Ik werk aan een website, en nu loop ik tegen een probleem aan in ie7 waar ik de herkomst niet van snap.
Ik ben net begonnen met javascript te leren, dus play nice :-)
De website waar ik aan werk heeft een dhtml menu die uitklapt bij een mousover, en inklapt bij een mouseout. Het probleem is nu dat er in de content flash kan staan, die door het menu heen gerenderd wordt, wat niet de bedoeling is. De flash een wmode="transparant" attribuut meegeven werkt niet goed, omdat er dan problemen zijn met fullscreen displayen ervan (het is flash-video).
Nu wil ik dat de flash op visibility hidden wordt gezet als het menu open staat, en weer zichtbaar wordt als het menu sluit. Dit lukt prima, alleen in ie7 is er een heel vervelend bij-effect dat de pagina even "flasht/knippert" als de flash weer zichtbaar wordt.
Heeft een van jullie enig idee hoe dit komt, en of dit te verhelpen is?
thnx in advance
De javascript:
Ik ben net begonnen met javascript te leren, dus play nice :-)
De website waar ik aan werk heeft een dhtml menu die uitklapt bij een mousover, en inklapt bij een mouseout. Het probleem is nu dat er in de content flash kan staan, die door het menu heen gerenderd wordt, wat niet de bedoeling is. De flash een wmode="transparant" attribuut meegeven werkt niet goed, omdat er dan problemen zijn met fullscreen displayen ervan (het is flash-video).
Nu wil ik dat de flash op visibility hidden wordt gezet als het menu open staat, en weer zichtbaar wordt als het menu sluit. Dit lukt prima, alleen in ie7 is er een heel vervelend bij-effect dat de pagina even "flasht/knippert" als de flash weer zichtbaar wordt.
Heeft een van jullie enig idee hoe dit komt, en of dit te verhelpen is?
thnx in advance
De javascript:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
| function menuShowSub (ref) { if(!onLoadFlag) return; var refObj = document.getElementById(ref); if(refObj) { refObj.style.visibility = 'visible'; } hideFlash(); } function menuHideSub (ref) { if(!onLoadFlag) return; var refObj = document.getElementById(ref); if(refObj) { refObj.style.visibility = 'hidden'; } showTimer = setTimeout("showFlash()",100); } function getAllFlash() { if(!onLoadFlag) return; flashElements = new Array(); flashElements = getElementsByClassName(document, "span", "flashmovieplayercenter"); flashEl = new Array(); for (var count = 0; count < flashElements.length; count++) { //alert(flashElements[count].firstChild.firstChild.id); flashEl[count] = flashElements[count].firstChild.firstChild; } showTimer = false; } function hideFlash() { if(showTimer!=false){clearTimeout(showTimer);} showTimer = false; for (var count = 0; count < flashEl.length; count++) { flashEl[count].style.visibility = 'hidden'; } } function showFlash() { if(showTimer!=false){clearTimeout(showTimer);} showTimer = false; for (var count = 0; count < flashEl.length; count++) { flashEl[count].style.visibility = 'visible'; } } |