Actieve (onderliggende) processen

Pagina: 1
Acties:

• dream0r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Mijn Macbook (draaiende op Leopard 10.5.1) reageert sinds gisteren bijna niet meer. De dock verschijnt niet meer bij een mouseover op de goede plek en programma's hebben moeite om nog op te starten.

Ik heb de Activity Monitor weten te bereiken waar ik twee (of eigenlijk drie) programma's tegen kwam die om de beurt (in een oneindige loop) op 100% CPU usage zaten, namelijk:
  • mds
  • mdsworker
  • ReportCrash
Aangezien ik mijn Mac dus verder niet kon gebruiken wegens bovenstaand probleem is deze nu bezig met het terugzetten van een Time Machine backup (van externe USB hd). Ik ben echter heel benieuwd of iemand misschien weet waar dit probleem vandaan zou kunnen komen? Ter informatie: de externe harde schijf was niet verbonden ten tijde van het probleem.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Als ik het goed begrijp was dit ook na een herstart het geval?

mdworker en mds (metadataserver) horen bij Spotlight en CrashReporter zou bezig geweest kunnen zijn met een gecrasht programma, dan zou je moeten nagaan of dat zou kunnen. Eventueel zou je in de logbestanden kunnen kijken (met Console bijvoorbeeld). Dat de metadataserver bezig is, zou eraan kunnen liggen dat op een of andere manier veel geindexeerd moet worden (of dat het bijvoorbeeld ergens op crasht en de index verloren gaat, een crashreport wordt gemaakt enz.).

Maar ik zou verwachten dat je computer het weer prima zou moeten doen als je reboot en Spotlight klaar is met indexeren.

[ Voor 32% gewijzigd door begintmeta op 12-02-2008 10:06 ]

• dream0r
  • Niet online
Spotlight was inderdaad bezig met herindexeren, maar was daar op een gegeven moment klaar mee. Afsluiten ging zelfs al niet goed waarna ik mijn laptop handmatig moest uitschakelen. Na een herstart herhaalde eerder genoemd probleem zich, sportlight was wel klaar met indexeren.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
De logbestanden zijn er inmiddels niet meer denk ik?

• dream0r
  • Niet online
Ik ben bang van niet inderdaad, volgensmij heeft Time Machine de hardeschijf geformatteerd voor het terugzetten van de backup.