, omdat deze niet zo goed zou zijn, minder betrouwbaar, minder schaalbaar, en bijna End Of Live.
Maar omdat elke leverancier natuurlijk een commercieel belang heeft bij een duurder product, heb ik in m'n eigen netwerk eens rondgevraagt, maar 90% geeft aan problemen te hebben met de MSA.
Omdat onze organisatie nogal onvoorspelbaar is, en de groei dus ook niet te voorspellen is, lijkt mij dus persoonlijk de EVA de beste keus.
Mijn leverancier bied mij dus een EVA aan, en wel onderstaande:
Graag hoor ik jullie mening over bovenstaand verhaal.
Zie ik iets over het hoofd
Is bovenstaande EVA de juiste voor onze organisatie
Is de EVA daadwerkelijk zo'n "hardeplasserSAN"
Graag jullie advies!
Wij staan op het punt om een nieuwe SAN aan te schaffen.
De huidige SAN is een Fujitsu Siemens Fibrecat N40i op basis van iSCSI, maar deze geeft betrouwbaarheidsproblemen, snelheidsproblemen, schaalbaarheidsproblemen.
Het volgende moet er op aangesloten worden:
2 x VMware ESX Servers met in totaliteit 6 VM's
1 x SQL server, welke in de toekomst ook op VMware gaat draaien.
De 6 VM's bestaan uit onderstaande servers
2x NT4.0 Terminal Server
1 x 2000 Database server op basis van een btrieve (vorige eeuw) database
1 x Exchange server (momenteel 2000, wordt 2003 of 2007) met zo'n 85 mailboxes, totaal zo'n 60GB aan mail / public folders
1 x 2003 print server
1 x 2003 oracle database server
De bedoeling is dat we binnen een jaar een nieuw ERP systeem aan gaan schaffen, waar ook een forse database voor benodigt is. Het zal waarschijn een ERP systeem worden op basis van een MS SQL database, of een Pervasive database.
Ik wil dus graag een fibre SAN aanschaffen, ivm de bewezen staat van dienst.
Wij zijn helemaal gestandaardiseerd op HP, dus de argumenten om over te stappen op een ander merk, moeten wel HEEL ERG goed zijn
Volgens mijn leverancier heb ik bij HP grof gezien 2 opties als het om HP artikelen gaat, of een MSA, of een EVA.
Volgens mijn leverancier ga ik spijt krijgen van een MSA, omdat deze niet zo goed zou zijn, minder betrouwbaar, minder schaalbaar, en bijna End Of Live.
Maar omdat elke leverancier natuurlijk een commercieel belang heeft bij een duurder product, heb ik in m'n eigen netwerk eens rondgevraagt, maar 90% geeft aan problemen te hebben met de MSA.
Omdat onze organisatie nogal onvoorspelbaar is, en de groei dus ook niet te voorspellen is, lijkt mij dus persoonlijk de EVA de beste keus.
Mijn leverancier bied mij dus een EVA aan, en wel onderstaande:
code:
1
2
3
4
5
| 1* HP Storageworks EVA4100
- 8 * 300GB 10.000 tpm (netto plm 1,7TB Opslag)
1* HP Storageworks EVA4100
- Glasvezel switchbundel
2* HP fibre channel DUal CHannels 4Gbps HBA |
Graag hoor ik jullie mening over bovenstaand verhaal.
Zie ik iets over het hoofd
Is bovenstaande EVA de juiste voor onze organisatie
Is de EVA daadwerkelijk zo'n "hardeplasserSAN"
Graag jullie advies!
[ Voor 5% gewijzigd door Grolsch op 12-02-2008 10:06 ]